Vintertester 2010-2011

1296574816746.jpg


1296574776441.jpg


1296574768777.jpg


PA878973.jpg


pa878911.jpg


sep_du10.jpg
 
Tror Hayden har någon typ av problem eftersom han hittills bara kört 50 varv. Han brukar ju ligga i topp när det gäller antal varv.
"Nån typ av problem" ??? No shit Sherlock, just pick one!

"You know, I have worked hard and I know my team is doing their best, but you know, sometimes good things do not happen to good people. Numbers don't lie." :rolleyes:
 
App, app, app, både Repsol + Ducati kör med bonnig "silvertejp" fast svart på sina mattkanter i depåboxarna ju!! Rossi precis insett detta faktum o grinar riktigt illa...o vill ha justeringar gjorda, pronto av Mr.Burgess. The 2011 show, has only begun... :D
 
"Nån typ av problem" ??? No shit Sherlock, just pick one!

"You know, I have worked hard and I know my team is doing their best, but you know, sometimes good things do not happen to good people. Numbers don't lie." :rolleyes:

These are all good classic ones :tummenupp

Skulle inte tro att det är nån större ko på isen! Det är ju ett tag kvar av säsongen :D

Uff, jobbigt att se Stoner i Repsolfärger men men, han är redan i topp av fältet. Det blir ett kul 2011!

Han har såklart ingen ursäkt för att inte vinna alla race i överlägsen stil!
 
Last edited:
Kl 15:00 lokal tid.

Po. Name TeamGap First
1 Pedrosa D.Repsol Honda Team 2:00.770
2 Spies B.Yamaha Factory Racing +0.738
3 Dovizioso A.Repsol Honda Team +0.742
4 Lorenzo J.Yamaha Factory Racing +0.793
5 Stoner C.Repsol Honda Team +0.840
6 Bautista A.Rizla Suzuki MotoGP +0.917
7 Edwards C.Monster Yamaha Tech 3 +0.961
8 Simoncelli M.San Carlo Honda Gresini +1.121
9 Aoyama H.San Carlo Honda Gresini +1.216
10 Hayden N.Ducati Marlboro Team +1.609
 
Updated: 18:00 Local Time
Po. Name TeamGap First
1 Pedrosa D.Repsol Honda Team2:00.770
2 Stoner C.Repsol Honda Team+0.664
3 Spies B.Yamaha Factory Racing+0.738
4 Dovizioso A.Repsol Honda Team+0.742
5 Simoncelli M.San Carlo Honda Gresini+0.752
6 Aoyama H.San Carlo Honda Gresini+0.764
7 Lorenzo J.Yamaha Factory Racing+0.793
8 Bautista A.Rizla Suzuki MotoGP+0.917
9 Edwards C.Monster Yamaha Tech 3+0.952
10 Barbera H.Aspar Team+1.323
11 Hayden N.Ducati Marlboro Team+1.609
12 Puniet R.Pramac Racing Team+1.656
13 Rossi V.Ducati Marlboro Team+1.827
14 Akiyoshi K.HRC Test Team+1.849
15 Crutchlow C.Monster Yamaha Tech 3+2.262
16 Capirossi L.Pramac Racing Team+2.277
17 Abraham K.Cardion AB Motoracing+2.696
18 T.Yamaha Test Team+3.140
19 Elias T.LCR Honda MotoGP+3.256
20 T.Yamaha Test Team+3.372


Bra fart på Hondorna!
Spies snabbare än Jörgen = Me like :)
 
Updated: 18:00 Local Time
Po. Name TeamGap First
1 Pedrosa D.Repsol Honda Team2:00.770
2 Stoner C.Repsol Honda Team+0.664
3 Spies B.Yamaha Factory Racing+0.738
4 Dovizioso A.Repsol Honda Team+0.742
5 Simoncelli M.San Carlo Honda Gresini+0.752
6 Aoyama H.San Carlo Honda Gresini+0.764
7 Lorenzo J.Yamaha Factory Racing+0.793
8 Bautista A.Rizla Suzuki MotoGP+0.917
9 Edwards C.Monster Yamaha Tech 3+0.952
10 Barbera H.Aspar Team+1.323
11 Hayden N.Ducati Marlboro Team+1.609
12 Puniet R.Pramac Racing Team+1.656
13 Rossi V.Ducati Marlboro Team+1.827
14 Akiyoshi K.HRC Test Team+1.849
15 Crutchlow C.Monster Yamaha Tech 3+2.262
16 Capirossi L.Pramac Racing Team+2.277
17 Abraham K.Cardion AB Motoracing+2.696
18 T.Yamaha Test Team+3.140
19 Elias T.LCR Honda MotoGP+3.256
20 T.Yamaha Test Team+3.372


Bra fart på Hondorna!
Spies snabbare än Jörgen = Me like :)

Jag har sagt det innan, och säger det igen... alla Honda inom topp 6 (0,8 sek)
förutom Elias.. som är styvt 3,2 sek efter..... oj oj oj
Elias kommer att vara där nere hela säsongen känns det som
 
Updated: 18:00 Local Time
Po. Name TeamGap First
1 Pedrosa D.Repsol Honda Team2:00.770
2 Stoner C.Repsol Honda Team+0.664
3 Spies B.Yamaha Factory Racing+0.738
4 Dovizioso A.Repsol Honda Team+0.742
5 Simoncelli M.San Carlo Honda Gresini+0.752
6 Aoyama H.San Carlo Honda Gresini+0.764
7 Lorenzo J.Yamaha Factory Racing+0.793
8 Bautista A.Rizla Suzuki MotoGP+0.917
9 Edwards C.Monster Yamaha Tech 3+0.952
10 Barbera H.Aspar Team+1.323
11 Hayden N.Ducati Marlboro Team+1.609
12 Puniet R.Pramac Racing Team+1.656
13 Rossi V.Ducati Marlboro Team+1.827
14 Akiyoshi K.HRC Test Team+1.849
15 Crutchlow C.Monster Yamaha Tech 3+2.262
16 Capirossi L.Pramac Racing Team+2.277
17 Abraham K.Cardion AB Motoracing+2.696
18 T.Yamaha Test Team+3.140
19 Elias T.LCR Honda MotoGP+3.256
20 T.Yamaha Test Team+3.372

Ingen nämner Bautista. Enligt en samlad expertgrupp på SH så är Suzukin en skitmaskin. Så, inte dåligt av en "nobody" att ligga 9:a påen skithoj!:tummenupp
 
Ingen nämner Bautista. Enligt en samlad expertgrupp på SH så är Suzukin en skitmaskin. Så, inte dåligt av en "nobody" att ligga 9:a påen skithoj!:tummenupp

För att vara Suzuki och försäsongstest på Sepang så är det rätt kasst. Är enda gången som Suzuki brukar vara med högt upp. Så plats 8 är inget bra för dom mot vad dom gjort senaste 7-8 åren där.

Simonchelli har stått mycket i depån idag. Blev elfel på hans hoj som teamet hade svårt att hitta. Krascher så långt idag är Crutchlow och De Puniet.
 
Last edited:
Faen vad jag blir sugen, kan knappt bärga mig tills det är raceday :-)

Många snygga bilder, keep em coming!

Gillar faktiskt rossis ducce mer och mer. Framkåpan ser riktigt retro ut och då passar faktiskt färgkombon röd-neongul riktigt bra!
 
Ingen nämner Bautista. Enligt en samlad expertgrupp på SH så är Suzukin en skitmaskin. Så, inte dåligt av en "nobody" att ligga 9:a påen skithoj!:tummenupp
Precis som Axxexs redan påpekat är det inte speciellt bra för att vara Suzuki. I tillägg kan nämnas att jag läst att Suzukin trivs utmärkt när det är varmt eftersom det annars är svårt att få upp rätt temp i däcken.

Bautista lär dala när de kör nästa test om det är kallare.
 
Alvaro är iaf alltid bland dom snabbaste med sina officiella uttalanden. Även så denna gg. :)

Álvaro Bautista
“Immediately I left the pit lane this morning the feeling was more normal than yesterday – after my first day back at work it was easier to understand everything. On my first run I set a good lap-time and this was very close to the fastest guys, except Dani who made a real qualifying lap! Much more important was that I could make high 2.01 lap-times with very old tyres, and my rhythm felt good. Also, I tried three different chassis today and the results of that test were quite clear, and we have made an improvement to front feeling and turning. The engineers have also done some good work with the traction control and this is helping me get out of the corners more smoothly.

Anyway, now I am quite tired after 63 laps and I didn’t push for a fast time at the end of the day like many guys did – it’s more important to understand the bike on old tyres. I am very happy with the developments Suzuki has made, and I’m enjoying myself – I think we can have some fun this season!”
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top