Vinnare på MC-mässa

HiC

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
Yamaha FJR 1300
Besökte mc-mässan i Stockholm och gick omkring och dreglade, suget efter våren blir ju inte mindre efter detta. Massor av fina hojar och trevligt folk. Enda nackdelen är väl att det blir ganska varmt i hallarna. Men vi hittade en monter där dom delade ut gratis vatten och godis, Santander Consumer bank. De erbjöd lån för ett ev. nytt mc-köp, och så hade dom ett tävlingsformulär med några frågor som jag passade på att fylla i. Men jag har aldrig vunnit något så jag väntade mig inget nu heller.

Men efter ett par veckor så ringer dom från Santander och säger att de har dragit mig som vinnare. Vinsten var en heldag på en STCC-tävling och roadracing. Och om jag törs så ska jag få åka med Anders "Petjo" Lilja bak på en hoj. Min första tanke var att ALDRIG jag sätter mig bak, blöja och spy i hjälmen. Men vad f..n, det är ju mitt livs chans, klart jag ska prova. Eller?

Kolla in länken här.
http://www.santander.se

Besökte mc-mässan i Stockholm och gick omkring och dreglade, suget efter våren blir ju inte mindre efter detta. Massor av fina hojar och trevligt folk. Enda nackdelen är väl att det blir ganska varmt i hallarna. Men vi hittade en monter där dom delade ut gratis vatten och godis, Santander Consumer bank. De erbjöd lån för ett ev. nytt mc-köp, och så hade dom ett tävlingsformulär med några frågor som jag passade på att fylla i. Men jag har aldrig vunnit något så jag väntade mig inget nu heller.

Men efter ett par veckor så ringer dom från Santander och säger att de har dragit mig som vinnare. Vinsten var en heldag på en STCC-tävling och roadracing. Och om jag törs så ska jag få åka med Anders "Petjo" Lilja bak på en hoj. Min första tanke var att ALDRIG jag sätter mig bak, blöja och spy i hjälmen. Men vad f..n, det är ju mitt livs chans, klart jag ska prova. Eller?

Kolla in länken här.
http://www.santander.se

Grattis! :tummenupp
Inte avundsjuk :rolleyes:

Lätt att du ska . jag förstår dig när du gruvar dig:) men nu när du får chansen ska du göra det

/Tomas

Det är både en skräckupplevelse och dessutom helt underbart att åka bakpå med någon på bana. Speciellt med någon som vet vad han/hon gör. Att vara tvungen att lita på någon fullt ut svårt men det är bara hänga med i kurvorna.

Min tur med Swedie på Anderstorps motorbana kommer jag nog aldrig glömma.
Den långa rakan kändes otroligt skrämmande. Hann tänka "BROMSA" 5 eller 6 gånger innan han verkligen bromsade och då kändes det som "nu går det åt skogen". Men han tog kurvan så fint och jag satt med hjärtat i halsgropen till nästa sväng, då var den känslan som bortblåst och det var bara härligt.
Man var allt lite shaky när man klev av hojen sen men helt klart värt det.

Jag hade själv inte kört så mycket hoj då som tur var. Skulle jag få frågan om jag skulle vilja göra det igen? Nja, nu när man har lärt sig att köra själv så är man mer harig inför att åka bakpå.

Ha det riktigt roligt och ta absolut chansen!!!

Jag anmäler mig helt frivilligt att ta din plats, annars.
Nä, men seriöst. Självklart ska du göra det :7peta Helvete vad koolt :Rockbanan

Ja visst är det häftigt. Väntar nu bara på ett samtal från Consumer bank om vilken helg det blir. När jag väl är där så får jag se om man ska tordas hoppa upp bakom Petjo. Annars fick jag välja en tur i en STCC-bil, men f..n vet om inte det kan vara värre.... De kan ju köra i stort sett lika fort med passagerare som utan men på en hoj är det inte lika lätt.

STCC dag

Nu har datumet bestämts. Det blir den 20 maj i Mantorp.
Anders "Petjo" Lilja ringde mig i dag och undrade om det gick bra den dagen.
Och han lovade att inte skrämma skiten ur mig, men det där med att sitta bak när man är van att alltid köra själv. Men vad f..n går det åt he...vete så går det åtminstånde på hoj. :tummenupp

Jag skulle nog överväga att åka stcc bil istället. De lär ju köra så in i h-vete. även med passagerare. På hoj kan det inte gå sååå fort. =)

Jag skulle nog överväga att åka stcc bil istället. De lär ju köra så in i h-vete. även med passagerare. På hoj kan det inte gå sååå fort. =)

Nej det är ju klart att med bilen så går det väl nästan för fullt, ibland måste de ju ha barlast och om det är mig eller sandsäckar spelar väl ingen roll.
Min första tanke var nog bilen men har nog ändrat mig, det blir nog Petjo som får skjutsa mig på hojen ändå. (tror jag)

Äh, ni lär väl åka ensamma på bana med en extremt rutinerad förare & ordentliga avåkningszoner + skydd. Kaxa/spotta upp dig rejält och säg åt han att brassa på ordentligt innan du sätter på dig öronproppar & hjälm (ingen återvändo) + ta med dig en polare som videofilmar alltihopa (speciellt när du kliver av & tar av dig hjälmen). Detta kanske är ditt livs enda chans att bli avskrämd byxorna i vuxen ålder (inte alla förunnat) så kör hårt, fullt ös :tummenupp

Kan tillägga att jag själv skulle ha svårt att följa mitt eget råd

Nu har datumet bestämts. Det blir den 20 maj i Mantorp.
Anders "Petjo" Lilja ringde mig i dag och undrade om det gick bra den dagen.
Och han lovade att inte skrämma skiten ur mig, men det där med att sitta bak när man är van att alltid köra själv. Men vad f..n går det åt he...vete så går det åtminstånde på hoj. :tummenupp

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti