Vill vi verkligen ha den eviga tvåtakts-fyrtaktsdiskussionen?

Nr:18 skrev:
Kul att du nämner det. Lista dina bästa tider i en annan tråd så ska jag visa dej vem som är bäst av oss....

Att köra ifrån mig för att bevisa snabbhet är ungefär som att spöa förskoleungar för att visa styrka....

Tidsjämförelesen kan vi spara till i höst. Måste ju ha kul då med.

Chrille skrev:
Att köra ifrån mig för att bevisa snabbhet är ungefär som att spöa förskoleungar för att visa styrka....

Tidsjämförelesen kan vi spara till i höst. Måste ju ha kul då med.
Försök att hålla dej till ämnet i denna tråden.

Nr:18 skrev:
Bara om du tillåter att man kan ta sej till vm även om man nån gång under sin karriär kört nåt annat än 2-takt! :)

Har jag sagt annorlunda? Fast det roliga är ju att "ni" oftast förtränger att förare som kört i SBK-vm etc kört tvåtakt tidigare.
Jag kommer inte till VM trots att jag kört både och :rolleyes:

Chrille skrev:
Nu finns det en markant skillnad. De diskussioner som tex du och jag har haft har varit ändlösa och kul och starkt färgade av vårt eget tycke. Det tycker jag är helt ok.

Det som nu har hänt är att ung killes framtidsplaner dömts ut som "mindre ambitiösa" på ett synnerligen ofint sätt. Det är inte ok.

Fumlan däremot kommer alltid vara en sopa på att köra hoj. :tungan

Tre saker jag definitivt håller med om.

oFFkeFF skrev:
Har jag sagt annorlunda? Fast det roliga är ju att "ni" oftast förtränger att förare som kört i SBK-vm etc kört tvåtakt tidigare.
Jag kommer inte till VM trots att jag kört både och :rolleyes:

Fasen, där sprack alltihop, Tillåmed jag har ju kört tvitakt, på 125-tiden å ännu tidigare.. :hej

/B

Bj.O.rn skrev:
Fasen, där sprack alltihop, Tillåmed jag har ju kört tvitakt, på 125-tiden å ännu tidigare.. :hej

/B
Glöm inte att det häcklas om Ducce vs Riskokare oxå, men ÖlBjÖrN [tm] är snabb som f-n på sin pastakvarn, frågan är om inte han skulle vinna serien med en R6:a.

GSXR1100R skrev:
Glöm inte att det häcklas om Ducce vs Riskokare oxå, men ÖlBjÖrN [tm] är snabb som f-n på sin pastakvarn, frågan är om inte han skulle vinna serien med en R6:a.

Vem faan vill köra R6 eller nåt annat hemskt japanesiskt härke! brrr

/B

Mad Moose skrev:
Jag känner att jag är tvungen att bekänna.
Min första hoj var en tvitakt. :rodnar
Jag gissar att många gatåkare börjar med tvåtakt och går sen över till fyrtakt, jag älskar ljudet och vridet i en RSV-R, den brutala kraften i min Gammelgixxer[tm], det hysteriska registret i min SBK ger bruna ränder i varje kurva samt det mysiga tvåtaktsknattret när min Minimoto funkar.

Jag är också innerligt trött på diskussionerna så jag ser gärna en upprensning. Dock försöker en del i den här tråden skylla allt på en persons åsikter vilket vi väl alla som någorlundna vuxna varelser vet inte är hela sanningen. Det blir ingen pajkastning eller tramserier om det bara är en person som håller på.
En allmän uppryckning är således önskvärd om ni frågar mig, att sedan en skrämmande stor del fortfarande varndrar i dödsskuggans dal är ju tråkigt. ;)

Goodstuff skrev:
Jag är också innerligt trött på diskussionerna så jag ser gärna en upprensning. Dock försöker en del i den här tråden skylla allt på en persons åsikter vilket vi väl alla som någorlundna vuxna varelser vet inte är hela sanningen. Det blir ingen pajkastning eller tramserier om det bara är en person som håller på.
En allmän uppryckning är således önskvärd om ni frågar mig, att sedan en skrämmande stor del fortfarande varndrar i dödsskuggans dal är ju tråkigt. ;)
Man kan inte slåss mot sig själv.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back