Vilsen i ämnet!

aberg87

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2009
Ort
Borås
Hoj
KTM 690 SM - 08
Tja! Jag hade tänkt investera i en supermotard till sommaren, men vet inte vilken modell jag ska köpa? Jag är ute efter en hoj som man inte måste byta kolv samt olja på hela tiden.. Sen undrar jag om det är stor skillnad mellan exempelvis en KTM och en Husaberg?

Vad ska man ha för typ av utrusting undrar jag desutom, kommer bara köra landsväg ingen bana. Skinnställ eller cross?

Tack för svar!
 
Hej.

Jag kör i skinnställ. Vanliga gatåknings-stövlar. Hjälm och ryggskydd.
Jag har en KTM 660 SMC. Den funkar bra för mig som inte är ett
proffs på att meka. Jag byter olja och filter var 250:de mil.
 
Husa är nog inte rätt om man inte vill skruva... T o m min hynda får ny olja var 100:e mil. Hur mycket du behöver skruva hänger väl lite på hur hårt du kör, om det är mycker motorväg och högvarv lär du behöva byta ofta, kör du lungt kan du dra ut på det :)

Jag kör i Scott goretex med "landsvägsstövlar", crosstövlarna känns för stela för att vara smidiga inne i stan..

mvh
Micke
 
Prova en "Alpinestars Tech-3" stövel! inte blodigt dyr och funkar jättebra.
Som ovanstående nämnt, Husa är skruv skruv men det beror helt på hur man kör också :)

En XR 650 kanske? Hyffsat bekväm bike från vad jag har hört.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top