Vinterpyssel

Boodh89

Medelkortare....
Gick med
24 Oct 2006
Hoj
FZR 600 R -94
Tjenis !!

Jag har köpt en Yamaha FZR 600 R 94 och tänkte ägna lite tid åt den under vintern...

Tar gärna emot alla slags tips o trix om vad man kan göra för att ge hojjen ett lyft. Rutiner såsom byta olja, tömma förgasarna, fylla tanken, pumpa däcken har jag redan gjort...

Tack på förhand...

Boodh89 skrev:
2601917 Tjenis !!

Jag har köpt en Yamaha FZR 600 R 94 och tänkte ägna lite tid åt den under vintern...

Tar gärna emot alla slags tips o trix om vad man kan göra för att ge hojjen ett lyft. Rutiner såsom byta olja, tömma förgasarna, fylla tanken, pumpa däcken har jag redan gjort...

Tack på förhand...

Tjaa, det finns ju hur mycket som helst. Med lyft...menar du då utseendemässigt?
Eller vill du göra fler och mer mekaniska åtgärder?

Jag har skrivit några tipssidor i nya Bomber Magazine om det kan vara av intresse? Lite om byte av gaffelolja (bra för väghållningen) Likaså snörja, ja kanske t.om ta isär länkaget till bakstöten. DET ger ett lyft! Både väghållningsmässigt och för livslängden på lagringarna.
Osv osv, ja jag kan komma på säkert 10 saker till som lyfter en gammal trotjänare! :tummenupp

Ha en ball vinter!

Dr.Bike skrev:
2602047 Tjaa, det finns ju hur mycket som helst. Med lyft...menar du då utseendemässigt?
Eller vill du göra fler och mer mekaniska åtgärder?

Jag har skrivit några tipssidor i nya Bomber Magazine om det kan vara av intresse? Lite om byte av gaffelolja (bra för väghållningen) Likaså snörja, ja kanske t.om ta isär länkaget till bakstöten. DET ger ett lyft! Både väghållningsmässigt och för livslängden på lagringarna.
Osv osv, ja jag kan komma på säkert 10 saker till som lyfter en gammal trotjänare! :tummenupp

Ha en ball vinter!

Tack för de tipsen

Jag tänkte mest utseendemässing, men det är ju klart, det är ju en 94 så underhåll är ju aldrig fel..!!

Bomber Magazine - har aldrig hört... länk???

Boodh89 skrev:
2603322 Tack för de tipsen

Jag tänkte mest utseendemässing, men det är ju klart, det är ju en 94 så underhåll är ju aldrig fel..!!

Bomber Magazine - har aldrig hört... länk???

Bomber 'r ny p[ sverigemarknaden, och har bara kommit ut med 5 nummer hittills, saa du aer ursaktad!
Haer hittar du tidningen paa natet, men kolla ox[ i din vanliga affaer efter the real stuff! Haeftig laasning.

Adress till hemsidan, sominte 'r saa mycket att se, det 'r bara prenumerationsknappen du ska fokusera paa! :D
http://www.bombermagazine.com/se/index.html

Haer hittar du iaf DIN kiosk eller aff'r som saljer>
http://www.interpress.se/miwell/pl/h...a?i_prkod=0239

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu