Vinterförvaring???

banditper

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Säffle
Hoj
Bandit 1200S, Gixxer 750,DRZ 400
Hej.
Har hållit på mä hojar (säj "Suckor") i 40 år o de senaste 15 åren ALLTID dränerat förgasarna när jag ställt in för vintern p.g.a. bensinkvaliteten, tillsatser, bensén å annat skit som lägger igen förgasarna.
Hösten -07 lyckades jag med konststycket att glömma detta på min Bandit och se: Totalkaos i våras med 4 timmars mekande o rengöring av hela förgasarkittet. Inte Kul alls.
Nu undrar jag om det är lika känsligt på en hoj med insprutning (Gixxer 750-04)??? Man hör ju också ibland att det finns olika kvaliteter på bensin ( 95 kontra 98 Oktan) och att ex.vis Shell V-Power skulle vara bättre. Nå´n har sagt att man skall pytsa i lite K-sprit för att slippa problemet. På Endurohojen kör jag alltid med lite K-sprit i tanken o på den har jag inte samma problem. Den står ju mest still på sommarhalvåret men, det borde väl inte ha nå´n betydelse.
Tacksam för goda råd.
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Intressant...INGEN av mina 3 Hondor med fuggar hade några som helst problem att starta & gå perfekt efter vinterförvaringen...trots att jag ej dränerade fuggarna..? Ni kanske får bottenskrapsbensin till Arvika?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ang skit i soppan vatten o liknande har jag blivit varnad av en fd sambo som jobbade på mack, Att ej fylla soppa när tankbilen står där o fyller mackens tankar,,, kanske inte har direkt med ämnet här o göra, men säkert tankvärt,,

:D

/J
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top