Vintern har kommit till SH

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
och till Stockholm :tomten

Bifogat

• vinter.jpg
    vinter.jpg
    20.2 KB · Visningar: 90
  • sth.jpg
    sth.jpg
    76 KB · Visningar: 134
Last edited:
Ja, jag var ute och gick en sväng förut i gbg och då var det ju nästan fler bilar som åkte bärgare än tog sig fram för egen maskin.

Haha det är som alltid mer er stockholmare, varje år ser man på nyheterna hur ni glider hit och dit och
har isönder era bilar.

MattE. skrev:
Haha det är som alltid mer er stockholmare, varje år ser man på nyheterna hur ni glider hit och dit och
har isönder era bilar.

Sten och glashus!

MattE. skrev:
Haha det är som alltid mer er stockholmare, varje år ser man på nyheterna hur ni glider hit och dit och har isönder era bilar.
Jag fattar inte riktigt hur de lyckas. :va

Esquire skrev:
Jag fattar inte riktigt hur de lyckas. :va

Jag har resonerat precis likadant tills igår :(

"Äntligen snö!" tänkte jag och skulle dra en fet handbromssladd in på min gata, kanske inte så smart med tanke på att bakre bromsbackarna är helt slut på min fina franska bil från 88. Tog ganska kort tid innan jag smackade in i trottoarkanten och sabbade vänster frams fina plåtfälg. Tur att jag bara hade 40 meter hem ifrån "olycksplatsen" :)

Så nu är det sommardäck på vänster fram!

xfader skrev:
Jag har resonerat precis likadant tills igår :(

"Äntligen snö!" tänkte jag och skulle dra en fet handbromssladd in på min gata, kanske inte så smart med tanke på att bakre bromsbackarna är helt slut på min fina franska bil från 88. Tog ganska kort tid innan jag smackade in i trottoarkanten och sabbade vänster frams fina plåtfälg. Tur att jag bara hade 40 meter hem ifrån "olycksplatsen" :)

Så nu är det sommardäck på vänster fram!
Fransk bil. Där har du det. Den är inte gjord för vinterföre. Alltså var det inte ditt fel. :pannkyss

Blev det stor skada på fälgen eller? Annars så är fördelen med plåtfälgar att man ganska lätt kan knacka ut bucklor och dylikt som blir när man kör lite rally. Har själv varit tvungen att göra det vid ett par tillfällen.

Esquire skrev:
Fransk bil. Där har du det. Den är inte gjord för vinterföre. Alltså var det inte ditt fel. :pannkyss

Blev det stor skada på fälgen eller? Annars så är fördelen med plåtfälgar att man ganska lätt kan knacka ut bucklor och dylikt som blir när man kör lite rally. Har själv varit tvungen att göra det vid ett par tillfällen.

Ptja, den såg ut som ett russin på ena kanten :rolleyes:

Men det är ok, jag flyttar över vintersulan till sommarfälgen.

Använder ju inte bilen på sommaren ändå :)

Jag blir fan helt vansinnig av alla jävlar som inte fattat att då det kommit snö så bör man byta däck.

Det blir kö överallt av alla som fastnar eller bara ligger och fegkör i 20 på 50vägar, så jävla onödigt.

Påväg till gymmet igår fick jag sitta och vänta bakom en taxijävel som hade sommardäck och dessutom inte förstod att man kan ta sats för att komma över den lilla kulle som var,
när jag 3min senare hamnade bakom en oskattad gammal audi med sommardäck och utan vindrutetorkare rann fan bägarn över.

killen satt med öppet fönster, hade ena torkarbladet i vänsterhanden och skrapade då och då på framrutan för att kunna se nått i all snöfall.

Byt däck eller låt bilen stå !

:mad:

Vintern har kommit till Tierp oxå. Men det e alldeles för lite snö. Vill ha mer!!! :)

// Lena

Bifogat

• DSC00620.JPG
    DSC00620.JPG
    57.5 KB · Visningar: 65
  • DSC00621.JPG
    DSC00621.JPG
    57.3 KB · Visningar: 53
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången