Villken DVD brännare ska jag välja?

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Är inte det minsta inne i DVD-brännar djungeln så hjälp.

DVD +- RW RAM Double Layer är det något att ha?

Eller vad ska jag ha för nått? :)
Peka gjärna ut nått trevligt på www.dustin.se eller www.komplett.se

Vad är det för skillnad mellan +R och -R ?

Last edited:
Vänta ett tag med 2x layer. Dyra skivor, dyra brännare, väldigt få (iaf datorer) som kan läsa dem. Du bränner ju 5 ggr billigare med en vanlig +-rw för 700 spänn.

Thundercat skrev:
Kolla vad din stationära brännare stödjer, +R eller -R annars kan du få problem att spela brända skivor i dvd:n.

http://www.inet.se/index_main.asp?pl=7100382

Jo är på jakt efter en brännare som bränner allt.
Ska ha den i första hand till att bränna ut dvd rippar och spela dom i vanliga dvd spelaren. Förstod inte så mycket av ditt inlägg :tungan.

Menade du stationära dvd spelare eller verkligen stationära dvd brännare (har ju ingen brännare).

Andersbrink: DVD brännarna på dustin verkar inte kosta speciellt mycket med double layer

Kan denna vara något att ha?

http://www.dustin.se/DacsaPortal/system/pages/products/wf_show_product_detail.aspx?ProdID=5010070629

Vad ska jag välja för att bränna filmer på +R eller -R ?

Dual är nog rätt onödigt, lär ändå inte bränna det tack vare att de flesta dvd ripparna är komprimerade till vanliga dvd skivor

Last edited:
The-PatriX skrev:
Ska ha den i första hand till att bränna ut dvd rippar och spela dom i vanliga dvd spelaren. Förstod inte så mycket av ditt inlägg :tungan.

Menade du stationära dvd spelare eller verkligen stationära dvd brännare (har ju ingen brännare).

Andersbrink: DVD brännarna på dustin verkar inte kosta speciellt mycket med double layer

Kan denna vara något att ha?

http://www.dustin.se/DacsaPortal/system/pages/products/wf_show_product_detail.aspx?ProdID=5010070629

Vad ska jag välja för att bränna filmer på +R eller -R ?

Dual är nog rätt onödigt, lär ändå inte bränna det tack vare att de flesta dvd ripparna är komprimerade till vanliga dvd skivor

Har du bestämt dig för en brännare och vill veta var den är billigaste kan du kolla på denna sidan:

http://godmode.campus.luth.se/

Den listar det mesta ! =) :tummenupp

andersbrink skrev:
Vänta ett tag med 2x layer. Dyra skivor, dyra brännare, väldigt få (iaf datorer) som kan läsa dem. Du bränner ju 5 ggr billigare med en vanlig +-rw för 700 spänn.

Nästan alla vanliga brännare för 700 spänn klarar dual-layer, så att de skulle vara dyrare håller jag inte med om.
Däremot så är dual-layer skivorna dyra, men det är ingen som tvingar dig att använda dem. Tror dock aldrig att dual-layer kommer att slå igenom riktigt, känns lite som en flopp. Blu-ray kommer snart...men det kan ju vara skönt att ha möjligheten att bränna en DL skiva om det skulle behövas...

Det finns många 16x DVD+- DL för under 1000 lappen, hugget som stucket vilket märke. Bara köp! :)

Hur lång tid tar det att bränna 4x skivor med en 4,7GB film?
Skivorna kostade inte särskillt mycket och jag tänkte köpa en del =p

Aja nu vart det beställt från inet.se :)

Last edited:
The-PatriX skrev:

Har för mig att det tar runt: 15min
Jag kör med en "Nec" & dom är lite kinkiga med "Billiga" skivor, då får man bränna i en lägre hastighet.

jag köpte för ett tag sedan den billigaste dvd brännaren dom hade på datorbutiken och det blev en samsung och jag är super nöjd. Har provat massor av olika skivor och inga som helst problem med någonting.

Gumpa skrev:
Har för mig att det tar runt: 15min
Jag kör med en "Nec" & dom är lite kinkiga med "Billiga" skivor, då får man bränna i en lägre hastighet.

Beställde 50 ePerformace 8X 4.7GB skivor. Hur är dem?

haha dom måste hata sig själva enormt på inet.se

Beställde först NEC´n sen 50 DVD skivor och 50 DVD fodral.
Frakten gick på 95:-. Betalar oftast mer för något enkelt och lätt.

Haha :rofl :rofl

Väntar mig ett enormt packet i veckan :hihi :hihi

kanske borde tillägga att det var 10st 5pack med fodral jag beställde. hahahah :näsblod

Last edited:
andersbrink skrev:

Vet inte om jag tycker att 650:- på komplett.se för en NEC-3500 är särskillt dyrt..... Å den bränner Dual Layer i upp till 4ggr.

The-PatriX skrev:

Vad gav du för skivorna? jag har köpt deras "Bulkpaq" skivor, 150 kr för 25 st. Brukar funka bra.

The-PatriX skrev:

Jag menade den du har kopplad till din tv. Inget kul om du bränner skivor och sen bara kan se dem på datorn.

R1 Uffe skrev:
NEC 3500 har fått bäst i ett X antal tester, och jag och många fler tycker att du ska köpa den :tummenupp

Här hittar du dom billigaste i Sverige, från 555 kr http://buggy.no-ip.com/produkter/DVD/DVD-br%E4nnare/NEC+ND-3500+Dual+Layer

Ursäkta inlägget men jag vill nog påstå att NEC 3500 kanske är bäst på
att bränna kontra priset.
Men som alla som har ett antal skivor hemma, den dagen du får en repa
på skivan och vill "göra en ny" kan NEC brännaren inte läsa skivan utan
man får läsfel , illegal seek el liknande.
Då plockar man fram sin Pioneer DVR-106 /107/108 som läser ALLA junk
skivor och repiga saker och läser allt klockrent.

Eftersom jag har en av varje sort behöver jag inte gnälla, men tipset är
att du minst har en pioneer brännare iaf.

Thundercat skrev:
Vad gav du för skivorna? jag har köpt deras "Bulkpaq" skivor, 150 kr för 25 st. Brukar funka bra.

Köpte nog dom men gav 195:-/skiv spindel. :död

Thundercat skrev:
Jag menade den du har kopplad till din tv. Inget kul om du bränner skivor och sen bara kan se dem på datorn.

Jaha, klart jag har dvd till tv´n :) . Tror du jag bor på stenåldern eller? :va

Köpte en Aopen 16x alla format blaha blaha samt dual layer för 699:- på elgiganten. Du hittar säkert ännu äldre. Kör på dual layer så har du när det slår igenom ordentligt.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back