Vinterförvara.

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Lutar ju åt att man inte säljer hojen i år så den ska väll packas undan.

Hur gör alla med hojen på vintern, någon som har nå bra saker att komma ihåg. Själv har jag bara planerat att låsa den, ta ur batteriet och sätta på kapellet. Hur gör ni andra? :)

Saabmosare skrev:
2587460 Lutar ju åt att man inte säljer hojen i år så den ska väll packas undan.

Hur gör alla med hojen på vintern, någon som har nå bra saker att komma ihåg. Själv har jag bara planerat att låsa den, ta ur batteriet och sätta på kapellet. Hur gör ni andra? :)
gött!
funderat på att starte en sån här tråd, men inte blivit av..:tummenupp:

så, upp med ALLA tips nu!

fixar loppis så har man plats för större i vår!!!:tummenupp

Saabmosare skrev:
2587587 crossdäck blir svårt at åka med i vinter om du inte åker bart, satsa på dubb i stället så kan du få riktigt roligt.

cross är bättre än slicks, och dubb det har jag inga.:näsblod

• Pumpa i lite mer luft så blir inte däcken platta
  • Om det är kallgarage, se till att det finns ordentligt med glykol i så det inte fryser sönder
  • Bensinen kan du lika gärna köra slut på eller sniffa upp för den blir förstörd på någon månad
  • Helst ska man lossa tändstiftet och pumpa i lite vanlig motorolja eller 2-taktsolja i cylindern så att kolvringarna inte rostar fast
  • Skaffa en mc-pressenning så slipper du damm och onödiga repor
  • 5,56a packboxarna i gaffeln så dom inte torkar.
  • Om kedjan är skitig, tvätta den med diesel, annars bara smörj.
  • Töm även förgasarn!

såg i en MC affär att man kunde köpa nått medel som man blandade i tanken å körde med i typ 5 minuter ( så det gick ända in i motorn) som gjorde att bansinen höll sig fräch. men vet dock inte hur det va me rost å det...

Mr EmCom skrev:
2588095
  • Pumpa i lite mer luft så blir inte däcken platta
  • Om det är kallgarage, se till att det finns ordentligt med glykol i så det inte fryser sönder
  • Bensinen kan du lika gärna köra slut på eller sniffa upp för den blir förstörd på någon månad
  • Helst ska man lossa tändstiftet och pumpa i lite vanlig motorolja eller 2-taktsolja i cylindern så att kolvringarna inte rostar fast
  • Skaffa en mc-pressenning så slipper du damm och onödiga repor
  • 5,56a packboxarna i gaffeln så dom inte torkar.
  • Om kedjan är skitig, tvätta den med diesel, annars bara smörj.
  • Töm även förgasarn!

såg i en MC affär att man kunde köpa nått medel som man blandade i tanken å körde med i typ 5 minuter ( så det gick ända in i motorn) som gjorde att bansinen höll sig fräch. men vet dock inte hur det va me rost å det...

Ska man stoppai tändstiftet sen igen

man ska inte tömma tanken om man har plåttank! då rostar det...

NiklasL skrev:
2587924 cross är bättre än slicks, och dubb det har jag inga.:näsblod

du kan göra egna dubb med m5 eller m6 skruvar, bara att borra och sätta i domm inifrån med en motter på utsidan :tummenupp

Min dtr står ramen+däck i carporten under pressening och resten ligger lite varstanns i huset:P

Vi har en stor lada utanör vårt hus som vi äger, och pappa är sugen på att hyra ut en del av logen som mcförråd hela vintern. Kommer tillbaka om det blir aktuellt iår eller nästa år :P

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!