Vinterjävel, släpp taget!

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Jag känner att jag behöver gnälla av mig lite..

Det är 10 januari och säkert 3 månader kvar innan det är åkbart, vilket jävla mörker!
Har en del saker som jag tänkt göra på hojen men jag finner inte riktigt motivationen ännu, då det känns som en evighet tills den ska rullas ut ur garaget..

Snart helg igen, det innebär ett flak pilsner, Premier League och gott käk... Något ska man väl trösta sig med?

Du kan ju strunta i Premier League :zpy och fixa i garaget istället :tummenupp

Det är snart dags igen även om jag är rädd för att somrarna bitvis kommer att bli rejält våta i vår del av världen med tanke på naturförändringarna.Men sådant får man ta då och då bara det blir aningen varmare.

Man skulle kanske flytta till Australien, dom har ju över 50+ just nu ... :va

Det är bara att bryta ihop. Varje vinter är ett helvete.
Allt för att de där stollarna som tog sig över Öresund för 10000år sedan.

Det är snart dags igen även om jag är rädd för att somrarna bitvis kommer att bli rejält våta i vår del av världen med tanke på naturförändringarna.Men sådant får man ta då och då bara det blir aningen varmare.

Hehe
Ja den där har man hört förr. Men tycker nog historien om Rödluvan är bättre. Mer trovärdig och verklighetsförankrad på något vis.

kurar ihop mig i ett hörn och gråter och längtar efter våren :gråta :gråta :gråta

Hehe
Ja den där har man hört förr. Men tycker nog historien om Rödluvan är bättre. Mer trovärdig och verklighetsförankrad på något vis.

Förstår dig.Är man rädd för framtida naturförändringar så är det åtminstone tryggare att tro på rödluvan istället för ett fuktigt Nordeuropa och rekordvarma världsdelar söderöver.Tror tyvärr Australiens invånare som brottas med enorma värmebränder och temperaturer på över 50+ inte ser detta som en normalitet.

Växte själv upp på tidigt sextiotal och har inte sett somrar som Sverige hade tidigare på mer än tio år.Detsamma med större delarna av vintrarna som regnar bort istället.Ingen jag känner i södra delen av Sverige vill påstå att vädret är normalt längre och jag kan bara instämma även om en mindre grupp som man kan spraymåla i ansiktet med sanningen i ren rädsla som vanligt låtsas att allt är okey.

Själv kommer jag att köra hoj varje dag i sommar oavsett regn eller ej men det är ju klart.Det är kanske bara inbillning att det regnar mer än vanligt på våra breddgrader om somrarna ... LOL.

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/rekordvarmen-blir-varre_7811132.svd

SVD 10 Januari 2013 :

I den mest befolkade delstaten New South Wales föll temperaturerna med nästan 10 grader i går, men de ligger fortfarande mellan 30 och 40 grader. Prognosen från statliga Bureau of Meteorology inför helgen och nästa vecka är att det kan bli över 50 grader varmt.

Meteorologerna har fått lägga till två nya färger på väderkartan för att kunna visa vilka områden som kan drabbas av 50- till 54-gradig hetta.

Om man tittar på tisdagens temperatur så var det den varmaste dagen sedan 1911 i Australien. Det råder ingen tvekan om att vi har en mycket, mycket extrem värmebölja just nu, säger David Jones, chef för prognoser på Bureau of Meteorology till Mail Online.

Och professor Jeremy Williams vid Griffith University i Brisbane varnar för att värmeböljor som den pågående kommer att bli ett vanligare problem på grund av klimatförändringarna.

– Om det är 42 grader varmt i Hobart (i Tasmanien) så är det något allvarligt fel. Klimatförändringarna är här på riktigt nu, säger han till australiska AAP.

Mark- och skogsbränderna fortsätter att härja i delstaterna New South Wales, Victoria och Tasmanien. Brandmän i Queensland bevakar utvecklingen i delstatens södra del eftersom det varma vädret med temperaturer mellan 40 och 50 grader är på väg dit.

Inga dödsfall har rapporterats hittills, men 100 personer saknas fortfarande efter den brand som förstörde 90 hem i Tasmanien i slutet på förra veckan. Tusentals djur har dock dött i bränderna, främst kor och får.

I New South Wales rasade fortfarande omkring 130 bränder i går, och i fyra områden har katastroftillstånd utlysts. I delstatens huvudstad Sydney kämpar invånarna med hettan.

–Det har verkligen varit extremt varmt, men det vände lite i natt i alla fall. I går var det 48,2 grader i skuggan här. Man får hålla sig inomhus och ha på ac:n. Men så är det ju här i Australien på sommaren, vi är vana vid värmeböljor, säger Gunilla Haglundh, svensk journalist som bott i Sydney i 15 år, till SvD.

delstaten South Australia härjar det inga bränder men väl en värmebölja som plågar många. Yogaläraren Sue Czuchwicki i Adelaide berättar för SvD att Cirque du Soleil fick ställa in sin föreställning förra veckan eftersom den 45-gradiga hettan gjorde cirkusartisterna utmattade.

–Men mina yogaelever var flitiga, de kom till yogan på alla passen. Kanske för att det ”bara” är 37 grader varmt i yogasalen, så det blev ju nästan lite svalka där, säger Sue Czuchwicki.

Luftkonditioneringsapparaterna surrar flitigt i alla hem vilket lett till att kraftbolagen fått problem, berättar hon.

–Och nästa vecka ska det bli ännu varmare. Jag gillar verkligen värme och hetta men när det är över 40 grader blir det lite för tufft, säger Sue Chuchwicki.

Förstår dig.Är man rädd för framtida naturförändringar så är det åtminstone tryggare att tro på rödluvan istället för ett fuktigt Nordeuropa och rekordvarma världsdelar söderöver.Tror tyvärr Australiens invånare som brottas med enorma värmebränder och temperaturer på över 50+ inte ser detta som en normalitet.

Växte själv upp på tidigt sextiotal och har inte sett somrar som Sverige hade tidigare på mer än tio år.Detsamma med större delarna av vintrarna som regnar bort istället.Ingen jag känner i södra delen av Sverige vill påstå att vädret är normalt längre och jag kan bara instämma även om en mindre grupp som man kan spraymåla i ansiktet med sanningen i ren rädsla som vanligt låtsas att allt är okey.

Hade varit orolig om klimatet ständigt varit det samma. Ändringar i klimatet är det normala tillståndet.
Att Rödluvan rockar är dock odiskutabelt.

Ja, håller på och fixar lite med min hoj jag med. Men man får inte riktigt någon ork eller sug när man kollar ut och ser det snöar! En sak om man hade haft leksaker man kunde använda i snö.. Så vintrarna spenderar man i soffan uppe på 1:an med flaskor och dunkar för att glömma bort dagarna med snö :näsblod

Man skulle kanske flytta till Australien, dom har ju över 50+ just nu ... :va

Då flyttar jag dit man inte har de problemen. Inget skämt. Har tack och lov en utbildning och en kompetens som är gångbar i hela världen.

Kyla? Inga problem.
Värme? Inga problem.
Snö? Inga problem.

Regn? Fuck no, finns ingen som helst poäng med skiten. :gnissla (Självklart vet jag varför det regnar, och varför det måste regna, men ni förstår poängen.)

Mitt i vintern gnäller man på vintern :hihi :hihi :hihi Det är mer lämpligt att klaga på vintern i Mars/April eller om snön fortfarande ligger och bråkar i Juni :tungan

Äh, det blir säkert hoj-väglag om en dryg månad. Går utmärkt att köra i Februari om man inte är ute efter att bomba, eller räds att pärlan blir lite smutsig :tummenupp

Enligt tradition så blir inte premiären senare än 1mars, och då skiter jag i om det står metervis med snö utanför dörren:gnissla

Jag önskar att Motogp hade haft samma säsong som i de stora fotbollsligorna och inte som nu mitt i den egna hojsäsongen!
Nu när man inte kan åka själv så hade det varit en utmärkt abstinenslättnad att kunna kolla på lite racing men inte då!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park