Då var det vintersäsong snart och jag tänkte pilla en del på hojen. För er som är intresserade kommer det finnas bilder.
Först ut är det färgbyte som gäller, och för det ändamålet finns det en komplett uppsättning svarta kåpor.
2006-10-21
Började denna regniga lördag med att plocka isär bågen, eller i alla fall skruva av de flesta kåpor. Tappade ur all olja ur motorn och bytte oljefilter.
Skruvade loss generatorkåpan eftersom den hade repor på sig som jag inte kunde leva med (den var så när jag köpte motorcykeln). Lite ny packning och sen på med den nya kåpan. Passade också på att byta till svarteloxerade titanskruvar från Valtermoto.
Hällde i ny olja i motorn och skruvade fast en ny svarteloxerad oljeskruv av titan. Fortsatte till tanken där jag fyllde på konserveringsvätska från Shell och lät motorn gå i en 10-15 minuter. Kunde inte motstå att varva lite efter varmkörning.
När det var klart bytte jag skruvarna på tanken till svarteloxerade titan. Jobbade mig framåt och bytte styrändsvikterna till svarteloxerade i titan från, gissa vad, jo Valtermoto såklart.
Först ut är det färgbyte som gäller, och för det ändamålet finns det en komplett uppsättning svarta kåpor.


2006-10-21
Började denna regniga lördag med att plocka isär bågen, eller i alla fall skruva av de flesta kåpor. Tappade ur all olja ur motorn och bytte oljefilter.
Skruvade loss generatorkåpan eftersom den hade repor på sig som jag inte kunde leva med (den var så när jag köpte motorcykeln). Lite ny packning och sen på med den nya kåpan. Passade också på att byta till svarteloxerade titanskruvar från Valtermoto.
Hällde i ny olja i motorn och skruvade fast en ny svarteloxerad oljeskruv av titan. Fortsatte till tanken där jag fyllde på konserveringsvätska från Shell och lät motorn gå i en 10-15 minuter. Kunde inte motstå att varva lite efter varmkörning.
När det var klart bytte jag skruvarna på tanken till svarteloxerade titan. Jobbade mig framåt och bytte styrändsvikterna till svarteloxerade i titan från, gissa vad, jo Valtermoto såklart.
Last edited: