Vintertester 2010-2011

Det var väl det racet Spisen fick soppatorsk sista kurvan, och jag njöt Hagafan som man är :D

Fabrizio är ju sjukt kul att titta på med, varför sitter han inte still???
Han tar ju annars i så att det räcker o blir över :yoparty
 
Det var han tills han var involverad i den här kraschen på Monza 2009.
I slutet kommer repriser och då ser man hur Neukirchner träffas av Brendan Roberts hoj och får en rejäl flygtur. Efter den kraschen har han inte rosat marknaden alls.
Men varför kör en av förarna (Brendan?) ut på gräset typ 50 meter före kurvan? Ser ut som att han får hjärnsläpp :va

Det var väl det racet Spisen fick soppatorsk sista kurvan, och jag njöt Hagafan som man är :D
Det är väl då Haga har en chans :D
 
Last edited:
Valencia test 2011-02-12

125GP
Nicol Terol (Bancaja Aspar) 1'40.0
Viñales, Maverick (PEV-Blusens-SMX Paris Hilton) 1'40.1
Faubel, Héctor (Bancaja Aspar) 1'40.2
Oliveira, Miguel (Andalucia Cajasol) 1'40.7
Moncayo, Alberto (Andalucia Cajasol) 1'41.3
Cortese, Sandro (Racing Team Germany) 1'41.3
Vázquez, Efrén (Ajo Motorsport) 1'41.3
Zarco, Johan (Ajo Motorsport) 1'41.5
Folger, Jonas (Red Bull Ajo Motorsport) 1'41.5
Gadea, Sergio (PEV-Blusens-SMX Paris Hilton) 1'41.6
Ono, Hiroki (Caretta Race Technology Dept.) 1'41.9
Kent, Danny (Red Bull Ajo Motorsport) 1'42.1
Ajo, Niklas (TT Motion Events Racing) 1'42.8
Kartheininger, Daniel (Caretta Race Technology Dept.) 1'43.5
Morciano, Luigi (Team Italia FMI) 1'43.6
Stafford, Harry (Ongetta-Centro-Seta) 1'43.7
Zulfahmi, Khairuddin (AirAsia-SIC-Ajo) 1'43.7
Alessandro Tonucci (Team Italia FMI) 1'43.7

Moto2
Marc Márquez (Catalunya Caixa Repsol, Suter), 1'35.6
Scott Redding (Marc VDS Racing, Suter), 1'35.6
Julián Simón (Mapfre Aspar, Suter), 1'35.9
Yuki Takahashi (Gresini Racing, Moriwaki), 1'36.0
Thomas Lüthi (Interwetten Paddock M2 Racing, Suter), 1'36.0
Stefan Bradl (Viessmann Kiefer Racing, Kalex), 1'36.0
Andrea Iannone (Speed Master, Suter), 1'36.1
Aleix Espargaró (Pons Racing, Kalex Pons), 1'36.1
Alex De Angelis (JiR Moto2, Motobi), 1'36.3
Michele Pirro (Gresini Racing, Moriwaki), 1'36.4
Claudio Corti (Italtrans, Suter), 1'36.4
Simone Corsi (Ioda Racing Project, Ioda), 1'36.6
Axel Pons (Pons Racing, Kalex Pons), 1'36.6
Mike di Meglio (Tech 3 Racing, Tech 3), 1'36.6
Jules Cluzel (Forward Racing, Suter), 1'36.8
Raffaele de Rosa (G22 Racing, Moriwaki), 1'36.9
Mika Kallio (Marc VDS Racing, Suter), 1'37.0
Alex Baldolini (Forward Racing, Suter), 1'37.0
Mattia Pasini (Ioda Racing Project, Ioda), 1'37.0
Randy Krummenacher (GP Team Switzerland Kiefer Racing, Kalex), 1'37.2
Xavi Forés (Mapfre Aspar, Suter), 1'37.2
Bradley Smith (Tech 3 Racing, Tech 3), 1'37.3
Kev Coghlan (Motorsport 69, FTR), 1'37.5
Esteve Rabat (Blusens STX, FTR), 1'37.7
Max Neukirchner (MZ Racing, MZ), 1'37.8
Robertino Pietri (Italtrans, Suter), 1'37.8
Santiago Hernández (SAG Team, FTR), 1'37.9
Anthony West (MZ Racing, MZ), 1'38.1
Kenny Noyes (Avintia STX, FTR), 1'38.5
Dominque Aegerter (Technomag CIP, Suter), 1'38.6
 
