Vinterplaner

• Thread starter Thread starter mickelin
  • Start date Start date
Österrikaren: Fräsa upp fuggen några mm, kolla bestyckning och bänka fram några till pållar. Hoppas på is och lägga om till dubbat. Jo, just det - ska nog försöka fixa Ryssen också, besiktiga och sälja - köper kanske en nyare om något år istället.

Österrikaren: Fräsa upp fuggen några mm, kolla bestyckning och bänka fram några till pållar. Hoppas på is och lägga om till dubbat. Jo, just det - ska nog försöka fixa Ryssen också, besiktiga och sälja - köper kanske en nyare om något år istället.

Är det inte en Ural du vill sälja? Finns det nyare modeller av dem?

Ska göra det på hojen som jag borde ha gjort när jag köpte den.
Byta olja och stift serva bakbromsen. Kolla ventilspelen och ställa den i bromsbänken då den går rejält fett.
Xenon vore kul att installera.

Har kört ca 15 mil om dagen i snitt istället för att mecka. :)

Crosshoj med dubbdäck vore kul att fördriva tiden med...

Husqvarnan skall jag helst sälja innan innan vintern är slut, men en bortvibrerad skruv eller två kanske jag hinner skruva dit iaf :rolleyes:

Den nyinköpta gamelbladen tänkte jag skulle fixa en del på:
Krashpuckar, Stompgrips, nya fotpinnar, byta bromsvätska samt öppna upp luftburken och bestycka om förgasarna.

Är det inte en Ural du vill sälja? Finns det nyare modeller av dem?

Det är en 93:a och ser iofs nästan ut som en 08:a - skillnaderna är så små att man måste vara en kännare för att se dem :näsblod Men det vore kul att ha en sådan igen sedan. De har sin charm och kostar inte mycket - vare sig att köpa eller att äga. Fast de tar utrymme som en liten bil - det är ett av problemen idag när vi behöver ställa undan finbilen under vintern :)

jag tycker du ska ha en skördetröska arnesson ;) med tanke på dina tidigare meriter i hagar/åkrar ;) riktiga män vurpar i rondeller....det e manligt !!!

Hej,

Har redan haft en ZX9R-98 och är faktist sugen på att testa något annat. Försäkringen var ju iof (som Micke fråga) väldigt låg.

Men varför testa nått annat när du redan vet hur fiiiiiiiin 98:an är...:va

jag tycker du ska ha en skördetröska arnesson ;) med tanke på dina tidigare meriter i hagar/åkrar ;) riktiga män vurpar i rondeller....det e manligt !!!

HA, ett av årets roligaste inlägg!!!!!!! under förutsättning att Arnesson inte tog illa upp.

Samvaro via nätet är härligt!!!! :näsblod
Nå, vad blir det för hoj?

Vet inte, en Thunderrace kanske skulle vara något? Lutar åt en äldre med lägre försäkring. Men jag är ju en unge i en godisbutik. Det finns för mycket att välja mellan!

Att köpa nått ihopbygge tror jag inte riktigt på, blir dyrt om någon annan ska göra det och svårt att sälja när man vill de.

Vet inte, en Thunderrace kanske skulle vara något? Lutar åt en äldre med lägre försäkring. Men jag är ju en unge i en godisbutik. Det finns för mycket att välja mellan!

Att köpa nått ihopbygge tror jag inte riktigt på, blir dyrt om någon annan ska göra det och svårt att sälja när man vill de.

Som du säger, finns hur mkt som helst ute just nu. Löser sig, hoppas jag...
Ska man sälja motorcyklar? Skämt å sido, rätt tänkt. Det är bara jag som gillar egna lösningar...

Mitt vinterprojekt är redan klart, jag har tvättat hojen inför vintern efter de 150 milen det blev i år....

Back