Skaffa en r1, du kommer bli överraskad vilken underbar hoj det är. Finns inget som slår känslan av att ligga i 270 knyck med styrwobbel. Den är helt fantastisk, det är först då man känner sig levande. 98 hade problem med växellådan med 2ans växel, 99 så var det problemet fixat. Jag har kört en del bana i år och mycket på gata och har behövt fylla på min 1 gång med olja och det var 1 liter, men många säger att deras drar sjuk mycket olja men som sagt inget jag har märkt. 02-03 kom in sprut till r1an och de gick inte lika bra som de tidigare förgasar hojarna. Det var först 04 yamaha ha fick fason på insprutet .
Kan rekommendera dig en 99

Går riktigt bra, enda minuset enligt mig är frambromsen tar dåligt. Man kan göra den bättre med stålomspunna bromsslangar, i värsta fall så finns det alltid ett träd eller mötande bil som man kan ta hjälp av att sänka hastigheten med.
Detta hittade jag i en annan tråd som jag tycker stämmer in bra på r1an
"Man får beklaga att du gick på den största bluffen i mc-historien.
- Den går som en snigel jämfört med alla andra fabrikat. Med en otroligt rå, vibrerande och okultiverad motor helt utan mellanregister och ingen toppeffekt.
- Om du nu skulle lyckas få upp någon fart så kommer du köra av vägen direkct, på grund av alla styrslag.
- Om du mot all förmodan ändå skulle lyckas klara av vobblet, så kan du inte stanna utan att ta hjälp av ett träd eller bil, så dåliga är bromsarna.
- Att växla är bara att glömma, växellådan är helt slut på alla R1

r.
- Kopplingen...eftersom den slirar så ohämmat kommer du aldrig få reda på om du trots allt lyckades få i en växel.
- Köp hem två fat Motul-Repsol-superduperdyrareänguldolja och häll i omgående, oljetörsten är enorm. Eftersom hojen är så kinkig måste det vara nämnda olja, annars skär den innan du ens hällt i oljan.
- Dessutom är den ful.
Som sagt, välkommen i R1-träsket"