Vintern har kommit till SH

Esquire skrev:
Jag fattar inte riktigt hur de lyckas. :va
Det bor lite fler folk i Stockholm än i Östersund och i Löddeköping (vad fan det nu är för något?), kan det kanske vara därför antalet avkörda bilar är högre?

Skåningar ska väll inte säga något? Ser dom en snöflinga håller dom 50 på E65:an. Kommer det 2 får bussbarnen åka hem. kommer det 3 så är det snöstorm och E65:an blockeras av ett antal halvt avåkta bilar.

sgtpepper skrev:
Det bor lite fler folk i Stockholm än i Östersund och i Löddeköping (vad fan det nu är för något?), kan det kanske vara därför antalet avkörda bilar är högre?

Exakt, sedan är väglaget lömskare här än i yttre kalfjällstorp med 3invånare och 50getter. Där det är kallare och fästet är mer förutsägbart än i saltslasket och -1.

-PLM- skrev:
Exakt, sedan är väglaget lömskare här än i yttre kalfjällstorp med 3invånare och 50getter. Där det är kallare och fästet är mer förutsägbart än i saltslasket och -1.
Å andra sidan så har ju de tre invånarna i Yttre Kalfjällstorp övat sig på sladdkörning sen de var 14 år gamla och fick sin första PV, det är ju det de gör lantisarna, sladdar runt med PV:n och lyssnar på Sator, det har man ju sett på TV :).

För ordningens skull vill jag bara säga att jag inte kommer ifrån norrland och började min karriär med en Tanus kombi :mattias

Tanus är läskiga bilar, kompisen hade precis fått körkort och vi var ute och åkte när den bakhjulen släppte i kurva och vi snurrade runt, precis efter kom en mötande timmerbil :gnissla

Mickez77 skrev:
Tanus är läskiga bilar, kompisen hade precis fått körkort och vi var ute och åkte när den bakhjulen släppte i kurva och vi snurrade runt, precis efter kom en mötande timmerbil :gnissla
Även han en stockholmare förstår jag.

morlock skrev:
Även han en stockholmare förstår jag.
Schh :D jag tror vi träffade en öm punkt :rolleyes:

sgtpepper skrev:
prulle skrev:
Skåningar ska väll inte säga något? Ser dom en snöflinga håller dom 50 på E65:an. Kommer det 2 får bussbarnen åka hem. kommer det 3 så är det snöstorm och E65:an blockeras av ett antal halvt avåkta bilar.
Ååh ni stockholmare :rolleyes:

ni verkar tro att alla som inte bor i en storstad, dom bor på en bondgård tiotals mil från närmsta stad :rolleyes:

Löddeköpinge är ett mindre samhälle/småstad med ett antal tusen invånare,
och ligger 1mil från lund, 2mil från malmö.

Ni 08or börjar faktiskt likna amerikaner :hihi
tro att allt utanför usa är öken eller is, bilar finns bara i usa.

:rolleyes:

(OBS! skämtar förstås, känns som att det här inlägget kommer att bli citerat ett antal gånger :tungan)

Last edited:
Faan asså...

När jag hade bil LÄNGTADE jag till första snön...

Sen var det bara ut och röja på utan att slita på varken bil eller däck!!!

Men nu, ... jaa, dett är bara jobbigt!!!

Mickez77 skrev:
Bor just nu i stockholm men kan lugnt säga att du bor i förort till stockholm :hihi
Va bra, då kan du ju åka tunnelbana hit då på en fika eftersom bilen inte verkar greppa i "stan".

morlock skrev:
Va bra, då kan du ju åka tunnelbana hit då på en fika eftersom bilen inte verkar greppa i "stan".

åkte i Tanus i en förort till polcirkeln när jag var liten -åker aldrig mer Tanus :3freak, PV funkar i alla väder:)
http://svt.se/content/1/c6/20/62/67/sladdarPV.asx

T-banan(X2000) passerar din förort så jag säger till ifall jag hamnar där, liknar det typ Bronx i din förort? :gnissla

Last edited:
Mickez77 skrev:
liknar det typ Bronx i din förort? :gnissla
Jag vet inte riktigt, det är så svårt att se för alla renar och isbjörnar som är ivägen för vår enda affär här. Men vissa saker är skrivna på utländska så lite kanske det liknar.

20 cm snö i Skåne

Ahh ni Norrlänningar som norr om Hallandsåsen. Vi har faktiskt fått 20 cm snö i natt här nere i Skåne.

Hoppas det inte blir mer.

Bifogat

• snoiskane.jpg
    snoiskane.jpg
    50.8 KB · Visningar: 50
ställde på och försäkrade skotern igår. det kom ca 4 dec här igår. :va
oj så jävla kul det är med snö! :)

grömpa skrev:
ställde på och försäkrade skotern igår. det kom ca 4 dec här igår. :va
oj så jävla kul det är med snö! :)
Det snöade faktiskt sjukt mycket igår, ganska tråkigt att köra bil.

grömpa skrev:
hoppas bara att det kommer mer snö nu när man investerat i en ny skoter för 105000 :gnissla
Hellvittes, hä var itt billit hä! Järe en töcke skårrarott dö ha köfft dä? Han ta sä ju jävlat ingerst. Nä tacka veit i ski-doo trapper 500 gle -88 vä to tretticentimers stjidren å femticentimeters band, åsså järn jö gåode snögg. :tummenupp

honkiie skrev:
Hellvittes, hä var itt billit hä! Järe en töcke skårrarott dö ha köfft dä? Han ta sä ju jävlat ingerst. Nä tacka veit i ski-doo trapper 500 gle -88 vä to tretticentimers stjidren å femticentimeters band, åsså järn jö gåode snögg. :tummenupp

dö vejt hä jär it lätt om man sko varra bäst hel tin. hä jär tur i ha kvar min et 340.
hä jär en skoter vä kvallite utan däss lik. hä gå it tjör fast vän. han ha 8mm högkamms matt så man ta sä jävlat överållt.
få ha han som först snön skotran

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...