Vilt i trafik

En gammal flickvän (i bilen för några år sedan) klagade på väg hem från badstranden: "Kör inte så fort". Jag: "Ingen fara, det går bra det här"
Ungefär två sekunder senare sprang det in en hare mellan bak och framhjul. Kan säga att det var storgråt kombinerat med onda blickar på vägen hem den kvällen. Och resterande dagar i vår relation.

Annars har jag hållit mig ifrån storvillt.

* (Bil) Kör ibland över fåglar. Oftast under riktigt tidig morgon på sommaren då de av någon anledning verkar sova på vägbanan (?) lite här och där.
* (Downhillbrädan) Hade ett par meter till godo till ett rådjur som brukar skutta omkring vid favoritbacken.
* (Hoj) Ingen incident alls.

ething skrev:
Har varit uppe förr men...
....
.....
.....
Nämde jag att jag växte upp på landet söder om sthlm?

Nä, det nämde du inte. Men vi såg det, för det står BOR: Göteborg i din info :rofl

Bor...

Man kan säga att jag bytt sida. Från öst till väst... Måste för övrigt ändra då man numer är husägar en bit längre upp...

"Älgdräparen" här på forumet har inte valt sitt nick utan anledning... Han körde ihjäl en älg med sin offroad.

När man är ute och kör "hej vilt" :tungan på dom värmländska grusvägarna på kvällarna sprutar det rådjur och andra djur ur buskarna. Gäller att se upp *uhuh*. Har kör över er redan död räv på motorvägen i 170. Glöm att man hinner väja.

Fått en fågel på axeln i 90, nuddade bara vid så det kändes inte så mycket..
Sen har man kört över en snok med moppen..

har snuddat ett rådjur med knät i sommar gick bra men fick en jävla släng på hojjen .. va lite bajsnödig efteråt ska jag säga de e ganska jobbigt o se ett rådjur springa ut framför en i 110 !!!

när man var i moppe åldern så körde en kompis före på en grusväg och så möter vi en häst (med ryttare) vi båda saktar ner ligger i ca 20-30 när kompisen paserar blir hästen rädd och ställer sig tvärs över vägen så när jag kommer så känner jag först på bromsen men går inte (lösgrus) så jag satsar på att antingen så lägger jag mig i diket eller så passerar jag precis... men jag klarar mig ur diket och hästen enligt kompisen så var det ca:5cm ifrån hästen...

Vara nära att mosa en duva mitt under bilkörlektionen med trafikskolan. Ställde mig på tutan .

Var när att köra över en råtta med hojen på 45:an.

Jag var sååå nära att lyckas smälla en blomfluga ikväll men den jäveln kom undan!!! :fyllisar

Kört över en liten skogsmus med min gamla cross, nästan brassat över en igelkott, kört över en FLÄSK snigel med Compacten (Rymde mycket snigelslem den rackarn) och så har jag cyklat över en huggorm!:crash

Davve84 skrev:
har snuddat ett rådjur med knät i sommar gick bra men fick en jävla släng på hojjen .. va lite bajsnödig efteråt ska jag säga de e ganska jobbigt o se ett rådjur springa ut framför en i 110 !!!
Hur vet du att den sprang i 110???

krocka med en fågel den spräckte visiret
hm 2 harar med bilen

YamahaJojje skrev:
Hur vet du att den sprang i 110???
:kocko tänk med skallen! Så fattar du väll att inte rådjuret sprang i 110 !! Utan jag körde i 110 :fatta!

fast tycker du de e kul med onödiga inlägg så visst OK :lol

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...