Vinterleksaker! (Bilder)

Jparacing

Skogsåkare!
Gick med
23 Oct 2005
Hoj
KTM625SXC, KTM400EXC & KTM300EXC
Tjena, här kommer några bilder på min vinterleksak!:)

Vad åker ni på så här års???

Lägg upp lite bilder! (Gärna körbilder)

Bifogat

• SDC10051+sh.JPG
    SDC10051+sh.JPG
    196.4 KB · Visningar: 132
  • SDC10073+sh.JPG
    SDC10073+sh.JPG
    143.1 KB · Visningar: 103
  • SDC10067+sh.JPG
    SDC10067+sh.JPG
    96.4 KB · Visningar: 86
  • SDC10084+sh.JPG
    SDC10084+sh.JPG
    116.8 KB · Visningar: 154
  • SDC10085+sh.JPG
    SDC10085+sh.JPG
    123.5 KB · Visningar: 118
  • SDC10086+sh.JPG
    SDC10086+sh.JPG
    152.4 KB · Visningar: 120
  • SDC10075+sh.JPG
    SDC10075+sh.JPG
    147.5 KB · Visningar: 115
Jparacing, riktigt snyggt med den framskärmen! Jag har funderat på vit plast till min sxc men det verkar bara finnas till exc modellerna :(

Men hallå! dubbdäck e ju fusk ju!!!
har sprättat runt på yz:an nu i tre dar på lite frusna pölar, störtkul ju!!
Höll på att lägga mig på isen ett antal ggr men e man med i leken får man leken tåla.

Edit:
Hitta bild på monstret också!
Bara går och går!
smörja kedjan o byta kolv 1ggr/år :tummenupp
n6ov2p.jpg

Last edited:
Men hallå! dubbdäck e ju fusk ju!!!
har sprättat runt på yz:an nu i tre dar på lite frusna pölar, störtkul ju!!
Höll på att lägga mig på isen ett antal ggr men e man med i leken får man leken tåla.

Edit:
Hitta bild på monstret också!
Bara går och går!
smörja kedjan o byta kolv 1ggr/år :tummenupp
n6ov2p.jpg

Du har aldrig kört med dubb va??????

Du har aldrig kört med dubb va??????
Hehe, jo faktist.
Har en uppsättning dubbdäck i nåt hörn i garaget som passar ktm:arna, men känns inte direkt motiverat att kränga på dom då jag kör så lite. när man ändå kan ha kul odubbat :bambipåhalis

Jag fick en idé igår om att lägga på offroad däck på Kawan och fortsätta köra.
Visst är den tung och kanske inte optimal som vinterhoj, eller så är det precis det den är???

Vad säger Ni? Nya däck behöver jag ändå så varför inte pseudo-offroad däck som kommer fungera till/från jobbet i vår/sommar/höst?
Väghållning har den ju inte så gott om så den är jag inte speciellt bekymrad över att förlora hahahaha!

Här kommer några bilder från dagens körning, termometern visade modiga
-15grader!
Det var ingen dålig skare idag, med tanke på att stödet bar tveklöst på skaren!

Ps: Ja måste ragga en kameraman med en kamera utan imma på linsen:rolleyes:

Bifogat

• SDC10101+sh.JPG
    SDC10101+sh.JPG
    180.5 KB · Visningar: 123
  • SDC10104+sh.JPG
    SDC10104+sh.JPG
    191.4 KB · Visningar: 108
  • SDC10107+sh.JPG
    SDC10107+sh.JPG
    165.8 KB · Visningar: 114
  • SDC10111+sh.JPG
    SDC10111+sh.JPG
    166.1 KB · Visningar: 125
Jag fick en idé igår om att lägga på offroad däck på Kawan och fortsätta köra.
Visst är den tung och kanske inte optimal som vinterhoj, eller så är det precis det den är???

Vad säger Ni? Nya däck behöver jag ändå så varför inte pseudo-offroad däck som kommer fungera till/från jobbet i vår/sommar/höst?
Väghållning har den ju inte så gott om så den är jag inte speciellt bekymrad över att förlora hahahaha!

Go for it!
Typ så här: http://www.blocket.se/vi/18546192.htm?ca=3_s

Trevliga bilder i denna tråden! Brukar ni täcka till ena kylaren med papp el något? Jag har för det mesta struntat i det, men det kanske lönar sig....

Nån som har något bra tipps på hanskar?
Tycker det e grymmt klumpigt med skidhanskar, och med crosshanskarna kan man inte röra fingrarna efter 10 min.

Tycker det e grymmt klumpigt med skidhanskar, och med crosshanskarna kan man inte röra fingrarna efter 10 min.

Sett att många som kör på is har något dom trär in hela handen i som sitter monterat på styret.

Montera sittunderlag på barkbusterserna, ser inte så snyggt ut men vem bryr sig när det inte blåser nått på händerna.
Sånna som man monterar på styret som man kör in händerna i har jag aldrig prövat men det skänns ju inte så kul om man klotar och händerna sitter fast på styret:gnissla

jo, har funderat på domdär man sätter på styret och trär in händerna i, ser skitmysit ut men känns ingen höjdare när man vurpar.
DSC_0268.jpg

Men kan testa sittunderlangtippset :tummenupp

Trevliga bilder i denna tråden! Brukar ni täcka till ena kylaren med papp el något? Jag har för det mesta struntat i det, men det kanske lönar sig....

På Hojar som har termostat likt en bil, Dr-z:an /LC4:an tex behöver man inte skärma kylarna.:)
Men har man en cross utan termostat eller liknande brukade jag skärma olika för olika körning tex is , skog ja du förstår... ju fortare det går hela tiden ju mer lär man skärma på en sådan hoj.

Mät annars tempen i kylarna direkt du stannat, utan att få hetvatten på dig!!!

Back