Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Remus skrev:Använd sökfunktionen... Finns redan mängder med trådar.
Tex:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=60692&highlight=vinterf%F6rvaring
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=63085&highlight=vinterf%F6rvaring
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=62816&highlight=vinterf%F6rvaring
Ytterligare en anledning ska vara att kullagren kan ta skada. Myt eller sanning? Fan vet, men jag tvivlar eg. på att 4-5 månaders stillastående ska påverka. Å andra sidan är det inte så jobbigt att flytta hojen någon dec. om man är osäker!t-quick skrev:läst dom, blir verkligen däcken ovala om den står på sidostödet?
t-quick skrev:läst dom, blir verkligen däcken ovala om den står på sidostödet?
Jag är inte säker, men en zx6r från 2003 har väl varken förgasare eller soppkran?<micke> skrev:Eventuellt startar du hojen och kör den tills den dör. Med soppakranen avstängd alltså. Då blir fuggarna torra från bensin.
t-quick skrev:läst dom, blir verkligen däcken ovala om den står på sidostödet?
sporTlovEr skrev:Då ska den nog stå många många år..luften i däcken kan gå ur med tiden dock, vet en som kört hoj i över 20 år han har alltid parkerat på det stöd som finns han har ALDRIG fått något ovalt hjul pg a sidostödet i alla fall, han brukar inte ens röra hojen(rulla på hjulen) från det han ställer in den tills den kommer ut på försommaren,
sgtpepper skrev:Jag är inte säker, men en zx6r från 2003 har väl varken förgasare eller soppkran?
EZrideR skrev:nice hoj![]()
1. Är det nån idee att starta hojen och låta den gå ett par min (15 min eller nåt?) nån gång under vintern?? förstör man hojen eller är det bättre??
2. Nu när vi änndå är igång kanske är det lika bra att se de positiva och fråga vad bör man tänka på första gången man startar hojen???
yonsson skrev:2. Jag brukar tänka såhär. Ha alltid startgas till hands om den inte vill starta på första försöket. När du väl ska starta den så vill det till att den verkligen startar så du inte tömmer batteriet utan att ens fått igång hojen.
1. öppna och stäng tanklocket, 2. skaka soppan i tanken, 3. använd startgas
4. Om den inte startar testa med stargas igen, 5 I värsta fall rulla igång den. (Kan bli jävligt svårt om inte omöjligt med stora V-twinnar)
Edit: Detta förutsätter ju att hojen mår bra och att startmotorn funkar mm.

Det körde jag oxå med i början tills jag var tvungen att köpa ett nytt batteri. Det som sitter i min är tydligen special. Det blev dyrt med andra ord. 900 spänn.hållundan skrev:Underhållsladdning? Äh, startar den så startar den...
Det är såpass alltså. Aja, jag hoppas väl att mina små fisturer "underhållsladdar" batteriet då. Det är ju ändå snart dags att ställa på såyonsson skrev:Det körde jag oxå med i början tills jag var tvungen att köpa ett nytt batteri. Det som sitter i min är tydligen special. Det blev dyrt med andra ord. 900 spänn.
Jag lyckades däremot pruta ner det till 800, men efter det underhållsladdar jag det för att få ut en extra säsång ur det.

|
|
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen
Screenshot De flesta nav... |
|
|
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”
CTEK NXT 5 Nu börjar sol... |
|
|
Vi provkör nya H-D-modeller
Allt om MC åkte till Malaga... |