Vinklat i DN

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Bläddar i dagens DN och ser fyra amerikaner som besvarar samma fråga om vad de tycker om valet. Alla fyra svarar likadant; "Debatten är hätsk men alla medel måste tillåtas för att få Bort Bush som är en lögnare".

Nyteknik skrev:
Det är vinklat att välja 4 med samma åsikt istället för 2 från varje läger - så som verkligheten enligt mätningarna ser ut.

DN och alla andra sossekommunistträdkramarstenkastarpalestinasjals-tidningar får ju FOX att blekna i jämnförelse!

valmers skrev:
DN är knappast en sossetidning.

Nej, jag vet.. men bättre förekomma än förekommas.
Vissa anser ju att alla till vänster om Republikanerna inklusiva våra egna moderater är alldeless för röda..

Annar kan jag bara hålla med. Tycker att en alltför ensidig syn på saker och ting i media är problematisk.

korvgubbe skrev:
DN och alla andra sossekommunistträdkramarstenkastarpalestinasjals-tidningar får ju FOX att blekna i jämnförelse!

Eller inte... Har du sett något på FOX blir ju självklart följdfrågan efter ett sådant påstående...

FreddaAbborre skrev:
Eller inte... Har du sett något på FOX blir ju självklart följdfrågan efter ett sådant påstående...

Ironi kallas det... Oavsett hur färgat svensk media är så kan man inte riktigt likställa det vid ett bolag som agerar regelrätt propagandamaskin!

Nyteknik skrev:
Varför jämföra med Fox News?

Jag tycke rinte man kan jämföra de båda.. men jag nämnde det ju i mitt första inlägg där jag var en aning ironisk så jag fick förklara mig lite senare...

Alla är färgade. DN, TV4, Fox, SVT, Bike, SMC osv. Tycker man annat, så är det för att man själv är färgad(och det är man ju) och den man syftar på råkar överensstämma med vad man själv tycker. Det är bra att de är färgade. Om man bara har en färg - vem skall bestämma vilken? Problemet är att det inte presenteras flera färger här i Sverige. Det är inte tillåtet att presentera samtliga alternativ. Att producera/sälja tidningar styrs genom stöd från staten. M a o innehållet styrs från staten. Än värre är det i TV-världen. Där råder totalt monopol. (Vi var av någon anledning mer intresserade av "reklam-tv" för då blir ju allt så bra) Allt som sänds i TV är en direkt arm från svenska staten. Inte mycket bättre än Vitrysland eller f d Östtyskland. Usch!

Last edited:
Varför kan man bara välja mellan två läger i USA då? Och varför är alla så fruktansvärt kristna när det gäller politiker där borta? Just nu väljer de mellan pest eller kolera verkar det ju som på de flesta tillfrågade.

Nyteknik skrev:
Bläddar i dagens DN och ser fyra amerikaner som besvarar samma fråga om vad de tycker om valet. Alla fyra svarar likadant; "Debatten är hätsk men alla medel måste tillåtas för att få Bort Bush som är en lögnare".

Det är väl som svensk debatt alltid är, ett gäng proffstyckare som tycker likadant men ändå inte.

Det här exemplet är ju ganska genomskinligt, men t.ex. Uppdrag Gransknings dokumentär om Ohly och allt det där: I efterdebatten så var det en historiker med och kommenterade, det som inte framgick var att hon sitter i kommunfullmäktige i Uppsala. För vilket parti? (v).... Och så säger folk fortfarande att SVT inte är en propagandamaskin. När de gör ett kritiskt reportage om kommunismen så smyger de in en kommunist som ska försvara de egna leden.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back