Vinterförvaring?

  • Thread starter Thread starter MT
  • Start date Start date

MT

Hojlös:(
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Lkpg
Hoj
Saknar min KTM
Ställde in hojen idag i garaget för vintern och ställde upp den på ett stöd så både fram och bakhjul var i luften.

Fick då tanken om det verkligen var bra för framgaffeln att vara i sitt yttersta läge under ett par månader?
Spelar det verkligen nån roll eller skall man se till att den är intryck en liten bit iaf?
 
MT skrev:
Ställde in hojen idag i garaget för vintern och ställde upp den på ett stöd så både fram och bakhjul var i luften.

Fick då tanken om det verkligen var bra för framgaffeln att vara i sitt yttersta läge under ett par månader?
Spelar det verkligen nån roll eller skall man se till att den är intryck en liten bit iaf?

Tror det är bättre än att ha den belastad iallafall...
 
Tycker det låter sundast med men började att fundera på om det var nått i gaffel som kunde ta stryk av det och tänkte att det är bäst att kolla!
 
MT skrev:
Tycker det låter sundast med men började att fundera på om det var nått i gaffel som kunde ta stryk av det och tänkte att det är bäst att kolla!


du får ta ner å "massera" hojjen lite så att inte packboxar sätterfast sig så det blir sållet allan till våren
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top