Vinterhandskar

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Holá!

Är det någon som kan rekommendera ett par varma och sköna vinterhandskar som man kan införskaffa i Stockholm. Det börjar ju bli kallt om fingrarna nu på morgnarna eftersom jag fortfarande envisas med att ta hojen till jobbet.

Fick tips av en kompis om snöskoterhandskar från Hestra, men de fanns tyvärr inte längre hos Duells.

Kan någon tipsa om något liknande blir jag glad och varm :)

Inte svindyra dock, priset måste definitivt vara under 1000-lappen, helst billigare än så

Jag har aldrig hittat handskar som klarar de här temperaturerna. men en variant är att titta på handskydden från V-strom eller sk barkbusters. De passar på B12 som har mycket gemensamt med RF900, med väldigt lite modifikation enl amerikanska forum. Fartvinden kyler mer än bara yttertemp. Alternativt elektriska värmehandtag som ligger på ca 3-400:-

Eluppvärmda handtag är svårslaget både i pris och funktion om du frågar mig. :) Är du lite händig får du varma goa handtag för 250 spänn. :tummenupp

Anders R skrev:
Jag har aldrig hittat handskar som klarar de här temperaturerna. men en variant är att titta på handskydden från V-strom eller sk barkbusters. De passar på B12 som har mycket gemensamt med RF900, med väldigt lite modifikation enl amerikanska forum. Fartvinden kyler mer än bara yttertemp. Alternativt elektriska värmehandtag som ligger på ca 3-400:-

Tack för svaret! Jag köpte faktiskt värmehandtag, men de passade tyvärr inte som de skulle. Har heller ingen lust att krångla med värmeslingor man lindar runt handtagen. Nej, ett par rejäla handskar är nog modellen. Det måste väl ändå finnas rejäla doningar till vinteråka, eller har jag fel?

mankan skrev:
Tack för svaret! Jag köpte faktiskt värmehandtag, men de passade tyvärr inte som de skulle. Har heller ingen lust att krångla med värmeslingor man lindar runt handtagen. Nej, ett par rejäla handskar är nog modellen. Det måste väl ändå finnas rejäla doningar till vinteråka, eller har jag fel?
MC-Varuhuset hade ett par rätt schyssta vinterhandskar till nedsatt pris (runt 400 kr), jag minns dock inte märket, stora och varma var de i alla fall, men absolut inte sportiga :). Jag funderade på att köpa dessa men glömde bort det (:kocko) för jag tycker också att det börjar bli lite väl kallt, jag kör med ett par tunna sommarhandskar fortfarande, iofs tar det mig bara 15 minuter att köra till jobbet.

Du behöver nog komplettera med värmehandtag som sagts tidigare.

Men fanns det inte oxå handskar med inbyggda värmeslingor,eller har jag bara drömt det ?

Mina gamla stora tjocka vinterhanskar gick sönder efter många år.Köpte ett par med Gore-Tex i-vilken skillnad!Mina gamla kändes som ett par sommarhanskar!Dyra men de håller i många år och jag fryser inte :tummenupp

Tc skrev:
Mina gamla stora tjocka vinterhanskar gick sönder efter många år.Köpte ett par med Gore-Tex i-vilken skillnad!Mina gamla kändes som ett par sommarhanskar!Dyra men de håller i många år och jag fryser inte :tummenupp

Grejen är att jag idag har ett par ganska tjocka handskar med Gore-Tex i, men när det kryper under nollan räcker de inte riktigt till. Därför rekommenderade mig polare just skoterhandskar som han påstod sig aldrig ha frusit i. Kan nog stämma, för uppåt landet där man kör skoter lär det vara kallare än här.

Jag har ett par "industrivantar" med typ asfalt på, har aldrig någonsin frusit med dem på. De är vattentäta och ska även vara kemikaliebeständiga. :D
Går nog att hitta på typ nån byggfirma och var ganska billiga också har jag för mig.

När jag åkte offroad/ cross när det var kallare hade jag FOX Polar Paw en smidig crosshandske för vinterbruk som är tillverkad i neopren eller liknande mtrl kan hålla värmen i dom trots att dom blir blöta så länge det inte blir riktigt kallt då, allt har ju sin begränsning.

Man vill ju inte köra i värsta lovika vantarna liksom

Hestra är det absolut bästa du kan köpa..dom kostar lite men det ä verkligen en bra handske..Alpinestars har ju en goretex handske som e rätt tjock också..men den e lite klumpigare..

Tack för alla tips!

Jag köpte mig ett par Alpinestars med riktigt tjockt foder idag på MC-Varuhuset till det facila priset av 809:- (fick 10% på ordinarie pris).

Ska tydligen vara samma sorts handskar som Pelle Polis har när han åker hoj på vintern, så det är nog inga dåliga grejer. Återstår att se om de klarar eldprovet när det kryper under nollan. När jag åkte hem så blev jag iaf. svettig om händerna, så det bådar gott.

åker du långt eller motortrafik led av nått slag?? ja kör med vanliga handskar varje morgon utan att frysa..

mankan skrev:
Tack för alla tips!

Jag köpte mig ett par Alpinestars med riktigt tjockt foder idag på MC-Varuhuset till det facila priset av 809:- (fick 10% på ordinarie pris).

Ska tydligen vara samma sorts handskar som Pelle Polis har när han åker hoj på vintern, så det är nog inga dåliga grejer. Återstår att se om de klarar eldprovet när det kryper under nollan. När jag åkte hem så blev jag iaf. svettig om händerna, så det bådar gott.

Pelle polis kör med hestra vad jag vet! inte för att det spelar nån roll ville bara vara meshersmitter =P Hoppas du e nöjd bara :D

Jahapp! Jag fick lämna tillbaka de jämra Alpine-handskarna eftersom det var något fel på dem. Inte för att jag frös, utan för att Gore Tex-mebranet var uppfuckat.

Åkte hem från jobbet en dag för några veckor sedan och det regnade en smula. Inte hällregn, men mer än duggregn...

I alla fall så blev bägge handskarna så blöta att det kändes som om man hade hällt vatten i dem. Retur till butiken och det var tack och lov inga problem eftersom de var felaktiga.

Återstår att se ut ett par nya varma hadndskar, men det blir i vår när jag börjar köra igen (eller så snart det är barmark rättare sagt) :D

Kommer nog att titta på Hestra då misstänker jag. Någon speciell modell som rekommenderas?

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8