Vinande som kommer och går, RD350ypvs

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
no more :(
Hej,
när jag varvar ur (och växlar) min lilla 2-taktsraket så börjar det komma ett "metalliskt vinande" som håller sig kvar tills man i saknar ned farten/låter varvet sjunka under ca 3000 varv. Då försvinner det.

Verkar vara så att vinet "dras igång" när man växlar på höga varv... Vad i helsike kan det vara?

Hojen är i sinnessjukt bra skick för sin ålder men jag antar att 3400 mil är en del för en 2-taktare?

Hur tänkte du nu? Vinet kommer från motorn, kedjan känns helt ok tror inte det blir något lagerknas på drivsidan iaf, vill inte styra in folk på något, men kan det vara något vajsing med kopplingen?

Hej!

Kolla oljenivån i vxl lådan först,hadde en Yamaha som ven pga för
lite olja i lådan.2 kolla så den inte tjuvar luft i packboxen till veven
det viner då med med risk för klen blandning.

Har kollat oljan i vxl-lådan, är snarare för mycket olja i den (över nivåstrecket).
Dock anar jag lite kopplings-slir, vet att hojen stått en massa år också... Steg ett kanske är att byta vxllådsolja, kan ju testa med startgas om jag hittar någon tjuvluft också

Kicken brukar vibbrera rätt friskt när den blir lite sliten, då uppkommer ett metaliskt oljud som kan vara rätt irriterande

är det ett meatalliskt/swishande ljud? farsan hade problem med att yttre ringen på ett lager i växellådan gick runt i blocket.

// Jones

edit: hojen ifråga är en RGV-250

Kickskrammel har jag redan :)
Låter som att jag får riva och ta en titt, kan ju passa på att stämma av skicket i övrigt vid tillfälle...

Körde 4 "bus-mil" idag, nu är vinandet helt borta, fattar inte vad det kan ha varit?

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd