Vinterdäck *nice price* kring Södertälje?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Tjena, sambon (och jag med) lessnade på friktionsdäck efter förra vintern. Kör ofta ända upp till Luleå och fjällen bland annat och där är de värdelösa. Var bl.a. på bröllop i Sundsvall och kom inte uppför en backe för lunch dagen efter - pinsamt som f*n då jag är gammal Lule-bo som sladdat järnet hela vintrarna i min ungdom :)

Nån som har tips på bra gummiverkstäder med drop-in, gärna nära eller i Södertälje. Ledig imorgon och har inte riktigt tid att ringa runt nu.

Ska ha 195/60-15 eller 185/60-15 omlagt på hjulen som sitter på bilen. Är ute efter nåt kring eller under 4000 spänn. Hoppas hitta t.ex. Nokian Hakka eller Michelin X-ICE för de pengarna. Inget billigt skräp och inte de dyraste heller.

Trodde du skulle va riktigt hårig och handla till hojen ;-)
Hittade nämligen en firma i gävle som ja köpte av förra året. Dubbex Lr någe hette dem.

Jag brukar lägga om till slicks inför vintern så det blir nån sport :)

GummiCentralen i Södertälje skulle sälja 195/60-15 Nokian Hakka 7 för 4400 spänn. Grymt bra då vissa ska ha 1500 kr/hjul omlagt och klart. Jag kanske hittade GoodYear med en säsong på Blocket. Ska ringa och se om jag får dem idag.

Hade slicks i våras. Var sport bara att få temp i dem :-P

Annars kolla om du hittar nån som är återförsäljare för dackonline.se sist ja köpte bildäck bodde ja på Gotland och där har vi en sån och d va riktigt bra pris.

Själv så har ja kommit på att ja ska dubba själv i vinter. Kold kutter påstås va bra. Sådär lagomt gatlegala men ja tror inte det blir överdrivet me gatkörning heller så.

Back