Vintermek! (Bild)

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Så här ser det ut hemma hos mig just nu :3freak
Har man inget garage så får man ta vad man har.
Jag har en 1:a på 43 kvadrat på andra våningen.

Råkade spraya tjejens fötter med bensin igår när jag skulle ta bort tanken :hihi
30 minuters utskällning men det kan jag ta, det var ju kul.

Det jobbiga blir att ge sig på att byta motorkåpor utan att få gegga över vardagsrumsgolvet..

(Ursäkta kvaliten, kass webcam..)

Bifogat

• vintermek1.jpg
    vintermek1.jpg
    48.4 KB · Visningar: 525
  • vintermek2.jpg
    vintermek2.jpg
    48 KB · Visningar: 453
R6a är det :)
Inge spilloljefat i duschen men tanken spenderade en tid där igår när tjejen ville gå till sängs men kunde inte somna pga ångorna..

Funderar på att ta min upp i lägenheten också. Men jag har bara 33kvm och bor på tredjevåningen. Inte får den rum i hissen heller. Men jag ska nog komma på något. Tänk sen när man har fest å drar upp den till 14 tusen varv vilket jävla partytrick :hihi

Tycker mig kännas igen situationen... :D
Men min tant blev riktigt rolig efter en stund med bensinångorna... :3freak
:lol :lol :lol

Bifogat

• PICT0053.JPG
    PICT0053.JPG
    32.9 KB · Visningar: 314
BillS skrev:
Så här ser det ut hemma hos mig just nu :3freak
Har man inget garage så får man ta vad man har.
Jag har en 1:a på 43 kvadrat på andra våningen.

Råkade spraya tjejens fötter med bensin igår när jag skulle ta bort tanken :hihi
30 minuters utskällning men det kan jag ta, det var ju kul.

Det jobbiga blir att ge sig på att byta motorkåpor utan att få gegga över vardagsrumsgolvet..

(Ursäkta kvaliten, kass webcam..)

Styvvt när folk gör såna saker, somliga tar ju in hojen o har som prydnad :D
//D

Har själv förvarat mc inomhus i lgh när man bodde så att det passade.

Dock ska man vara mkt observant så att man inte har gnälliga grannar m.m. för om hyresvärden får veta att du har en mc inomhus så är det skäl nog för att säga upp ditt hyreskontrakt.
Man får inte förvara brandfarliga vätskor m.m. inomhus i en lgh.
Jag hade den här diskussionen med min gamla hyresvärd och dom ser t.o.m. olja som brandfarlig vätska.
En Mc som har lite olja här och där, lite bensindoft, lite slangar hit och dit är rena bomben för dom.

Så akta dig så att det inte kommer ut till värden att du har en mc hemma i lgh.

/Nitrous

Som Nitrous sa, var försiktig med att ta in fordon eller delar i flerfamiljshus.

Det är skäl för vräkning, att hantera brandfarligt material, även om det är en bostadsrätt.

Ta det försiktigt, töm ut olja och bensin samt förvara den säkert någon annanstans. :tummenupp

Nitrous skrev:
Har själv förvarat mc inomhus i lgh när man bodde så att det passade.

Dock ska man vara mkt observant så att man inte har gnälliga grannar m.m. för om hyresvärden får veta att du har en mc inomhus så är det skäl nog för att säga upp ditt hyreskontrakt.
Man får inte förvara brandfarliga vätskor m.m. inomhus i en lgh.
Jag hade den här diskussionen med min gamla hyresvärd och dom ser t.o.m. olja som brandfarlig vätska.
En Mc som har lite olja här och där, lite bensindoft, lite slangar hit och dit är rena bomben för dom.

Så akta dig så att det inte kommer ut till värden att du har en mc hemma i lgh.

/Nitrous

Jaha du... :va
Jag slog en pling till Södertörns Brandförsvar innan jag rullade in min...
Just för att kolla upp om de brandfarliga ämnena...
Jag fick till svars:
B: Jaha, vad var det du ville veta då???

