JakobTheOne
Ny medlem
Lite funderingar kring detta problem, jag har hitlls haft sådan "tur" att min hoj kostnadsfritt kunnat bo i uppvärmt garage hela vintern, nu är det dock slut med sötebrödsdagarna...
Mina alternativ är: ca 300kr / mån för fortsatt förvaring i varmgarage.
2. flytta den till jobbet= gratis, dock så står den då enbart under tak, ej uppvärmt, jag har även ett kapell jag tänkt dra över, den är alltså skyddad från direkt regn / snö och annat sattyg, men kondens med mera slipper jag ju inte undan:-(, nu till frågorna.
Hur mycket "sliter" det på hojen att stå ute? ex motorblock i alu, vätskor, packningar mm.
(jag kommer givetvis ta ur batteriet / samt inte stå och torrköra den..)
Kommer min "snålhet" att kosta mig mer i ökat underhåll / slitgae eller kommer jag med gott samvete kunna "spara" mina 3600kr till exempelvis en fortkörningsbot?
Mina alternativ är: ca 300kr / mån för fortsatt förvaring i varmgarage.
2. flytta den till jobbet= gratis, dock så står den då enbart under tak, ej uppvärmt, jag har även ett kapell jag tänkt dra över, den är alltså skyddad från direkt regn / snö och annat sattyg, men kondens med mera slipper jag ju inte undan:-(, nu till frågorna.
Hur mycket "sliter" det på hojen att stå ute? ex motorblock i alu, vätskor, packningar mm.
(jag kommer givetvis ta ur batteriet / samt inte stå och torrköra den..)
Kommer min "snålhet" att kosta mig mer i ökat underhåll / slitgae eller kommer jag med gott samvete kunna "spara" mina 3600kr till exempelvis en fortkörningsbot?
