Vinterförvaring av MC??

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Vad är en normal avgift/månad för vinterförvaring av mc i varmgarage med larm, ström för underhållsladdning?
Vad betalar ni som har förvaring i Stockholm?
Funderar på att hyra ut 5-6 platser i vinter men vet inte vad som är rimligt att ta betalt!!
Hojen bör vara minst garageförsäkrad!
 
Last edited:

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Verkar inte vara många som betalar för parkering här inte!!
Mc-varuhuset tar tydligen 575kr/påbörgad kalendermånad!
Inga fler som vet vad det kostar??
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R
Många firmor tar runt 2000-2500kr för vinterförvaring och då ingår laddning samt olje-/filterbyte.
 

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
K7
Din MC tar 375:- /mån September - Februari och ger då 50% rabatt på bänkning och verkstadsarbete.
 

Scrub

Guest
Betalar 350kr/plats/månad ruskigt nära mc varuhuset.
Tillgång till tvättplatta, toa, kompressor mm mm mm
Har en plats till uthyrning om nån är sugen.

mao, tror det är svårt att få mer för bara förvring,men det beror ju på läget oxå.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Misstänker att priserna för vinterförvaring skiljer sig åt från övriga landet. På mindre orter är det förmodligen lägre priser än i större städer. Stockholm ligger antagligen i topp.

Ring runt några mc-firmor i regionen och fråga vad de tar för vinterförvaring och vad som ingår.

Du kan ju även höra dig för lite här på forumet vad folk skulle vara beredda att betala för vinterförvaring enligt de premisser du satt upp.

Beroende på vad som ingår skulle jag personligen inte betala mer än ett par hundralappar oavsett var i landet jag fick hyra en förvaringsplats. För att ha kontroll över vilka som rör sig i garaget bör uthyraren släppa in behöriga efter överenskommelse.
 

doolycheck

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 May 2008
Ort
Hägersten
Hoj
Kawasaki w800 2016
395:- i månaden på ava om man gör något arbete på den under vintern, annars 495:-
jävligt smutt lösning att bara lämna in sent på hösten och hämta ut nyservad och tvättad tidigt på våren.
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Har ju enbart tänkt att förvara och handhålla ström för underhollsladdning!
Laddare får man stå för sälv!
 

Ozzi

Guest
Är det bara dessa pengar det handlar om så skulle jag aldrig hyra ut, då är det bättre att ställa in en säck potatis där under vintern o ha utrymmet som matkällare.:D
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Är det bara dessa pengar det handlar om så skulle jag aldrig hyra ut, då är det bättre att ställa in en säck potatis där under vintern o ha utrymmet som matkällare.:D

Nej det handlar inte bara om pengar! Jag har ett blivande gästrum på 35kvm ovanpå garaget som jag ännu inte använder! Kan ju lika väl hyra ut det under vintern som att ha det tomt!
Just nu står det bara ett gammalt kök där men de skall förhoppningsvis bort snart!
http://www.blocket.se/stockholm/Komplett_kok__HTH__med_vitvaror_23500335.htm?ca=11&w=1
Nån som vill köpa! Maila ett bud!!:D:D
 

Ozzi

Guest
Nej det handlar inte bara om pengar! Jag har ett blivande gästrum på 35kvm ovanpå garaget som jag ännu inte använder! Kan ju lika väl hyra ut det under vintern som att ha det tomt!
Just nu står det bara ett gammalt kök där men de skall förhoppningsvis bort snart!
http://www.blocket.se/stockholm/Komplett_kok__HTH__med_vitvaror_23500335.htm?ca=11&w=1
Nån som vill köpa! Maila ett bud!!:D:D

Det var just det jag mende, att det inte var några pengar att tjäna som gör det värt att släppa in en massa okänt folk som ställer div. krav samt ev. föräkringskrav som kan uppstå, mao. det kan dra med sig problem.:confused:
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Ev. hyresgäster får väl ha en garageförsäkring som täcker förvaringen, hyresvärden får se till att kraven på "låst garage" uppfylls. Inte direkt "rocket science". Vill man vara på säkra sidan får man väl skriva ett avtal med hyresgästerna.

Problem kan väl dock uppstå när folk vill in och putsa och fila titt och tätt. 5-6 nycklar i omlopp till ens privata garage kan ställa till bekymmer. Alternativen är väl helt stängt garage eller t ex en dag varannan vecka med fullt tillträde.

300:- x 6 är dock inga siffror jag skulle tacka nej till i extra månadsinkomst under vinterhalvåret. Sedan får man ju som alltid överväga arbete kontra förtjänst.
 

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Gratis värme i garaget under vintern är väll inte så dumt! Sen har jag inte för avsikt att ha öppethus utan förvaring i varmgarage!
 

grafne

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati 1098S special
Däckshopen i Haninge tar 350kr per månad och kommer även överens med kunden innan förvaring om det skall till ngn form av service på motorcykeln mm innan kommande säsong.
 

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Ort
Överallt..
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
lägenheten..
Hyra: 3950kr/mån

:yoparty:yoparty
 

Bifogat

  • CIMG1080.jpg
    CIMG1080.jpg
    229.7 KB · Visningar: 256

Jimmy.F

Arbetar med larm, om du behöver hjälp!!!
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Sålda ZX10R -04:A, GSX1100RW, XL600
Jag säger bara det...akta dig, det KAN bli problem.:tummenupp

Villka problem är det du förutspår!!
Vill ju inte ha bekymmer utan bara vara snäll och hjälpa andra som har bekymmer med förvaring!
Hade själv varig glad om jag hade fått vinterförvarat min hoj när jag inte hade garage!
 

Ozzi

Guest
Villka problem är det du förutspår!!
Vill ju inte ha bekymmer utan bara vara snäll och hjälpa andra som har bekymmer med förvaring!
Hade själv varig glad om jag hade fått vinterförvarat min hoj när jag inte hade garage!

Visst, var snäll mot kompisar som du känner väl, tar du in okänt folk kan man ge sig FN på att det blir problem, antingen ska dom in stup i kvarten eller så har nån en hemmabyggd laddare som tar eld med följden att försäkrings bolaget tolkar det som att du bedrivit uthyrningsverksamhet och därmed varit felförsäkrad o inte ger nån ersättning....som exempel.:huvet
 

stroemberg

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2009
Ort
Mas i Malmö
Hoj
Monster 900
Mc-huset här i Malmö tar 1500:- för att stå september - april, då ingår tömning av förgasare, tvätt, underhållsladdning samt rabatt på allt man köper under tiden hojen står där.

Men nog skulle jag kunna punga några hundringar i månaden för en plats i ett garage!
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top