Vincent kortege 7 maj Varberg

Gravander

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2009
Hoj
Honda CBR 600 -00:a
Tjenna..

Tänkte bara kolla om det bara är jag å kompisen som ska ner till Varberg å spana som kör sporthoj?:)
De verkar vara en hel del Cromslädar å glidare som är där..
Men va fan, två hjul så är de ju motorcykel iaf:arsele

Vi åker ihop med en Harly Davidsson ner, åker från vänersborg(10mil norr om gbg) så de går lungt ner.. Å vi åker ner på fredagen(6maj), sover på vandrarhem så man hinner dricka några öl i varberg:tummenupp

Är de fler sporthojar som kommer?:yoparty

ev.
Bor ju i Vbg så inte någon svårighet att ta sig dit..
Dock osäker på kortege då jag tror min kylfläkt lagt av..
Tempen gick upp i 100c utan att fläkten drog igång
vid stadskörning, så det blir nog inge farfarskörning
innan den är bytt.

Snart dags gott folk.. Det siktas på 500 hojar i år så se till att hjälpa till med det.. Förra året regnade det bort då kom endast ett 100 tal eller liknande och trotsade vädret men året innan det var det runt 400... Alla typer av bågar är såklart välkomna att ansluta..
VMCK säljer korv, dricka, kaffe mm efteråt vid klubbhuset och vincent säljer väl kanadensiska pannkakor i år igen före kortegen antar jag och suzuki o honda finns för provkörning av årets modeller under dagen...
Det blir även livemusik o fest på kvällen och Övernattningsmöjligheter finns med hos vmck (varbergs mc klubb)..

Så se till att dyka upp!!!!
För mer info kan ni ju kolla vincents.se
eller varbergsmcklubb.se :tummenupp

Hur är det med själva arrangemanget? Bakhjulskörningar osv tillåtet som "uppvisning" eller är det bara ett tufftufftåg med massa hojar som ska köras lugnt och stilla?

Vi är säkert 10 hojar från Gnosjö som kommer ner:tummenupp
Skall bli trevligt

/Johan

Låter bra.. . :tummenupp

Hur är det med själva arrangemanget? Bakhjulskörningar osv tillåtet som "uppvisning" eller är det bara ett tufftufftåg med massa hojar som ska köras lugnt och stilla?

Bakhjulsåka lämpar sig kanske inte så värst bra, inte ens som "uppvisning" men jag är ju ingen polis.. Däremot står dom utmed vägen lite här o där..

Last edited:
Självklart blir det köra även i år trots att hojjen brukar bli bonn varm så är det kul att även kolla in alla hojjar :)

För alla som är reggade på sporthoj.com gäller obligatoriskt deltagande. Samling 1 timme innan. Ni som har längre än 45 mil räcker om ni är där en halvtimme innan..:tungan

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park