Vinterångest

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Redan!?

Man är som ett litet barn som inte vill att gottepåsen ska ta slut. Känns som säsongen precis börjat. Antar att det beror på att snön vägrade ge sig förrän framåt Maj. Man märker att det börjar bli kallare på morgonen och mörkare på kvällen. Soldagarna blir färre för varje vecka och glassen vid kajen på Marstrand lockar inte riktigt längre. VILL INTE!! Dags för vinterdäck och Goretex ställ?

God jul... :tomten
 
Sluta negga!! Det är ju minst 1,5 månad kvar med gathojen....på med en extra tröja, rånarluva (ja, under hjälmen...) och klart visir.

Sen är det grusbus som gäller :yoparty
 
rogka566 skrev:
2407386 Redan!?

Man är som ett litet barn som inte vill att gottepåsen ska ta slut. Känns som säsongen precis börjat. Antar att det beror på att snön vägrade ge sig förrän framåt Maj. Man märker att det börjar bli kallare på morgonen och mörkare på kvällen. Soldagarna blir färre för varje vecka och glassen vid kajen på Marstrand lockar inte riktigt längre. VILL INTE!! Dags för vinterdäck och Goretex ställ?

God jul... :tomten
Hmm, måste erkänna att jag har liknade vibbar... men man har så roligt som man gör sig och allt det där.

fazerfun skrev:
2407445
Sen är det grusbus som gäller :yoparty

Jag har seriöst funderat på att förlänga säsongen med en offroadhoj, vafan man halkade ju runt med moppen på vintern...

Vad har du för "grusbusare"?
 
Last edited:
Till och med här uppe i norr går det ju att köra september ut iaf :tummenupp
 
Se det hela positivt. Glassen vid kajen på Marstrand smälter inte lika fort och du kan därmed avnjuta den under längre tid :tummenupp
 
Jag fick med en otäck vibb när polaren sa att jaha förra året den här tiden ställde man av? WTF?

Jag körde förra året 050601-051025 750 mil senare, då var det frost, kallt och halt och då ställde ja av...

I år tog man premiär turen 060323 och ställde på för säsongen 060416 och nu snart 900 mil senare så undrar jag varför ja inte hunnit köra mer??

Iof sålde alla polare sina hojar iår så det är väl en anledning..

Å andra sidan har man lärt sig slanga och tack vare SHs gruppkörning fimpat fegränderna bak och endast några mm kvar fram :yoparty

Jag vill inte att säsongen ska ta slut och ryser vid tanken att jag säkert kör till första november om ingen snö fallit men de sista två månaderna är det ingen njutning längre man håller bara i för att dötiden ska vara så kort som möjligt förhoppningsvis 4 månader bara :rolleyes: :mad:
 
Normalt brukar det ju inte vara något problen att köra nån vecka in i november sen ett par månaders vila innan det är dags att köra igen i mars/april.

Vintern suger men kan samtidigt vara skönt att hinna med nånting annat oxå.
 
Hela mitt sug har försvunnit helt, detta är nästan första dagen på 3 veckor det inte regnar, och vad gör man? Jo man sneglar lite på hojen och tänker "ähh jag orkar inte dra ut".
Så nu är hojen ute på annons :(
 
P@trik skrev:
2408218 Normalt brukar det ju inte vara något problen att köra nån vecka in i november sen ett par månaders vila innan det är dags att köra igen i mars/april.

Vintern suger men kan samtidigt vara skönt att hinna med nånting annat oxå.

Ja det är sant sen ramlar det ju in iaf för mig ca 3500:- extra i mån, men de pengarna brukar gå åt till att tröst supa och alla vinteraktiviteter plus att man kanske måste umgås mer med käringen om man har någon och det kostar det med :va

Det blir nog plus minus noll iaf minus det största intresset man har, sen blir man blek och fet med, fack!! Det går inte att få vintern till något positivt...
 
rogka566 skrev:
2407386 Redan!?

Man är som ett litet barn som inte vill att gottepåsen ska ta slut. Känns som säsongen precis börjat. Antar att det beror på att snön vägrade ge sig förrän framåt Maj. Man märker att det börjar bli kallare på morgonen och mörkare på kvällen. Soldagarna blir färre för varje vecka och glassen vid kajen på Marstrand lockar inte riktigt längre. VILL INTE!! Dags för vinterdäck och Goretex ställ?

God jul... :tomten

fan va du är deprimerande :( :tungan
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top