Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nej, jag startar inte min bil i -35 grader, tror inte ens min bile går igång då ....och det är lite skillnad på att starta en tvåtaktare i -15 grader jämfört med en fyrtaktare. Vi har ju snöskotrar här uppe, så jag vet hur det funkar.
Trådskaparen frågade en fråga och jag har gett ett svar vad jag tycker. Som vanligt, så får man ju på ett forum sila och sen bedömma själv.
Ja, jag kör olimmade dubb på mina hojar(förutom rallydubbat) ...och dom flesta sitter kvar än![]()
Jo, den moppen känner jag igen. När jag köpte den så fanns det nån story runt den om förra ägaren och nån misslyckad reparation.(vet inte om det var du). Dom hade iallafall fått lämna till slut in den på verkstad för byte av vevaxel eller nåt sånt.
Jisses! Vad är du för en norrläning som inte provat starta en bil i -35?
Du svarar ju själv på varför man vill limma! "...och dom flesta sitter kvar än"
Hittade en gammalt foto på TSen när den var nylackad.Och scannade med kameratelefonen...
Notera den matchande Kamikaze-lackade hjälmen![]()
Hade en gammal XT 600 (88:a) utan elstart som jag körde över vintrarna med, ner till kanske -25. Den stod alltdi ute, hade inga startproblem (oftast första eller andra kicken). Jag bytte inte olja inför vintern, hade inga problem med frusna vajrar, hade inte heller dubbat vilket gjorde att man fick använda helkroppsmetoden för att bromsa inför några korsningar men det där var när man var ung och viril, tyvärr fick man inte ligga mer för det!
Stenhård sadel, stenhård fjädring, stenhårda däck var väl det värsta egentligen.
Jag kör XR:en på vintern men min säsong tar slut när snön kommer, stockholmstrafikanterna är livsfarliga när det blir halt. Fördelen med denna stad är att i år tog säsongen slut först i januari...
Mvh
Micke
Jag är bra sugen på att köpa mej en fiddy att åka på i vinter, till jobbet, i skogen och på isen.
Liten men rolig![]()
JAg förlänger säsongen med samma hoj som jag kör annars: en FZ6:a. En bekant byter från sin VFR till en Yamaha XT660 på vintern.Vinterhoj?
Jag vet att jag kanske är lite tidigt ute, men det börjar ju faktiskt bli lite kallare på morgonen å snart är Det Vita Helvetet här igen.
Så, hur många är det som förlänger säsongen, och med vad isåfall?
Jag själv är lite sugen på att skaffa nånting att åka med i vinter också.
Några förslag? Är det tjurigt att få igång en hoj när det är -20 ute?
Får man ligga mer om man kör hoj på vintern? Med tanke på den minskade konkurrensen?
Upplys mig!
Ett löst fårskinn att lägga över sadeln är rätt skönt för rumpan.
JAg förlänger säsongen med samma hoj som jag kör annars: en FZ6:a. En bekant byter från sin VFR till en Yamaha XT660 på vintern.
Jag fick igång FZ:an på första knapptryckningen hela förra vintern. Det var dock inte minus 20 här i Malmö...
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |
![]() |
Vinnarhoj från Custom Bike Show
I nästa nummer av Allt om M... |
![]() |
Testhoj hämtas från Sulas MC
Vi åkte till Strängnäs för ... |
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|