Vinterförvaring av mc

Är det bara jag som fortfarande sitter och väntar på att sommaren ska komma snart? Känns som det är vår fortfarande =/

Smörj in däcksidorna med lite däckfett så slipper man sprickor under vintern när det är torr luft.

Depåstöd är ganska viktigt vad jag förstår, dels för fjädringens skulle...
På vilket sätt hjälper ett depåstöd fjädringen? Fjädrarna bär ju ändå upp hojens vikt om man inte har ett framstöd som lyfter i styrkronan, vilket ganska få har och bak lyfter alla i svingen ju :va
Är det bara jag som fortfarande sitter och väntar på att sommaren ska komma snart? Känns som det är vår fortfarande =/

Smörj in däcksidorna med lite däckfett så slipper man sprickor under vintern när det är torr luft.
Nä, jag väntar också.

Jag trodde att 'däckfett' var det man använde vid krängning som sen torkar upp/ dunstar bort för att däcket inte ska snurra på fälgen?
"Smörj in sidorna på däcken med fett" låter lite läskigt :D Petroleumprodukter hamnar iaf aldrig på mina däck avsiktligt och däcken räcker aldrig så länge att de spricker :D

Last edited:
Nja, nästan. Finns speciellt däckfett man smörjer på för att gummit ska hålla sig fräscht. Inte så jätte vanligt i sverige eftersom vi har ett ganska snällt klimat, men det finns att köpa. Är nog mest i ökenländer det används =)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti