Vinteråkning Östersund

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Hoj
Trajja Scrambler
Är det nån mer som monterat på vinterhjulen och längtar efter lite mer snö hör i östersund. Isåfall vore det kul att ta en tur.
Jockwell! Hur går det med dubbat på husan?

Slängde på däckena förra veckan och tog en tur på 4mil i skogen och på hmm.. vissa löpspår i lördags. Kanonföre. Skulle vilja ga lite mer snö på vägarna vara. Blir till att åka lite i helgen oxå. Sugen som fan redan nu.

mr_hman skrev:
Är det nån mer som monterat på vinterhjulen och längtar efter lite mer snö hör i östersund. Isåfall vore det kul att ta en tur.
Jockwell! Hur går det med dubbat på husan?
Själva dubbdäcken är inte monterade men har tänkt lämna in dem nu i veckan så det är gjort. Har till och med beställt hjälmljushållare så att jag ska kunna få lite bättre ljus i tillvaron nu under vintern. :rock Snön längtar jag som fan efter (och isen). Vet inte om jag har tid denna vecka då jag troligast jobbar även på söndag några timmar då alla andra butiker här i stan verkar ska ha ha öppet, då måste ju vi också det. Eventuellt så hinns det en liten vända i mörkret! :)

Monterade dit hjälmlyse förra veckan. Behövs verkligen om man kör på vintern. Körde emd det ifjol oxå.
Vill ha mer snö nu så man kan köra mer

Jockwell skrev:
Det där verkade intressant! Vore skoj om man blev ett gäng som åkte dit. Var inte så dyrt heller med körning och boende.

Det är redan ett stooort gäng som kommer vara där. Tror det börjar närma sig 100 anmälda.
Quad,tvåhjuliga, sidovagnar...

CoRuS skrev:
Det är redan ett stooort gäng som kommer vara där. Tror det börjar närma sig 100 anmälda.
Quad,tvåhjuliga, sidovagnar...
Häftigt! Ja, då är det bara att kolla så det inte krockar med något på jobbet... Sedan får vi se vad som händer. :D

Jag är jäkligt sugen på att köra, tyvärr så är CRF:en nerplockad för renovering. Men den är nog snart igång igen om allt går bra. Ska kolla om det finns nån is som är tillräckligt tjock till helgen. Nån annan som har nån koll på isarna?

Vet inget om isarna,, men jag var ute 5 timmar idag i skogen och skogsvägar,,skitkul!!! Hittade en finfin bana utanför Brunflo, dem hade ju crosskart där isommras men nu är det 5cm snö på blankis, riktigt kuligt :D

mr_hman skrev:
Vet inget om isarna,, men jag var ute 5 timmar idag i skogen och skogsvägar,,skitkul!!! Hittade en finfin bana utanför Brunflo, dem hade ju crosskart där isommras men nu är det 5cm snö på blankis, riktigt kuligt :D
Nu är jag avis på dig! Jag har svårt att få tid med sådant, allra minst mitt under veckan. :gnissla Väntar på hjälmljushållaren så att jag kan fixa hjälmljus för att se bättre i mörkret för att öka möjligheter att kunna köra lite under kvällar...

Vet inte heller något om isar här, men snart kan man väl köra överallt...

CoRuS skrev:
Någonting för er som bor i trakterna :tummenupp

---->IS-Åkning HEDEVIKEN <----

Nästan så man skulle dra ihop ett gäng nerifrån våra trakter då! Priserna var ju riktigt billigt när det gäller boendet, även körningen var en piss i havet.
Några från närke som vill dit kanske? Jag måste bara kolla så jag inte är utomlands just då, annars ser det grönt ut.

Jockwell skrev:
Nu är jag avis på dig! Jag har svårt att få tid med sådant, allra minst mitt under veckanQUOTE]
Jobbar natt i veckan,, då är det bara ut och åka på dan :D

Blir lätt åka på Lördag. Skall ju bli tokvarmt på söndag så det gäller att passa på.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman