Vinterhoj

Padde skrev:

Jepp, bakdäcket är "hemmagjort" med biltemas billigaste skruv o mutter. Höll förvånansvärt bra! Men kör man med rostfria så håller dom nog mycket längre.

farsan hade hittat en hoj idag så vi kunde lika gärna åka o kolla, den va bara typ 500 meter ifrån hans (och mitt) jobb....

En Husqvarna WR 125, en 99a, jääääävligt fin, dessutom inreggad, så det är riktigt landsvägsreggad på 11kW, mkt bra... Hur fin som helst... Den modellen är egentligen ingen lätt motorcykel, utan en offroad, så ramen o fjädring o allt sånt är byggt och avsett för terräng, mkt bra.... Motorn va enligt han på 44 hk.... nån som vet om det stämmer? Lär ligga på drygt 40 iaf.... Somsagt hur fin som helst....

Vad kostade den undrar ni då?.... Det vill ni inte veta.... :gnissla

EDIT: Såhär ser dom ut....
http://www.bikepics.com/pictures/132740/

Last edited:
Va och provkörde den idag :yoparty

Kört värre, men detta va det värsta jag kört för o va en 125a, kört crossar osv innan med med detta va ju på asfalt, gisses vilken varvvillig hoj!! Gick bra gjorde det med.... sitta upprätt och framhjult va inte längre i marken på tvåan, när jag testade lite....

Grymmt skoj, dock ingenn hoj jag skulle vilja åker mer än ett par mil på, hehe....

NSR_Martin skrev:
Va och provkörde den idag :yoparty

Kört värre, men detta va det värsta jag kört för o va en 125a, kört crossar osv innan med med detta va ju på asfalt, gisses vilken varvvillig hoj!! Gick bra gjorde det med.... sitta upprätt och framhjult va inte längre i marken på tvåan, när jag testade lite....

Grymmt skoj, dock ingenn hoj jag skulle vilja åker mer än ett par mil på, hehe....

Ska du köpa den eller ej?

H4 skrev:
Ska du köpa den eller ej?
Nu vet jag :D

Grymmt kul hoj... Blev en liten runda på asfalt blandat med grusvägar, dock landsvägsdäck nu så det va lite halt, men ack så kul! Nu blire till o jobba stenhårt för o köpa kläder o däck o grejjer :tummenupp Samma dag som man köper en hoj så är den riktigt nerskitad, precis som det ska va, hehe

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla