Vintertid

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Jaha, då blir det vintertid i helgen då, och alla klockorna i huset ska flyttas.
Kände att jag måste börja i god tid ...
Så nu på morgonen har jag redan flyttat klockan från sovrummet till vardagsrummet o klockan från vardagsrummet till badrummet. Svårast var mikroklockan ... nu är hela mikron i sovrummet o svår att använda. Gick allt rätt? Jag höll på i en timme iallafall, det var väl en timme man skulle flytta på klockorna? Är helt slut...
Det här känns så onödligt på något vis, varje år samma sak och hela vintern måste jag nu igen vänta på att få flytta tillbaka mikron till köket.

Men nu när jag läste i tidningen blev jag lite orolig att vissa telefoner och datorer är självgående. Undrar var jag hittar dom på söndagsmorgonen när jag vaknar... :-/
Hur är det med bilen då, den har ju också klocka? Ändrar den position själv under natten, var hittar jag bilen på söndag?
Vill bara dela med mig av detta, kom ihåg och börja i god tid och jag hoppas verkligen att allt går bra för dig med!!

Naaaaaj!! Du är helt ur fas. Det var ju nu du skulle flytta tillbaka klockorna en timme!! :7peta

Undras varför vi har normaltid 5 månader om året och sommartid 7 månader om året?
Och varför är inte sommartid normaltid då vintern är mörk mestadels ändå?

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna