Vintertester 2010-2011

Kl 15:00 lokal tid.

1. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team 2m 0.229s (25)
2. Casey Stoner AUS Repsol Honda Team 2m 0.342s (20)
3. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 2m 0.531s (24)
4. Ben Spies USA Yamaha Factory Racing 2m 0.824s (32)
5. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing 2m 0.931s (22)
6. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 2m 1.160s (21)
7. Hiroshi Aoyama JPN San Carlo Honda Gresini 2m 1.655s (37)
8. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 2m 1.738s (22)
9. Bike #T2 JPN Yamaha test Rider 2m 1.792s (13)
10. Alvaro Bautista ESP Rizla Suzuki MotoGP 2m 2.15s (15)
11. Nicky Hayden USA Ducati Team 2m 2.208s (34)
12. Hector Barbera ESP Aspar Team 2m 2.505s (39)
13. Randy de Puniet FRA Pramac Racing Team 2m 2.604s (25)
14. Loris Capirossi ITA Pramac Racing Team 2m 2.624s (27)
15. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing 2m 2.676s (29)
16. Bike #T1 JPN Yamaha Test Rider 2m 2.835s (32)
17. Toni Elias ESP LCR Honda MotoGP 2m 2.941s (36)
18. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 2m 2.984s (27)
19. Nobuatsu Aoki JPN Suzuki Test Rider 2m 5.431s (15)

Ducatigänget ligger väl samlat i nedre halvan...
 
Updated: 17:00 Local Time

Po. Name TeamGap First
1 Pedrosa D.Repsol Honda Team2:00.229
2 Stoner C.Repsol Honda Team+0.113
3 Dovizioso A.Repsol Honda Team+0.302
4 Spies B.Yamaha Factory Racing+0.595
5 Lorenzo J.Yamaha Factory Racing+0.702
6 Simoncelli M.San Carlo Honda Gresini+0.804
7 Aoyama H.San Carlo Honda Gresini+1.426
8 Edwards C.Monster Yamaha Tech 3+1.509
9 T.Yamaha Test Team+1.563
10 Bautista A.Rizla Suzuki MotoGP+1.806
11 Hayden N.Ducati Marlboro Team+1.979
12 Barbera H.Mapfre Aspar Team+2.276
13 T.Yamaha Test Team+2.367
14 Puniet R.Pramac Racing Team+2.375
15 Capirossi L.Pramac Racing Team+2.395
16 Abraham K.Cardion AB Motoracing+2.447
17 Elias T.LCR Honda MotoGP+2.712
18 Crutchlow C.Monster Yamaha Tech 3+2.755
19 Aoki N.Rizla Suzuki MotoGP+4.353

Rossi kommer eventuellt att försöka lägga ett par varv på eftermiddagen, om febern gått ner.

Kan ha fått det här lite om bakfoten men det verkar som att James Ellison kraschade på PI under WSS-träningen och han har nu opererat sitt knä och skriver att han aldrig kommer att kunna springa igen :(
(Men inget om att han inte ska kunna köra hoj).
 
Last edited:
Updated: 18:00 Local Time

1 Stoner C.Repsol Honda Team2:00.171
2 Pedrosa D.Repsol Honda Team+0.058
3 Dovizioso A.Repsol Honda Team+0.360
4 Spies B.Yamaha Factory Racing+0.653
5 Lorenzo J.Yamaha Factory Racing+0.760
6 Simoncelli M.San Carlo Honda Gresini+0.862
7 Aoyama H.San Carlo Honda Gresini+1.268
8 Edwards C.Monster Yamaha Tech 3+1.567
9 T.Yamaha Test Team+1.621
10 Barbera H.Mapfre Aspar Team+1.738
11 Bautista A.Rizla Suzuki MotoGP+1.864
12 Hayden N.Ducati Marlboro Team+2.037
13 T.Yamaha Test Team+2.425
14 Puniet R.Pramac Racing Team+2.433
15 Capirossi L.Pramac Racing Team+2.453
16 Abraham K.Cardion AB Motoracing+2.505
17 Elias T.LCR Honda MotoGP+2.770
18 Crutchlow C.Monster Yamaha Tech 3+2.813
19 Aoki N.Rizla Suzuki MotoGP+4.411

Verkar ju inte vara något större fel på årets RC212V :)

Kul att Spisen är med bra också. Som jag skrivit tidigare, Grin-Jörgen kommer att få det tufft med sin teamkompis i år :D
 
Last edited:
Undrar vem Yamahas testförare är?
Ut med crutchlow in med testföraren:yoparty

Ang spisen tror jag inte han kan slå lorre en enda gång :tungan

Honda verkar funka bra!
 
