Vintertester 2010-2011

Hörde ett rykte att Alex förra året saknade den senaste elektroniken. Nått om att han saknade traction controll m.m. Skulle han köra 2011 så skulle det vara med senaste elektroniken. Annars fick det vara så... så det verkar som om sponsorerna slantat upp de sista pengarna för elektroniken (läs mycket pengar). Jag visste inte ens om att de hade traction control i WSS :va

Är hans mekaniker som fixat. Samma spec som Laverty hade förra året har Lundh nu. TC hade Ten Kate enligt rykten redan typ 2004. Dom senaste 3-4 åren har det varit helt fritt med elektroniken så dom kan ha samma system som MotoGP.

Vadå är dom fler än 10 i wss?

Jo några fler är dom i år. :)

Samanlagda tider från båda WSS-passen. Nykomlingen Sam Loves , som vann BSB-SS förra året, snabbast. Ganska så utspridda tider i fältet..

1. Sam Lowes (Parkalgar Honda) 1′45.845
2. David Salom (Kawasaki Motocard.com) 1′45.931
3. Broc Parkes (Kawasaki Motocard.com) 1′46.316
4. Fabien Foret (Hannspree Ten Kate Honda) 1′46.415
5. Chaz Davies (Yamaha ParkinGO Team) 1′46.594
6. Gino Rea (Step Racing Team) 1′47.259
7. James Ellison (Bogdanka PTR Honda) 1′47.281
8. Luca Scassa (Yamaha ParkinGO Team) 1′47.365
9. Florian Marino (Hannspree Ten Kate Honda) 1′47.852
10. Miguel Praia (Parkalgar Honda) 1′47.941
11. Alexander Lundh (Cresto Guide Racing Team) 1′48.146
12. Vladimir Ivanov (Step Racing Team) 1′48.585
13. Pawel Szkopek (Bogdanka PTR Honda) 1′49.357
14. Marko Jerman (MD Team Jerman) 1′49.408
15. Bastien Chesaux (MACH-Moto Academy Swiss) 1′49.933
16. Roberto Tamburini (Bike Service R.T.) 1′50.203
17. Luca Marconi (Bike Service R.T.) 1′52.261
18. Valery Yurchenko (RivaMoto) 1′54.711
19. Mitchell Pirotta (KUJA Racing Team) 1′54.762
20. Oleg Pozdneev (RivaMoto) 1′55.480
21. Eduard Blokhin (RivaMoto) 1′56.208
 
Last edited:
Last edited:
Ben Spies:
“I also have a great team-mate and I’m ready to try and learn from him as well. Jorge is super fast and has a lot of talent. I’m comfortable with my race craft and things like that, I like how I do things in that area, but I’m not scared to say that I need to learn how to go faster and I think he is a very fast guy. With other things, from how I train to my approach to races, I don’t like to change because that’s what I’m happy with. But I do have to learn how to go faster on a motorcycle.”
http://www.motogp.com/en/news/2011/Spies+preseason+2011+interview

Jag gillar avslutningen. :)
 
Yamaha hann precis och damma av SS hojarna inför testet, och direkt så
har deras hojar snabbast toppfart. Imponerande...

Värt att notera... Kawa ZX-10 hade minsann högst topfart (Sykes),
medans Fabrizios suzuki slogs om långsammast topfart..
 
Känns lite som om det regnar där nere, eller iallafall e blött, för nu har träningen varit igång över en halvtimme, och ingen har varit ute på banan än (enligt Livetiming iallafall)..
 
Alex har fått upp farten! :tummenupp
Lite speciella förhållanden kanske, men ändå. Kul att se honom så långt upp i listan!!!!

2011 WSS Portimao Test Friday Session 2 Times:

Pos No. Rider Bike Time Diff
1 23 B. Parkes Kawasaki ZX-6R 1'48.893
2 77 J. Ellison Honda CBR600RR 1'49.802 0.909
3 5 A. Lundh Honda CBR600RR 1'51.910 3.017
4 22 R. Tamburini Yamaha YZF R6 1'52.097 3.204
5 4 G. Rea Honda CBR600RR 1'52.962 4.069
6 19 M. Pirotta Honda CBR600RR 1'53.635 4.742
7 60 V. Ivanov Honda CBR600RR 1'53.870 4.977
8 87 L. Marconi Yamaha YZF R6 1'56.138 7.245
9 8 B. Chesaux Honda CBR600RR 1'56.460 7.567
10 9 L. Scassa Yamaha YZF R6 1'57.123 8.230
11 44 D. Salom Kawasaki ZX-6R 1'57.286 8.393
12 11 S. Lowes Honda CBR600RR 1'57.319 8.426
13 28 P. Szkopek Honda CBR600RR 1'58.094 9.201
14 7 C. Davies Yamaha YZF R6 1'58.530 9.637
15 21 F. Marino Honda CBR600RR 1'58.824 9.931
16 99 F. Foret Honda CBR600RR 1'59.359 10.466
17 25 M. Jerman Triumph Daytona 675 2'01.571 12.678
18 117 M. Praia Honda CBR600RR 2'02.733 13.840
19 29 V. Yurchenko Yamaha YZF R6 2'17.713 28.820
73 Pozdneev O RUS PIT IN
 
PA876555.jpg


PA876659.jpg


PA876513.jpg


PA876649.jpg


PA876665.jpg


PA876584.jpg


PA876580.jpg


PA876578.jpg


PA876552.jpg


PA876670.jpg


PA876672.jpg


PA876643.jpg
 
Tack för bilderna!

Intressant att Kawasaki har valt en annan lösning för topp-kåpan en den otroligt fula touring liknande variant som sitter på gathojen.
 
MotoGP-hojarna framme i Sepang och redo för testerna 1-3 februari.

x2_46110.jpg
 
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back
Top