J: Ehhh, jo tänkte kolla om man fick ha motorcyckeln inne, med tanke på de brandfarliga ämnena...

B: Hur bor du???

J: Bostadsrättsradhus...

B:Ok, sånt som hänger ihop med flera???

J: Japp...

B: Hmmm, vänta lite... (lite i bakgunden) Leffe!!! Visst var det 10 liter soppa man fick ha inne??? Ja ok... (tillbaks i luren) Jo då! 10 liter soppa får du ha inne...

J: Ehh, jaha... Men tanken e tömd på soppa, så det var väl mer oljan jag var fundersam över...

B: Olja!?! Nej för fanken den behöver du inte bry dig om... Den är inte lättantändlig...

J: Jaha du..

B: Inge mer??? Gasol eller nått...

J. Nä... men tack för hjälpen...

B: Så lite så!!!

loop skrev:
Jag fick till svars:
B: Hmmm, vänta lite... (lite i bakgunden) Leffe!!! Visst var det 10 liter soppa man fick ha inne??? Ja ok... (tillbaks i luren) Jo då! 10 liter soppa får du ha inne...
Jovisst är det så, men händer något eller någon granne blir hysterisk, kan det bli problem.
Sedan tror jag oxå att bensinen måste förvaras på ett betryggande sätt, ex jeepdunk, så att risk för antändning inte finns. Jag tror inte enbart tanken på hojen uppfyller detta, med sin avluftning å allt.
BillS bor du i lägenhet med balkongen (på Ormingeringen har alla lgh balkonger) så ställ ut tanken eller en dunk med bensinen på balkongen så slipper du ev. strul.

loop skrev:
Jag fick till svars:
B: Jaha, vad var det du ville veta då???
QUOTE]

Ett litet inlägg från en kollega till dom i södertörn..
Dom som tycker att 3-4 liter olja eller hur mycket man nu har i hojjen tillhör kategorin "brandfarlig vara som man ej bör förvara inne". Dom ska då inte ha någon soffa i vardagsrummet för den innehåller fasen så mycket mer energi :4skrika

Här är en länk till lite info om förvaring i flerfamiljshus :tummenupp http://www.sprangamnes.se/document/infoblad/1996_3/1996_3_6.htm

http://www.sprangamnes.se/document/infoblad/1996_3/1996_3.htm

Sweedo har rätt att bensin ska förvaras i slutet kärl och inte i en tank med avluftning t.ex.

Men generellt så lyssna gärna med din hyresvärd, hyresvärden kan ha en "egen" uppfattning om sånt här och har denne egna regler i hyreskontraktet som gäller i det flerfamiljshus du bor i så kan han/hon göra ditt liv riktigt surt som något pucko till granne rapporterar att du har en mc i din lgh.

Men för guds skull, töm bensinen i en dunk och ställ ut eländet. Det är inte hälsosamt att bo i bensinångor, tänk också på att sånt sätter sig i möbler, golv m.m så lukten kan bli kvar länge.

/Nitrous

Men för fasen, Bill!!

Har du inte fixat den ännu???! Inte första ggn du har den bredvid sängen iaf. Fattar inte att hon fortfarande står ut!! :D

Nästa vår... :yoparty

Tjejen får stå ut.. Min älskling kommer i första hand :)
Ne men innan jag tog in den förra året kollade jag upp det med hyresrättsföreningen (Heter det så :va) och dom sa som följer;
* Motorykeln i sig får man ha inomhus. Bara motorcykeln är inget hot alls om den är tömd på BENSIN. Oljan kan vara kvar i.
* I en lgh får man förvara maximalt 100 (!) liter bensin om man förvarar bensinen i 10 liters dunkar.

Så slutsatsen är att värden kan klaga hur mycke han vill men om det går så långt som försök till vräkning så får jag rätt i rätten. Men för att slippa strul tar man ju självklart in den kl 3 på natten på typ en tisdag eller nåt, när resten av luffarna i huset slaggar..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT