Tog en tripp längs E20 upp mot Skarahållet i det härliga vädret i går... "spöregn" startade i Lerum och höll sedan i sig. Efter Vårgårda kommar man till en Kyrka på vänster sida, som jag gömt namnet på, och strax efter den ligger det ett fornminne. PLötsligt står det ett rådjur på vägen ca 50 meter framför mig! bromsar allt som går och tappar bakhjulet precis innan jag träffar bakbenet på djuret....
Klarade dock upp läget men jag lovar det var inte kul... Rådjuret såg ut att klara sig sig bra konstigt nog och jag med dock med 130 i puls.
Ca en timme senare ligger jag bakom en bil,någon stans mellan Mariestad och Hova, och plötsligt dyker det upp ett nytt djur under framförvarande bil.. Ny panikbromsning dok utan bakhjulslåsning denna gång.
Har kör bil i 20 år och alldrig varit nära att krocka med vilt och har kört hoj sedan i våras och redan lyckats träffa på dessa två plus en uggla som träffade hjälmen andra gången jag var ute och körde.
Vad säger man?

Ca en timme senare ligger jag bakom en bil,någon stans mellan Mariestad och Hova, och plötsligt dyker det upp ett nytt djur under framförvarande bil.. Ny panikbromsning dok utan bakhjulslåsning denna gång.
Har kör bil i 20 år och alldrig varit nära att krocka med vilt och har kört hoj sedan i våras och redan lyckats träffa på dessa två plus en uggla som träffade hjälmen andra gången jag var ute och körde.
Vad säger man?