Vintersäker daglig pendlare?

eckeph

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Hojlös för tillfället
Hej

Skulle gärna vilja ha en Motard för att köra till och från jobbet, året runt. Problemet är att jag bor i Umeå så den måste funka att starta i minus grader på vintern utan problem. Dessutom är jag inte så pigg på att serva den i tid och otid. Helst av allt skulle den dessutom vara en "riktig" enduro hoj (lv reggad förstås) Dvs. ingen Duke eller nåt sånt.

Har ni några bra tips på vad jag ska kolla efter? Eller kanske har jag orimliga krav?

yamaha ttr 600 finns som motard. 1000 mils service intervall. kan vara svår startad då den inte har elstart förren 04 o frammåt. sen tål den mycke stryk.
dock har den runt 40 hk

En jobbarkompis hade en TTR600 med endurofälgar som han pendlade till jobbet med i vintras. Nu har vi väl inte metervis med snö men snö och svinkallt hade vi av och till.

Pendlade året runt i 4 år med en TTR 4 mil ToR.

Funkade kanon, kallaste morgonen tror jag var -17 startade direkt.

TTR, XT eller XR är väl mina råd.
Själv ställde jag in min TTR i December förra året men jag hade aldrig några som helöst startproblem trots kallgarage.
Oftast behöver nålen jysteras om lite framåt höstern/vintern för att den inte skall bli tjurig.

Som någon skrev, TTR har inte jättemassor med hästkrafter, men bottenvridet är i en klass för sig. Min drog runt 0,45-0,5 vid relativt hård inspirerad körning på småvägar.

Vi får inte glömma Suzuki DR! Fina grejer det där. Själv är jag väldigt sugen på en dr350 :P

Angående TTR, det är vanligt tändningslås med nyckel till den? (dock kick på 2001 års modell). Frågar här eftersom ni känner till modellen och jag gör det inte.

Tacksam för svar. :)

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back