Vinterservice :)

P.Björk

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
ZX9R -98 8200mil
Nu när vintern kommer närmare och det börjar bli kallare så kommer man på allt man skall göra i vinter.
Det blir till att fixa ventiler,kolla över avgassys eftersom det är lite läckage.
Har även något strul med fuggarna efter som tomgången kan va väldigt olika från gång till gång och har långsam återgång vid gassläpp
I övrigt så funkar den kanon :tuttar

Vad har ni andra för planer ? :)

/Pelle

Jag tror inte det blir någon vinter i år så det blir nog bara en vanligt tvätt. Kanske en vaxning också. :)

På Nena (gixxer k1) blir det ventiljustering, tvätt av luftfilter, olja och filter, nya däck, ny bromspump och lite kolfiber jox..

På Frida 2 (ej döpt gixxer k2) blir det nytt system typ sidewinder, quickshift system, sänkning, förlägning av sving, bygga om kåpor, bygga NOS för svartrace=), och allmän uppfrächning!

Sen har jag en Yamaha YZ 490 som allt ska göras på!

Har även hittat en -48? DKW 125 som jag vill köpa och göra fin:tummenupp

När ska man ha tid att jobba då??

På gpz:an; Byta samtliga bromsbelägg (tvärslut), byta lagren i sving/stötdämpare-infästningen, olja, stift, oljefilter, snygga till en avgasskarv, rena upp luftfiltret och olja in, samt packa om bakre stötdämparen ty den läcker en smula.

På XL:en; olja, stift, oljefilter.

Riva 3rettor, göra storservice på motorerna, lacka 2ramar svarta, på med nya kåpor och hitta på någon fin design.
Yz ska också bli rejält genomgången då man åkt hela sommaren utan att lyft många fingrar.

Blir väl i första hand att tvätta, vaxa, byta olja och filter... Sen kommer jag ju garanterat leta efter andra grejer som kan fixas till under vintern, för att fördriva tiden hehe..
Bromsolja, kopplingsvätska, kolla tändstiften, eventuellt byta kylarvattnet. Se över Bakre bromsok, vilket jag inte gjort sen jag köpte hojen..

Byta: Oljor, vätskor, kåpor, broms bak och fram, bakre hjulaxel, stift, luftfilter, framfälg, bak och fram drev, kedja, helsystem, "Yamamoto" :yoparty
HRC CDI, mm kommer ej på något mer.. för tillfället :gnissla

Servicarna klara och ingen avställning. Ompackning(fett) i Styrlager, sving bakstötdämparlager samt ventilkoll/justering skall utföras så det tar väl en söndag. Kanske skaffa dubbdäck till DR'en och köra hela vintern.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D