182639_181258128576449_100000767900711_357617_5751633_n.jpg


182834_181258161909779_100000767900711_357619_5246680_n.jpg


180787_181258175243111_100000767900711_357620_3941815_n.jpg


181930_181258215243107_100000767900711_357623_1065586_n.jpg


180010_181258248576437_100000767900711_357624_6489144_n.jpg


180744_181258268576435_100000767900711_357625_1110066_n.jpg


181699_181258355243093_100000767900711_357630_4194055_n.jpg


182419_181258381909757_100000767900711_357632_6681061_n.jpg


180934_181258391909756_100000767900711_357633_191053_n.jpg


168078_181258415243087_100000767900711_357635_359059_n.jpg


180365_181258498576412_100000767900711_357639_982202_n.jpg


181779_181258555243073_100000767900711_357643_2450716_n.jpg


180829_181268628575399_100000767900711_357753_4443346_n.jpg


168077_181268641908731_100000767900711_357754_3890298_n.jpg


18202610.jpg
 
Som sagt tidigare i tråden.
Marc Marquez. :fakta

Jag var lite fundersam innan över hur han kunde gå till ett team som inte kört VM innan och som är ett skolprojekt som drivs av elever. Men det kanske kommer funka. :)

Repsol kanske har chans att vinna alla 3 klasserna i år.
 
Kul att Bradl kör så pass bra på en Kalex. Var också en som jag trodde hade gjort ett eventuellt nerköp.

Hans team ligger annars bara ett par mil ifrån Suter. Så förra året var det självklart att dom skulle köra det då dom kunde få bra och enkel backup. Men pga vad dom fått veta om Suter (dom har inte betalat löner till sina arbetare på flera månader och kan gå i konkurs om inte deras bank ger dom utökat lån) så valde dom Kalex till i år istället. På bilderna innan som jag laggt ut där det är en samanbiten man i en Suterjacka - det är Eskil Suter själv.
 
Last edited:
Valencia 2011-02-11

125GP
Terol, Nico (Bancaja Aspar) 1'40.2
Viñales, Maverick (PEV-Blusens-SMX Paris Hilton) 1'40.3
Oliveira, Miguel (Andalucia Cajasol) 1'40.4
Moncayo, Alberto (Andalucia Cajasol) 1'41.2
Cortese, Sandro (Racing Team Germany) 1'41.5
Gadea, Sergio (PEV-Blusens-SMX Paris Hilton) 1'41.5
Faubel, Héctor (Bancaja Aspar) 1'41.5
Vázquez, Efrén (Ajo Motorsport) 1'41.5
Zarco, Johan (Ajo Motorsport) 1'41.9
Folger, Jonas (Red Bull Ajo Motorsport) 1'42.3
Ono, Hiroki (Caretta Race Technology Dept.) 1'42.4
Jakub Kornfeil (Ongetta-Centro-Seta) 1'42.8
MacKenzie, Taylor (Worldwide Race) 1'43.0
Ajo, Niklas (TT Motion Events Racing) 1'43.0
Kent, Danny (Red Bull Ajo Motorsport) 1'43.1
Grotzkyj, Simone (Worldwide Race) 1'43.6
Stafford, Harry (Ongetta-Centro-Seta) 1'43.7
Zulfahmi, Khairuddin (AirAsia-SIC-Ajo) 1'43.8
Morciano, Luigi (Team Italia FMI) 1'43.8
Kartheininger, Daniel (Caretta Race Technology Dept.) 1'44.6
Pedone, Giulian (Worldwide Race) 1'44.8

Banrekord (kval/träning) : 1'39.029 Gabor Talmacsi
Banrekord (race) : 1'39.380 Hector Faubel

Valencia test 2011-02-12

125GP
Nicol Terol (Bancaja Aspar) 1'40.0
Viñales, Maverick (PEV-Blusens-SMX Paris Hilton) 1'40.1
Faubel, Héctor (Bancaja Aspar) 1'40.2
Oliveira, Miguel (Andalucia Cajasol) 1'40.7
Moncayo, Alberto (Andalucia Cajasol) 1'41.3
Cortese, Sandro (Racing Team Germany) 1'41.3
Vázquez, Efrén (Ajo Motorsport) 1'41.3
Zarco, Johan (Ajo Motorsport) 1'41.5
Folger, Jonas (Red Bull Ajo Motorsport) 1'41.5
Gadea, Sergio (PEV-Blusens-SMX Paris Hilton) 1'41.6
Ono, Hiroki (Caretta Race Technology Dept.) 1'41.9
Kent, Danny (Red Bull Ajo Motorsport) 1'42.1
Ajo, Niklas (TT Motion Events Racing) 1'42.8
Kartheininger, Daniel (Caretta Race Technology Dept.) 1'43.5
Morciano, Luigi (Team Italia FMI) 1'43.6
Stafford, Harry (Ongetta-Centro-Seta) 1'43.7
Zulfahmi, Khairuddin (AirAsia-SIC-Ajo) 1'43.7
Alessandro Tonucci (Team Italia FMI) 1'43.7
Har "hon" rent av satsat på rätt hästar i 125eller vill killarna bara visa sig på styva linan inför sponsorn? :tungan
 
Har "hon" rent av satsat på rätt hästar i 125eller vill killarna bara visa sig på styva linan inför sponsorn? :tungan

Maverick sa att han själv var förvånad hur bra han hade kört. Att allt fungerade riktigt bra ihop med dom i teamet. Sergio sa att det var brutalt att gå från Moto2 till 125GP med tanke på dom högre kurvhastigheterna och att han kände sig rätt ringrostig på en sån hoj. Men båda hoppades på att vara med i toppen. Topp 10 minst. Nu är ju båda Spaniorer och kan dom Spanska banorna rätt bra. Så dom vågade väll inte ta ut nått i förskott.

Typ nått sånt som jag fattade det från en taskig google översättning av deras komentarer efter körningarna. :)
 
Maverick sa att han själv var förvånad hur bra han hade kört. Att allt fungerade riktigt bra ihop med dom i teamet. Sergio sa att det var brutalt att gå från Moto2 till 125GP med tanke på dom högre kurvhastigheterna och att han kände sig rätt ringrostig på en sån hoj. Men båda hoppades på att vara med i toppen. Topp 10 minst. Nu är ju båda Spaniorer och kan dom Spanska banorna rätt bra. Så dom vågade väll inte ta ut nått i förskott.

Typ nått sånt som jag fattade det från en taskig google översättning av deras komentarer efter körningarna. :)
Hur stor skillnad är det att gå från en CEV 125:a till en MotoGP 125:a?
Hittade dessa kommentarer på Vrooom (då slipper man i alla fall google translate)

http://www.vroom-magazine.com/2011/...with-second-fastest-laptime-in-valencia-test/

Maverick Viñales: “I adapted very quickly to the bike and I’m extremely happy that throughout the three days I felt very comfortable and I’ve been riding with the world’s best one on one, doing the same laptimes and feeling very comfortable among them. The whole team has worked hard and very well and I am very satisfied with this first contact with them, we understood each other perfectly and I think both the mechanics and technicians know exactly what they are doing. It’s been a very positive start. If we continue this way we can be very competitive and I would like to fight with the guys at the front. However, it is too early to set targets because this is my first season in the World Championship and this has only just begun. “

Sergio Gadea: “There is a tremendous difference between the four strokes and 125cc and when I got back to this the last thing I’d have thought was that I almost did not know how to ride a bike, but I am slowly getting the pace and confidence with the Aprilia. On Thursday and Friday things we were pretty good and although the laptimes were not very good we did an acceptable pace and were among the top five, but today it was very difficult for me to improve and I was a bit far from the front. My first contact with the team has been very successful and I am convinced that if we keep working as well as we did here we’ll be competitive and fighting for good places.”
 
Precis, kan så bli! Om nu inte allt runt omkring äter upp honom!!


Men Kenan känns tok farlig redan sen de två inhoppen. Frågan är om inte han kommer käka upp de andra. Fan vad han körde. Vadå respekt ? Han trashade runt bland toppförarna direkt. Eat my döner typ....

Tror med att Redding blir giftig. Han är en riktig sleeper som smugit upp. Kanske blir han ett riktigt namn i år.


I år blir Moto2 sjukt spännande. Finns ju löjligt många titelkandidater.
Håller på Ianonne den här säsongen. Kilen har skön do or die stil.

Mvh
 
Pågår 125GP/Moto2 tester på Estoril nu.

Har fram till idag regnat i 2 dagar där men det har varit varmt. Idag var det dock kallt men blev uppehåll med regnet till kl 11. Så det var torrt senare på dagen på banan men blev inte riktigt helt torrspår.

Listan på anmälda.

22_est10.jpg


22_est11.jpg


Jasper Iwema har skrivit på för CBC Corse men kör på en Honda på detta testet tydligen.

Luis Salome är där men i ett nytt team som till stor del består av folk från gamla Molenaar teamet.

Paris Hilton teamet stannade hemma för dom inte ville köra i dåligt väder. Maverick har dock inte kört Estoril innan så hade kanske varit bra att kört där ändå?

Kenan Sofouglo är på plats.

Xavier Simon är dock inte på plats. Hojen är inte färdigbyggd till honnom.
 
Last edited:
Nr 77 och 99 på "Mahindra"!!! Det var ett nytt fabrikat för mig. Låter.... indiskt???

Jepp, det är ett Indiskt märke.

Men hojen är byggd i Italien av en firma som tidigare gjort cyklarna till några andra mindre märken i GP som Malaguti, Loncin och Lambretta.

India-MotoGP-Mahindra-1.jpg
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top