vinter schemat....

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Ort
helsingborg-ekeby
Hoj
BMX
tjenare.....

nu är det dags att lägga upp schemat för vintern......
har uppkörning nästa torsdag (2:e okt)
sen ska väl hojjen gå ett tag som den e idag.....(nästan original)
men sen i vinter ska den plockas ner till grunden.....
avgasporten ska öppnas till max.
böjen ska min kusin ta hand om, pluggen och katalysatorn ska bort.
ska beställa ett effekt blås
byta reedventiler
luftburken ska bort och dubbla koniska filter ska monteras
förgasaren ska modifieras, ev. ska en större på...
+++++drevning

sen när motorn ändån är av så ska jag gå igenom cylindern, kontrollera bensinkanalerna, e dom små ska dom bli större.
om den effekt som jag vill ha inte levereras så kommer toppen planas och garanterat en monster-förgasare på.... :rock
sen har jag fått tag i ett par fina fälgbanor med ekrar och fina michelindäck, så då tar jag nog o ekrar om originalnavet ..... :tummenupp

så jag undrar om någon vet en bra ljuddämpare......??
ska helst inte döna för mycke..... (d får dom koniska filtrerna ta hand om)


vad tro ni om det????????

kom gärna med förslag om styling o diverse.....
 
o varför ska du ta bort strypningen o katalysatorn ur avgassystemet o sen köpa ett effektblås?
 
Avgasporten öppnas till max när du drar rullen i botten! ska du ställa den? om du vill att den ska gå skit så är det solklart förstås!?

:D

Men btw, vilket system skulle du köpa? det kommer nog bli rätt coolt ändå! :cool:
 
jo med dubbla koniska filter gör jag så att jag tar en gummislang i samma diameter som förgasarens insug till luft, tar den 1-1,5 dm lång bit o skär den spetsig och sen tar jag och gör 2 st likadana slangar som passar i filterna och skär dom lika snea och sen smälter jag ihopa gummit med varandra med en superb teknik.

jag ska ta bort strypningen i böjen och sen köa en ny effekt ljuddämpare...... blir billigare så .....

sen med avgasporten, så öppnar den inte fullt när den är original har jag hört talas om, så att jag ska göra så den öppnar så att det blir optimalt med hk i den..... :D






ps. har precis vatt ute o dratt me polarens nsr, med K&n filter ......
gick som en galning....... :D:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:d:D:D:D:D:D:d:D
 
Ska du ha kvar din motor borde detta va en bra kur: Nytt helsystem, ny förgasare, ny reed, ordentlig portning/bearbetning av cylinder, vevhus och kolv, komphöjning och ett kul stift :) Och du, det räcker gott med ett luftfilter!!

Kika in på www.ebos.se
 
Ehh, jaha?

Det där låter lite konstigt.
Ta bara en aprilia rs, plugga, dreva, och efektsystem så gåren runt 200, (har jag för mig) VArför ska du göra det komplicerat?
Jag menar, hur snabbt vill du åka?
Tycker 200 är perfekt. :crash
 
Är det nån idé att haxxa sönder sin 125a totalt bara för att den ska kunna nå 220 en gång? Sedan mecka, mecka, mecka igen..... för att nå det en gång till.
sen så får man inte sålt en sönderhaxxad 125a heller
 
Re: Ehh, jaha?

ApriliaRs125 skrev:
Det där låter lite konstigt.
Ta bara en aprilia rs, plugga, dreva, och efektsystem så gåren runt 200, (har jag för mig) VArför ska du göra det komplicerat?
Jag menar, hur snabbt vill du åka?
Tycker 200 är perfekt. :crash

Tror inte att han e ute efter snabbheten......
 
ne ... det är inte luftflödet jag är ute efter .... utan ljudet ... o ja ... visst ... lite av en galen med rolig idé......


kajlyl... var går du? på vikken skola??
ska vi dra en runda i stan sen en da.....
väntar på körkortet.... (uppkörning 2:e okt)
sen blir d till å bakhjulsåka vid knutan :p



nja .... jag hade nog inte tänkt maj 200 ... utan snarare 150.....

förklaring: min broder hade en cagiva av okänd mobel(va bara 6 när han hade den(skiljer10 år mellan åss))hans gav 140 och va en offroad, pappa tyckte d va en stor o rejäl hoj otyckte ja skulle ha en likadan, men d ville ikke ja.... så jag köpte min dt och papap körde den o sa efter provturen... "ja den går bra , MEN joakims(bror) gick juh bättre", sur blev jag och började pilla direkt, sen någon vecka senare körde joakim den och kom till baka en efter turen o sa: " alltså där jag höll 100 med denna så höll jag lätt 120 med min" ,,, ännu srare blev jag ..... o tänkte ... nä nu jävlar, nu ska jag visa att det är jag som bestämmer i 125:a klassen i familjen ...... så detta är då anledningen till allt med trimm på dt:n....


ebos?... jag fick hans nummer av en äldre kusin som krö husqvarna 600 :D
han sa att han kunde allt om 2-taktare och berättade om hans 3 cylindriga honda eller vad det va (kommer inte riktigt ihåg eftersom det alltid finns en flaska på bordet hos dom när det är fest)
 
du kommer inte få någe bättre ljud med 2 filter och några 150 får du fila LÄNGE för att komma upp i.....
 
Min gör 135 nu, och då är den ostrypt och går lite taskigt. Men helt omöjligt är det inte!
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top