Vinterkräksjukan

Sprit, klor eller väteperoxid kan användas till desinficering. Ta det lite lugnt med styrkan på väteperoxiden bara, händerna blir så bleka annars. Sprit bör väl ha en %-halt uppåt 70 i alla fall.

Och hur i hela fridens namn får man tag på handsprit? Jag har kikat på apoteket men icke funnit något, ska man behöva ta på sig en vit rock, skramla ner ett 40-tal kulspetspennor i bröstfickan, rufsa till håret och och mumla obegripligheter i gubbfalsett för att få tag på det?

/perris

Och hur i hela fridens namn får man tag på handsprit? Jag har kikat på apoteket men icke funnit något, ska man behöva ta på sig en vit rock, skramla ner ett 40-tal kulspetspennor i bröstfickan, rufsa till håret och och mumla obegripligheter i gubbfalsett för att få tag på det?

/perris

Ålderdomshem utan dementa är olåsta tror jag. Stjäl därifrån :tummenupp

LÄGESRAPPORT:
Den ebola-/magsjukeexponerade har upplysts om min hållning i frågan och stannar hemma tills vidare.
Kod RED går över till YELLOW tills ny information erhålls.

haha, din fegis:D

SISSY!

Slicka på allt, krama med alla, sug i dig julens dofter och njut!

ska man göra som i det klippet med girls1cup:va eller vad det hette, för att vara riktigt macho, har inte sett det men fått en uppfattning om vad som sker.

Last edited:
haha, din fegis:D

LÄGESRAPPORT:
Den ebola-/magsjukeexponerade har upplysts om min hållning i frågan och stannar hemma tills vidare.
Kod RED går över till GREEN då det är bekräftat att:

a) den exponerade imorgon inte anländer till undertecknads arbetsplats på grund av smittorisken, detta som en direkt konsekvens av mitt påtalande

b) undertecknad heller ej tänker spendera någon tid på sin arbetsplats imorgon utan istället tar till det gamla knepet att "jobba" hemma dag innan ledighet

Ärendet kan därmed anses avslutat.

LÄGESRAPPORT:

a) den exponerade imorgon inte anländer till undertecknads arbetsplats på grund av smittorisken, detta som en direkt konsekvens av mitt påtalande

b) undertecknad heller ej tänker spendera någon tid på sin arbetsplats imorgon utan istället tar till det gamla knepet att "jobba" hemma dag innan ledighet

Intressant det där med "dag innan ledighet". Är lördag att betrakta som helg eller som ledigt? Vi kallar det ledigt. Då är det alltså per def. ok att "jobba" hemma dagen innan (=ledigt). Eftersom fredagen sålunda är att betrakta som ledig dag så torde det ju vara ok att "jobba" hemma även på torsdagen. Osv -> ledigt hela veckan.

Grymt.

LÄGESRAPPORT:

då blir det nog ingen kräksjuka för dig på julafton.

Det är ganska aggressiva saker. På tåget upp till Umeå var det en unge som spydde floder och hade rännskita. Nästa dag hade syrran blivit smittad och en dag senare, i Umeå, min sambo. Det hela gav vibbar av den där filmen med ilskeviruset. Klarade mig dock själv, möjligen tack vare kopiösa mängder vitlök.

Nu ska vi till värmland och smitta ner min svärfamilj ;)

Kluster-Mark 5:a barnet så är problemet ur världen. Vinterkräkfödbajarsjukan är inte att leka med har Jag hört.

Arbetsskyggsjukan! Jag har en kollega som får vinterkräksjukan två gånger i månaden. Stackars.

Den intresserade bör prenumerera på Smittskyddsinstitutets norovirusrapporter. Man får bra prognoser en gång i veckan rätt in i epostlådan. Tyvärr har dom tagit julpaus.

http://www.smittskyddsinstitutet.se/publikationer/smis-nyhetsbrev/norovirusrapporter/sasongen-2007/norovirusrapport-vecka-49-2007/
Minns att jag följde den där likt den värsta thrillerföljetongen förra året, det slogs ju rekord på rekord där på vårkanten och man trodde fan att domedagen var nära innan det började ge sig.

/perris

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...