Vinterprojekt!

Mitt vinterprojekt...
Kanske ska gå ut och ställa upp hojen på depåstödet. :va

Eller så kanske jag tar ut den och drar en repa. :)

NiklasL skrev:
2638366 Har hört massa rykten om att husorna är dyra att äga, pga täta servningar etc.

Stämmer detta?
Tänk på att jag är en fattig 17 åring utan jobb, försöker iof att hitta jobb, men har inga bra kontakter då jag helst vill jobba som mc mekaniker eller iaf på nån mc butik.

Farsan håller även på och babblar om "Du ska ju kunna köra på vägen med"
"med det går ju visst med en husa" "Nej, den är inte gjord för det, den håller inte":confused:

Den är inte så dyr i drift, olja och filter är i princip den enda utgiften vid normal service = 150:-. Efter varje säsong kan det vara läge att kolla över motorns inre delar, i mitt fall kostade detta 4000 och då byttes i princip alla lager och lite annat smått och gott (dock ej kolv och foder som är skitdyrt). Kör man tills det rasar kan det kosta så mycket att det är bättre att byta motor...

Det går att köra en husa på vägen men det är inte speciellt roligt och lite beroende på hur och var man kör kan det även vara direkt skadligt, väljer man småvägar och inte ligger och maler på fullvarv långa stunder går det ganska bra. Men jag kan nästa garantera att om du köper en husa och börjar köra på bana kommer du inte vara så sugen på gatkörning med den, det ger inte så mycket om man säger så...

Mattias650 skrev:
2638866 Mitt vinterprojekt...
Kanske ska gå ut och ställa upp hojen på depåstödet. :va

Eller så kanske jag tar ut den och drar en repa. :)

Jag har plockat ner hojen, fått motorn renoverad, dragit om elen, skruvar ihop allt utom ljuddämparen och jag anser mig slö, vad är då du?:D

Last edited:
Det får nog bli en KLX iaf, ska ju köra en hel del landsväg.

Och ca 50hk går väl iaf att ha lite kul med?

NiklasL skrev:
2639209 Det får nog bli en KLX iaf, ska ju köra en hel del landsväg.

Och ca 50hk går väl iaf att ha lite kul med?

Effekt är roligt men inte allt. Klart det går att ha kul med 50hk. Så länge man använder en hoj till det den är byggd för blir det skoj.

erik skrev:
2639231 Effekt är roligt men inte allt. Klart det går att ha kul med 50hk. Så länge man använder en hoj till det den är byggd för blir det skoj.

50 hk i allära men väger hojen 175 kg så är det inte så roligt

Kyckling skrev:
2636105 Jag har en komplett uppsättning originalkåpor (smårepiga och lite sprickor), felfri tank med tanklock, racebakdel (Sebimoto) och slutligen en uppsättning nya frambromsklossar.
Det ska finnas ett originalluftfilter oxå, men sambon har städat så det är inte säkert att det går att hitta längre.:rolleyes:

4000:- för rubbet, så kan du sälja det du inte behöver till någon gatåkare. :tummenupp
Nja, det är bättre att du säljer allt utom tanken till nån gatåkare och nästan ger mig tanken :D

Supermoto skrev:
2631453
  • Snickra iordning Husan för nästa säsong. Lite nytt godis ska väl förhoppningsvis fixas. Även hålla den rullande för enduro-, cross- och isåka.
  • Snickra iordning nya kawwan för nästa säsong. Dvs svenskregga den och slita bort onödigt och trasigt skrot samt gör aden lagom laglig.
  • Sälja Yamma-aset.
  • Köpa endurohoj. Förmodligen en FE450 för då kan jag ju byta de mesta grejerna mellan den och motardräsern.
Loud pipes saves lives ;)
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=42936

Last edited:
sånna här tänkte jag skruva ihop till jul.
ett högtalarkit vi har på jobbet som tydligen låter grymt bra.:tummenupp
Ingen som har bra kontakter på MDF?
vib170al.jpg

läs mer

Last edited:
Jahopp. Bumpar den här lite.....

Jag har fått hem lite nya dekaler (äntligen) som ska få sitta på ny fin plast så småningom, ska bara bestämma vilken färg det ska få bli. Gult/blått/rött eller svart/gult/rött. Vad tycker ni??
Har även ett par andra moddar på G, bl.a handtagsskydd, men vi får se var allt tar vägen.

Johan har, som ni säkert sett, rivit ut motorn och förstärkt ramen som nu ska fp ny fin lack. Nya dekaler ska väl på hans hoj oxå vad det lider.

Erik ??

Kycklo ??

Alla andra ??

Fyll på.....

Japp fyller på lite till då

Ramen är förstärkt av min ram ingenjör och blir blästrad och lackad i svart.

Styrkronorna blir oxå blästrade och lackade svarta

Bakfjädern kommer att blästras och lackas svart

nya styrlager, 1 i allafall:D

Nya handtagsskydd model skitsnygga. polisport

handtagen blir nya. Renthal

Ny plastblir det, färg gul

nya dekaler, model vet inte men troligen husas factory dekaler från -05

Motor kommer att lämnas iväg för renovering ganska snart

nummer platta kommer att bytas mot model KTM svart

EV. om det finns pengar kommer jag att byta broms ok till ett 6 kolv

Bromsok´s adaptern kommer att bli ny, ska rita den i cad i morgon i skolan

Styret kommer att bytas till guld alt lackas svart men det får vi se hur det blir med det

nytt styrskydd ska köpas även det svart och av märket renthal

bakdrevet ska bytas ut mot ett i alu och guldfärgat

allt detta ska jag göra för det är kul utom motorn för det är ett måste
och inte fan kommer jag bli snabbare för det:D :D :D

Last edited:
Jahopp. Bumpar den här lite.....

Erik ??

Renoverat motorn, tagit bort startmotor, rensat bort all onödig el, tagit loss fälgarna för att fixa slanglöst, lite ny plast. Nu minns jag inget mer men jag känner på mig att det inte är allt.... Ja, jag har bytt kedjesläpa och lite annat smått men det räknas väl kanppt?

Så ska det låta :tummenupp
Heja heja. Vad gör ni andra då ??

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25