sportbike
Guest
Dont forget.
Klockan ska ställas tillbaka en timme inatt.
Klockan ska ställas tillbaka en timme inatt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag tänker ställa tillbaka två timmar. :revolt
När ska dom sluta med detta trams?
:gefaniklockan!
Förr i tiden? =) Vi har bara haft det i 30 år och vintertid klassas som "normaltid".

J det är ju det jag menar, det är ett slag i luften, 1930-1960 hade bönderna tjänat på det.
Nu infördes det istället långt senare när det inte gjorde någon nytta.
"Daylight savings"...
Bah... Här går ju aldrig solen ner på sommaren, vad fan ska det vara att spara på....
Tydligen så infördes sommartid på test redan 1916, men bönderna klagade så mycket att det blev aldrig permanent infört. Förens 1980 då.J det är ju det jag menar, det är ett slag i luften, 1930-1960 hade bönderna tjänat på det.
Nu infördes det istället långt senare när det inte gjorde någon nytta.
Tanken är ju att vi ska få ljus arbetstid, inte fritid. Själv har jag dock ett jobb där det är skitesamma om det är ljust eller mörkt.Är det bara jag som tycker det är puckat att flytta klockan bakåt?
Den borde ju flyttas framåt. Om det är ljust när man går till jobbet på morgonen är ju skit samma, men däremot hade det varit extremt gött med någon timmes extra ljus när man kommer hem så man kan komma ut och göra något vettigt. För min del hade klockan gärna fått flyttas 2-3 timmar framåt vid vintertiden...

fan man går till jobbet när det är mörkt och kommer hem när det är.......... just det mörkt, lever i ett ständigt mörker vintertid, fan man blir deprimerad asså![]()
Du bor ju ändå "söderut", här uppe får man vara glad om solen kämpar sig så högt att det blir ett dassigt grådis någon timme om dagen...
Det är den mindre kända effekten av "den fantastiska midnattssolen"
Jag läste om en flykting som hade hamnat på flyktingförläggning uppe i malmberget/kiruna.
Han kom till sverige på hösten, och höll på att frysa ihjäl.
Sex månader senare var han villig att flytta hem till kriget igen.
Han bor fortfarande kvar däruppe och har lärt sig leva med den mörka och den ljusa årstiden men det tog honom flera år....
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |