Vintermek. GSXR 750 98:a

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Hoj
GSXR 750 98:a
Ja det börjar bli dax för om inte annat o inhandla vinterns uppgraderingar.
Saker som jag vet behövs till min GSXR 750 98:a är följande

Nytt bakdäck
Nytt drevpaket.
Nya bromsskivor fram

Vad det gäller däck så är det en hel djungel så det tänker jag inte ens börja med nu.

Men 2 nya skivor fram. men frågan är vad man skall välja? vill ha något som är humant mot plånboken men vill inte köpa något som e skit heller.

Drevpaket. många drevar ner sina GSXR hojar kanske något man skall prova? vad kör ni på för drevning isf?

Sedan så finns funderingarna på stålomspunna slangar men frågan är om det är värt kostnaden.

Orginal bromsslangar på en -98 bör vara rätt matta vid detta laget, ett byte är att rekommendera.
Om man har vettigt och trevligt folk på närmsta dunlop-hiflex/hydroscand eller motsvarande hydraulfirma så kan man få gjort riktigt fina slangar där till en spottstyver vad "köpes" kostar. Gjorde fram till min 750-98, vill minnas att det kosta 250pix. Skillnaden var påtaglig.

Har gått ner en kugg fram och upp 3 bak vill jag minnas :va
Nackdelen är ju att hastighetsmätarn visar lite väl mycket glädjesiffror.
Fixas enkelt med en SpeedoHealer.

Skall prata med dem nere på hydroscand alternativt på swedol där firman har konto.

Hittade dessa skivorna på Ebay
http://cgi.ebay.co.uk/GSXR600-GSXR-...mQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item5638077899

Något o ha ? De är billiga Blir knappt 800 för ett par skivor + frakt
Dom där skulle jag inte köpa! SRAD ska ha fullflytande skivor, dom där ser ju helt solida ut :ajjabajja Satsa på vettiga grejer istället, antingen ringer du skrotarna (Gixxer 600 97-03, 750 96-03, TL1000, GSX1300R mm har samma) eller så köper du tex ISR, som är riktigt sjysta grejer!

Jag har PREMIER bromsskivor på min, jag är kanon nöjd :tummenupp Jag kör -1 drev fram och 1+ bak.

Något o ha ? De är billiga Blir knappt 800 för ett par skivor + frakt

Räcker med en va :tummenupp

Dom där skulle jag inte köpa! SRAD ska ha fullflytande skivor, dom där ser ju helt solida ut :ajjabajja Satsa på vettiga grejer istället, antingen ringer du skrotarna (Gixxer 600 97-03, 750 96-03, TL1000, GSX1300R mm har samma) eller så köper du tex ISR, som är riktigt sjysta grejer!

Hrm.. läser man i annonsen som det länkas till så står det; "This is for a new W style rear brake disc for your GSXR600 and GSXR750 SRAD"

Skulle tippa på att de funkar perfa, om man monterar dem där de är tilltänkta att sitta :)

Dom där skulle jag inte köpa! SRAD ska ha fullflytande skivor, dom där ser ju helt solida ut :ajjabajja

Jag hade kunnat tänka mig den skivan. Jag tycker det är snyggt med waveskivor. Att den inte är flytande gör inte så mycket eftersom den är till bakbromsen...

Räcker med en va :tummenupp

Hrm.. läser man i annonsen som det länkas till så står det; "This is for a new W style rear brake disc for your GSXR600 and GSXR750 SRAD"

Skulle tippa på att de funkar perfa, om man monterar dem där de är tilltänkta att sitta :)

Jag hade kunnat tänka mig den skivan. Jag tycker det är snyggt med waveskivor. Att den inte är flytande gör inte så mycket eftersom den är till bakbromsen...
Nu ska ni inte vara så kinkiga bara för att jag missade ett litet ord :D Iom att han skulle byta bromsskivor fram så förutsatte jag lite halvt att det var såna han hade hittat ;) Fast iom att de va en skiva för bak så är den nog ännu sämre för TS :D

Hmm ja då får jag la krypa till korset o erkänna att jag missade det oxå. Verkade lite för bra för att vara sant.
Jag får leta vidare efter andra skivor. skall kolla lite med mc skrot o se vad de vill ha för skivor

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph