Vinka inte!

Hälsandet var INTE ursprungligen för att varna för poliskontroller.
Snuten varnade man för precis som bilar genom att blinka med lyset.
Hmmm, jag har fått lära mig att tre "knack" ovanpå hjälmen är varning för polis!? Har jag åkt runt och sett ut som ett käppmongo helt i onödan? Att ingen fattat varför jag åker runt och slår mig själv i huvudet ?

Hmmm, jag har fått lära mig att tre "knack" ovanpå hjälmen är varning för polis!? Har jag åkt runt och sett ut som ett käppmongo helt i onödan? Att ingen fattat varför jag åker runt och slår mig själv i huvudet ?
För helvete, FYRA knack för att varna för polisen.

TRE knack betyder väl att man är gay och söker kontakt? Eller var det en hemlig frimurarhälsning, kan vara olika i olika delar av landet.

Uppsträck och snurrande pekfinger är juh bängvarning! :hördu

För helvete, FYRA knack för att varna för polisen.

TRE knack betyder väl att man är gay och söker kontakt? Eller var det en hemlig frimurarhälsning, kan vara olika i olika delar av landet.
Fasiken, måste sett jäkligt inbjudande ut för att choppers killar när jag glidit runt på min cafe latte hoj, vevandes med vänsterhanden i någon form av parningstecken ?

Tack. Äntligen. Skönt att någon känner som jag och slutligen medger att det bara är jobbigt att vinka. Det där vinkandet började bli en börda för mig, oftast när jag kör på min KTM 350 till banan. Den hojen är så vild att man gärna vill ha två händer på styret.

Släpper styret o sträcker ner handen snett ut i nån slags V för att påvisa att bara för att vi möts här på krönet under en vänstersväng, och mitt tunnelseende knappt ser er i periferin, så hälsar jag "som om" jag körde enligt gällande hastighetsgränser, samtidigt som jag krampaktigt nyper knän o andra handen o lägger till ett leende, för att se oberörd ut..., o vägrar slå av i onödan.??

Släpper styret o sträcker ner handen snett ut i nån slags V för att påvisa att bara för att vi möts här på krönet under en vänstersväng, och mitt tunnelseende knappt ser er i periferin, så hälsar jag "som om" jag körde enligt gällande hastighetsgränser, samtidigt som jag krampaktigt nyper knän o andra handen o lägger till ett leende, för att se oberörd ut..., o vägrar slå av i onödan.??
inte ska du behöva slå av på gasen under dina rundor nere i byn ?

Last edited:
Jag har ett trangiakök under kutsen och brukar plocka upp det för att koka kaffevatten de gånger jag möter en annan hoj.
Är det överdrivet?

Skickat från min Ericson t28 via Tapatalk
En småregnig dag någonstans mellan Enontekiö och Alta är det faktiskt kutym...

EDIT: Ingen av hojarna på bilden hade gått under 8000 mil... då, 2015.

IMG_3119.JPG

Last edited:
Back