Enligt Mathew Birt på MCN så körde Lorenzo den testhojen några varv vilket förklarar den betydligt vassare tiden.
 
Updated: 18:00 Local Time

Verkar ju inte vara något större fel på årets RC212V :)

Kul att Spisen är med bra också. Som jag skrivit tidigare, Grin-Jörgen kommer att få det tufft med sin teamkompis i år :D

Mm, man anar ett antal kommande Repsol-trippelsegrar, ...jag gissar på 3st.

Ben vs Jorge har nog chans på att bli årets behållning. Med sin Björn Borg-attityd placerar Spies sig t.o.m. över Rossi på min favoritresultatlista. :yoparty
 
Vågar du sätta en hundring på det?
Gå isf in i bettingtråden och skriv vadet mellan dig och mig längst ner så fixar Jens resten.

Chicken? :tuttar

Är helt säker på detta, men känner väl att jag inte vill att din säsong skall bli helt förstörd, med alla dina dåliga bett! :D
Du kan ju behålla 100ingen till en en en en....... kunde inte hitta på något så billigt till Bumsen :krama

Och det räknas ju inte när Lorre kör omkull, när nu Hondorna är överlägsna alla!

Enligt Mathew Birt på MCN så körde Lorenzo den testhojen några varv vilket förklarar den betydligt vassare tiden.

Ok :rolleyes:

Crutchlow ----- namn att stava till då, tror jag inte var redå för det här än!
 
Last edited:
Ok :rolleyes:

Crutchlow ----- namn att stava till då tror jag inte var redå för det här än!
Från Yamaha.
Jorge Lorenzo
Yamaha Factory Racing Rider, 5th 2'00.931, 45 laps
"It was a hard and hot day today, we tried the test bike as well as my 2011 bike to reconfirm a number of new developments. We confirmed that the directi on is right so we will continue tomorrow with this direction on my M1. We've definitely improved the traction a lot, although we could still do with some more power."
 
Är det några större förändringar avs. regelverket för MotoGp cyklarna för kommande säsong?
 
Honda kommer vara grymt farliga i år pga en ny koppling. Den gör så att dom får mer effekt och bättre bränsleförbrukning. Dom andra kommer kopiera den förmodligen men Honda verkar få ett försprång om dom nu har det systemet som det ryktas om.
 
Honda kommer vara grymt farliga i år pga en ny koppling. Den gör så att dom får mer effekt och bättre bränsleförbrukning. Dom andra kommer kopiera den förmodligen men Honda verkar få ett försprång om dom nu har det systemet som det ryktas om.

Hur kan en koppling ge mer effekt?
 
Crutchlow ----- namn att stava till då, tror jag inte var redå för det här än!
Han blev magsjuk av maten på flyget.

Är det några större förändringar avs. regelverket för MotoGp cyklarna för kommande säsong?
Nej.

Honda kommer vara grymt farliga i år pga en ny koppling. Den gör så att dom får mer effekt och bättre bränsleförbrukning. Dom andra kommer kopiera den förmodligen men Honda verkar få ett försprång om dom nu har det systemet som det ryktas om.
Honda har förnekat att de använder DCT, Dual Clutch Transmission, som är förbjudet i MotoGP.

Hur kan en koppling ge mer effekt?
Axxexs menar så klart en mindre effektförlust = mer effekt på hjulet.
 
Last edited:
Quatar
1. Stoner
2. Klubban
3. Butter

Ser fram mycket till helgen. (wsbk)
Men varför ska det vara så långt till raceday för motogp?
 
1'59.665 av Stoner. :jisses
Rossi 1,8 sec efter! :näsblod

Ducati visar igen att de inte kan bygga motogp hojar.

\Masonit
 
Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top