Vintertest - WSBK/MotoGP

MotoGP test at Jerez on Day Wednesday, November 23, 2011:
Position, racer, Motor, Championship, The times, Gap, Gap Previous

1 Carlos Checa Ducati GP12 MotoGP 1:41.0
2 Scott Redding Kalex Moto2 1:42.8 1.8 1.8
3 Leon Haslam BMW S1000RR SBK 1:42.9 1.9 0.1
4 Pol Espargaró Kalex Moto2 1:43.3 2.3 0.4
5 Tito Rabat Kalex Moto2 1:43.8 2.8 0.5
6 Mika Kallio Kalex Moto2 1:43.8 2.8 0.0
7 Gino Rea Moriwaki Moto2 1:43.8 2.8 0.0
8 Colin Edwards Suter-BMW MotoGP 1:43.9 2.9 0.1
9 Bradley Smith Tech3 Moto2 1:44.0 3.0 0.1
10 Toni Elías Suter Moto2 1:44.2 3.2 0.2
11 Iván Silva FTR-Kawasaki MotoGP 1:44.6 3.6 0.4
12 Axel Pons Kalex Moto2 1:44.7 3.7 0.1
13 Nico Terol Suter Moto2 1:44.9 3.9 0.2
14 Yuki Takahashi Suter Moto2 1:44.9 3.9 0.0
15 Alex De Angelis Suter Moto2 1:44.9 3.9 0.0
16 Marco Melandri BMW S1000RR SBK 1:44.9 3.9 0.0
17 Yonny Hernández FTR-Kawasaki MotoGP 1:45.2 4.2 0.3
18 Xavier Simeon Tech3 Moto2 1:45.2 4.2 0.0

Circuit Record
Jerez
2011 MotoGP Pole: Casey
Stoner, 1’38.757
2011 Moto2 Pole: Stefan Bradl,
1’42.70
2011

*All combined test results unofficial
 
MotoGP test at Jerez on Day Wednesday, November 23, 2011:
Position, racer, Motor, Championship, The times, Gap, Gap Previous

1 Carlos Checa Ducati GP12 MotoGP 1:41.0
2 Scott Redding Kalex Moto2 1:42.8 1.8 1.8
3 Leon Haslam BMW S1000RR SBK 1:42.9 1.9 0.1
4 Pol Espargaró Kalex Moto2 1:43.3 2.3 0.4
5 Tito Rabat Kalex Moto2 1:43.8 2.8 0.5
6 Mika Kallio Kalex Moto2 1:43.8 2.8 0.0
7 Gino Rea Moriwaki Moto2 1:43.8 2.8 0.0
8 Colin Edwards Suter-BMW MotoGP 1:43.9 2.9 0.1
9 Bradley Smith Tech3 Moto2 1:44.0 3.0 0.1
10 Toni Elías Suter Moto2 1:44.2 3.2 0.2
11 Iván Silva FTR-Kawasaki MotoGP 1:44.6 3.6 0.4
12 Axel Pons Kalex Moto2 1:44.7 3.7 0.1
13 Nico Terol Suter Moto2 1:44.9 3.9 0.2
14 Yuki Takahashi Suter Moto2 1:44.9 3.9 0.0
15 Alex De Angelis Suter Moto2 1:44.9 3.9 0.0
16 Marco Melandri BMW S1000RR SBK 1:44.9 3.9 0.0
17 Yonny Hernández FTR-Kawasaki MotoGP 1:45.2 4.2 0.3
18 Xavier Simeon Tech3 Moto2 1:45.2 4.2 0.0

Circuit Record
Jerez
2011 MotoGP Pole: Casey
Stoner, 1’38.757
2011 Moto2 Pole: Stefan Bradl,
1’42.70
2011

*All combined test results unofficial

Det har inte kommit ut några tider från idag eller?
Hade varit intressant o se hur det ser ut efter idag jämfört med igår också.. tror nog det händer en del, framförallt för Edwards, däremot så
tror jag Moto2 inte kommer mycket längre.. visst, lite självklart, men
inga stora förbättringar..
 
Inofficiella tider från torsdagen:

Los tiempos (oficiosos):

Randy de Puniet (Aprilia) 1’41”5 (SBK Bridgestone).

Colin Edwards (Suter-BMW) 1'42"6 (MotoGP).

Scott Redding (Kalex) 1'42"9 (Moto2).

Pol Espargaró (Kalex) 1'43"0 (Moto2).

Tito Rabat (Kalex) 1'43"3 (Moto2).

Iván Silva (FTR-Kawasaki) 1'43"5 (MotoGP).

Mika Kallio (Kalex) 1'43"5 (Moto2).

Bradley Smith (Tech3) 1'43"6 (Moto2).

Gino Rea (Moriwaki) 1'43"8 (Moto2).

Alex De Angelis (Suter) 1'43"9 (Moto2).

Yonny Hernández (FTR-Kawasaki) 1'44"0 (MotoGP).

Yuki Takahashi (Suter) 1'44"2 (Moto2).

Axel Pons (Kalex) 1'44"7 (Moto2).

Toni Elías (Suter) 1'44"7 (Moto2).

Nico Terol (Suter) 1'44"9 (Moto2).

Xavier Simeon (Tech3) 1’45”0 (Moto2).

.

Tiempos de referencia.

“Pole” MotoGP 2011: 1’38”757..

Vuelta rápida MotoGP: 1’39”731 (2010)..

Pole Moto2 2011: 1’42”706..

Vuelta rápida Moto2: 1’44”710 (2010).
 
Är han klar för PATA-Aprilia nu?
Nä han testade väl för Aspar/CRT och de har ingen hoj ännu men det talas om en Aprilia eftersom de har haft goda kontakter med dem länge. Aprilia skulle ju göra chassie till dem första året i Moto2 bla.
 
Nä han testade väl för Aspar/CRT och de har ingen hoj ännu men det talas om en Aprilia eftersom de har haft goda kontakter med dem länge. Aprilia skulle ju göra chassie till dem första året i Moto2 bla.

Stämer det oxå att Aprilia ska ta fram en ram till CRT teamen?

Hoppas får se Randy på en bra hoj i WSBK:
 
Stämer det oxå att Aprilia ska ta fram en ram till CRT teamen?

Hoppas får se Randy på en bra hoj i WSBK:
Aspar har ju inte sagt vilket chassie/motor de ska ha men den hoj Randy körde var med kolfiberbromsar och Bridgestonedäck så det känns ju inte som att han sikta på WSBK.
 
Stämer det oxå att Aprilia ska ta fram en ram till CRT teamen?

Hoppas får se Randy på en bra hoj i WSBK:

Det troligaste verkar vara att Aprilia ska bygga hela hojen. Men det gäller att tydligen att få OK från Dorna så att det inte blir för mycket fabriksteam av det. Aprilia har även tidigare varit tveksamma att tillhandahålla motorer av konkurrensskäl. De ville inte riskera att nån köper en av motorerna för att kunna kolla upp innehållet. Men den farhågan har de tydligen släppt, det verkar ju som det blir flera team med Aprilia-motorer.
 
PA1078717.jpg


PA1078698.jpg


PA1078694.jpg


PA1078693.jpg


PA1078679.jpg


PA1078675.jpg


PA1078672.jpg


PA1078667.jpg


PA1078664.jpg


PA1078704.jpg
 
Leon Haslam says he is encouraged by the early developments of the 2012 BMW S1000RR after completing a successful three-day test at Jerez.

BMW is beginning its preparations for the 2012 World Superbike season earlier than its rivals in an attempt to establish an advantage over them, with riders Haslam and Marco Melandri focusing on the developments that have been introduced to try and make the bike easier to ride.

With this in mind, Haslam is happy with the changes made so far and is feeling confident ahead of the next scheduled test at Portimao, where Aprilia and Crescent Suzuki are expected to be in attendance too.

“This test went really well,” said BMW Motorrad works rider Leon Haslam. “We made some good progress over these three days. We did a lot of development for next season and here we have been able to tick many boxes on our things-to-do-list.

“We also worked very productively regarding engine mapping and ride dynamic strategies. Overall, the team spirit is really high. We have a few new people in the garage and everyone is working together very well. Now we are looking forward to another three days in Portugal.”

Melandri was also present on the bike, though his outgoing Yamaha contract means he cannot make comments about the BMW until January 1st.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top