Vinka/inte vinka eller NÄR FAN VINKAR MAN?

Vinkar till dom flesta dock inte till så mycket till piloterna på dom amerikanska järnen...dom ser ju macho ut så jag vågar ju inte riktigt... :hej :lol

Det är ju då dom man vinkar åt lite diskret med att bara peka med 2 fingrar... :-)

I mina krokar hälsas det hej vilt, dock har glidar-gubbarna en förmåga att peka upp i luften istället när dom möter sporthojar "Sätt dig up för fan,," typ...

Hälsar på sporthojar och offroadare. Resten får börja hälsa på mig först. Hälsar inte när jag kör över 100 knyck, lär vurpa eller nåt bara om man ska ut och fladdra med handen. :)

Fan, hälsade på en scooter igår... och sen en scootermoppe också... fan fan... var nära att vända och få det ovinkat vid första scootern...

Klart man vinkar när man möter en hoj, men bara utanför tätort eftersom det skulle bli ett hiskeligt hejande annars.

Åker man över 200 med nedlägg är det en utmaning att lägga en snygg vink, men det går.

hahaha... jo, vinka i nedlägg är en sport... själv vinkar jag så ofta jag kan då jag själv tycker det är så otroligt trevligt/upplyftande när andra vinkar... visar på en sorts respekt hojåkare sinsemellan.

hahaha... jo, vinka i nedlägg är en sport... själv vinkar jag så ofta jag kan då jag själv tycker det är så otroligt trevligt/upplyftande när andra vinkar... visar på en sorts respekt hojåkare sinsemellan.

Det är ju bara det hela grejen handlar om, sprida lite glädje, men när man läser i den här tråden så verkar det onekligen åka runt en hel del rätt bittra, missnöjda människor som tror att den hårda attityden är lite tuff, janej...

Det är fanimig en bedrift att åka och negga när man sitter på en knarr, all heder åt er som klarar av det! :tummenupp

/J - åker alltid med glädjerus, lättroad eller bara underbart att åka 1098:a? :va

Fan, hälsade på en scooter igår... och sen en scootermoppe också... fan fan... var nära att vända och få det ovinkat vid första scootern...

Du får lov att leta rätt på scootern idag och fixa till ovinkningen annars kommer det förfölja dig livet ut, din värsta mardröm:crash

Jag försöker även så gott det går att vinka ett tack till de bilar som gör omkörningen lättare genom att gå ut i väggren eller helt enkelt gå lite mer åt sidan för att ge mig plats... tror att det gör att de underlättar för fler hojåkare i fortsättningen också.

Brukar ni vinka åt dom som kör 125a ?

Iallafall brukar jag hälsa på dom flästa och dom vinkar tillbaka, Ibörjan hälsade jag bara på dom som hälsade på mig :):banana

Vinkningens ursprung ??

Har mc-vinkningen alltid bara varit en hälsning ?
jag har fått för mig att den oxå är till för att varna för farbror polisen,
alltså vinka med handen uppåt som vanligt när det är lungt att fortsätta gasa.

Och när det inte är det göra den " sänka farten vinkningen "

har jag helt fel ?

Jag försöker även så gott det går att vinka ett tack till de bilar som gör omkörningen lättare genom att gå ut i väggren eller helt enkelt gå lite mer åt sidan för att ge mig plats... tror att det gör att de underlättar för fler hojåkare i fortsättningen också.

Jag gör :tummenupp när jag passerat andra fordon som håller åt sidan för att släppa fram. Jag har till och med varit med om att polisbilar viker åt sidan när det är lite köigt och självklart får dom :tummenupp.

Jag vinkar till alla hojar, jo det har blivit någon vink till scotrar och moppar också. Livet på hoj är härligt.

Har mc-vinkningen alltid bara varit en hälsning ?
jag har fått för mig att den oxå är till för att varna för farbror polisen,
alltså vinka med handen uppåt som vanligt när det är lungt att fortsätta gasa.

Och när det inte är det göra den " sänka farten vinkningen "

har jag helt fel ?

Står någonstans längre bak i tråden om detta...:tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...