Vinterpyssel med min Bandit

Någon som är en klippa på det här med serviceåtgärder på Banditer?
Jag har en 1250 -08 som jag tänkte försöka serva själv. VAD bör jag göra och vad ska jag tänka på?
Den har gått 1200 mil förra året och de 2 första servisarna är utförda av firman som jag köpte hojen på men nu har jag flyttat, så det är 95 mil dit..suck.. Och min ekonomi tillåter inte några dyra verkstäder.. Jag är jättetacksam för lite goda råd..

Tommellilla är lite för långt för att hjälpa till. De trakterna tillbringar man ca en vecka per år i numera.
I princip är det viktigaste oljefilterbyte och oljebyte var 600 mil. En normalservice går på ca 3000 på en firma då kan följande vara mer ekonomiskt. Beställ en orginalverkstadsmanual 99500-39300-03E räkna med en prislapp ungefär i 1000 kr klassen (89$ i staterna). Eller leta upp en för nedtankning på internet. Skaffa en verktygsats från biltema(svågertorp i malmö) 10-287 för 399:-. Jag har en sån och den räcker för service på min bandit. Ta hjälp av någon mekkunnig (även med bilkunskaper funkar) i början. Manualen säger iofs en massa om specialverktyg för vissa saker men det brukar gå att gå runt om man lyssnar med folk på forumen. Biltema har oljor och verktyg så det enda man bör köpa hos märkeshandlare är luft o oljefilter.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing