Vinterprojekt!

• Snickra iordning Husan för nästa säsong. Lite nytt godis ska väl förhoppningsvis fixas. Även hålla den rullande för enduro-, cross- och isåka.
  • Snickra iordning nya kawwan för nästa säsong. Dvs svenskregga den och slita bort onödigt och trasigt skrot samt gör aden lagom laglig.
  • Sälja Yamma-aset.
  • Köpa endurohoj. Förmodligen en FE450 för då kan jag ju byta de mesta grejerna mellan den och motardräsern.

newstead skrev:
2631404 Dags att lyfta den här tråden lite. Vad har ni för projekt planerade inför vintern?

Själv så har jag mest tänkt bekanta mig lite med min första Yamaha och se var alla prylar sitter på en sån. Har en "liten" bula i tanken oxå som jag ev. ska försöka mig på att få ut.

Årsmodell? Jag har en haynesmanual om du är intresserad. Den är för 99-02

Beror ju på vilken hoj.
Om vi ska tala om den nedan så är det fritt fram för vem som helst att komma med slägga och göra fina bucklor i tanken så den blir ännu ballare:rolleyes:

Okej, mer serriöst nu då.
Tanken är att jag ska ner till Tyskland inom en snar framtid och skaffa mig en Kawasaki KLX 650 C. Den hade jag sedan tänkt att Supermotardkitta så den blir godkänd för träning på bana.

Kåpor skall lackas blanksvarta medans ramen får bli vit. Bakskärm och framskärm ska väl bytas mot antingen freestyle-kapade skärmar, eller helt enkelt göra något så orginellt som att skaffa ktm stänkor. Framlykta ska väl bytas mot något lite modernare och avgassystem mot antingen R-modellens eller något slipon. Tanken är att få upp den till iaf nästan 60hk(skulle tydligen inte vara så svårt. byta ljuddämpare och luftfilet).

Mer tankar och idéer kommer väl när jag har pollen framför mig.

newstead skrev:
2631502 En -02:a... intresse finns om priset är rätt ;)

Halva nypriset? Kostar 395 ny så 200 kanske kan vara ok? Ganska mycket dyrare än de som är till bilar men det handlar väl om helt andra volymer på dessa böcker...

erik skrev:
2631821 Halva nypriset? Kostar 395 ny så 200 kanske kan vara ok? Ganska mycket dyrare än de som är till bilar men det handlar väl om helt andra volymer på dessa böcker...
200 kan jag nog leva med :)

Jag har en del R6-grejer kvar oxå. Mest originalplast och ljus och en tank mm. Nåt du behöver, vill helst sälja alltihop i klump.

Supermoto skrev:
2632812 Jag har en del R6-grejer kvar oxå. Mest originalplast och ljus och en tank mm. Nåt du behöver, vill helst sälja alltihop i klump.
Originalplast och lysen är inte av så stort intresse då jag inte kan regga hojen... tank kan iofs vara intressant, beroende på hur den är. Även styren, fotpinnar och andra "slitdelar" kan vara intressant... :)

Jag har en komplett uppsättning originalkåpor (smårepiga och lite sprickor), felfri tank med tanklock, racebakdel (Sebimoto) och slutligen en uppsättning nya frambromsklossar.
Det ska finnas ett originalluftfilter oxå, men sambon har städat så det är inte säkert att det går att hitta längre.:rolleyes:

4000:- för rubbet, så kan du sälja det du inte behöver till någon gatåkare. :tummenupp

erik skrev:
2636371 Har vi samma sambo? Det brukar bli likadant hemma...:D

:3freak är eran sambo min morsa? Hon är exakt likadan.
Köpte nya brytare till min gammla cross för ett år sedan, sen städade hon, jag har fortfarande inte hittat dem.:gnissla

Fy fan vad ni är äckliga :arsele

TERMINATOR skrev:
2637804 med tanke på din ålder kan hon inte va så gammal, hehehe jag skulle kunna va din pappa och kjelle din morfar:D :D :D :D

du får gärna vara min farsa, ballt med en som kör SM:yoparty

men å andra sidan vill du nog inte ha en fru på 50 bast:3freak

erik skrev:
2637849 Åsa är väl 30+? Gamla tanter...:D
Jag är väl för satan oxå 30+ ditt lilla yngel :mad: :fatta!

TERMINATOR skrev:
Du!! Kasta kopplingslameller i tillbehörsaffären är inte det smartaste man kan göra......

Last edited:
Supermoto skrev:
2637916 Jag är väl för satan oxå 30+ ditt lilla yngel :mad: :fatta!

Du!! Kasta kopplingslameller i tillbehörsaffären är inte det smartaste man kan göra......

jag har inte sagt något:D :D :D :D

NiklasL skrev:
2637914 du får gärna vara min farsa, ballt med en som kör SM:yoparty

men å andra sidan vill du nog inte ha en fru på 50 bast:3freak

nää min är bara hälften:slicka :slicka :slicka :slicka

Last edited:
Back