Vill trimma till min Vespa 200-kubikare lite...

ka313

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2007
Hoj
Piaggio Vespa GT200
Tjena o-hoj.

Tufft att hitta ställen för en kille som kör Vespa på internet - men provar här!

Har förstått att man kanske med ett annat luftfilter kan få Vespan att accelrera lite bättre? Stämmer detta och vet någon vart man får tag på såna prylar till Vespas?

Och vad mer kan man fixa till för att få skootern att acca lite fortare?

Tacksam för svar

/Motorokunnig

...Då får du nog leta vidare. Men det finns ju en jättekultur kring dessa åkdon som trimmar och sätter på örrtån backspeglar och har sig, måste i princip vara OMÖJLIGT att inte hitta trimfirmor på nätet.

Youtubeklippet... har jag sett innan :-)

Försöker läsa ut de här tabellerna och kolla på bilderna men är detta hela blåset, eller bara en liten bit - dvs hade jag behövt byta hela avgasröret mot en av de på bilderna? Jag har sjuuuuukt dålig koll.....

Hittade denna på ebay i frankrike - min franska är så där men tror texten säger att den ökar accelrationen upp till 20%?

http://cgi.ebay.fr/POT-EXHAUST-4-RO...010QQcategoryZ117550QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQ

Test av "effekt" blås.. Skiljer ju faktiskt en del och 50% mer hk är inte att fnysa åt!

http://vintagescooters.free.fr/tuning/px200_exhaust/px200_exhaust.htm

..

Youtubeklippet... har jag sett innan :-)

Försöker läsa ut de här tabellerna och kolla på bilderna men är detta hela blåset, eller bara en liten bit - dvs hade jag behövt byta hela avgasröret mot en av de på bilderna? Jag har sjuuuuukt dålig koll.....

Hittade denna på ebay i frankrike - min franska är så där men tror texten säger att den ökar accelrationen upp till 20%?

http://cgi.ebay.fr/POT-EXHAUST-4-RO...010QQcategoryZ117550QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQ
Har väldigt dålig koll på Vespa.. Men du kan ju kolla hur det ser ut på hojen eller fråga din lokala handlare..

Min franska är inget vidare men det verkar vara ett "helsystem" (LIGNE COMPLETE), rätta mig om jag har fel.. Kanske är det 20% mer effekt som menas? Annars riktigt snyggt! :tummenupp

..

Last edited:
Aningen spetsig effektkurva för en vespa kanske...

[YOUTUBE-ID]GGXcM9evUpo[/YOUTUBE-ID]

Har väldigt dålig koll på Vespa.. Men du kan ju kolla hur det ser ut på hojen eller fråga din lokala handlare..

Min franska är inget vidare men det verkar vara ett "helsystem" (LIGNE COMPLETE), rätta mig om jag har fel.. Kanske är det 20% mer effekt som menas? Annars riktigt snyggt! :tummenupp

..

Får väl kolla upp franskan lite då....! Men även om din franska är krånglig och (vad vet jag) dina vespakunskaper lika så (!?) - hur mycket tid tror du man hade behövt lägga ner för att få det här systemet på plats??

/O. Kunnig

Som sagt.. Har ingen koll på Vespa..

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta din hjälp i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta din hjälp i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
Man ska heller inte spamma sönder trådar, eller hur.. Jag anmäler ditt inlägg..

Låt inte din ensamhet drabba andra, köp en gummitjej!

..

Last edited:
Man ska heller inte spamma sönder trådar, eller hur.. Jag varnar ditt inlägg..

Låt inte din ensamhet drabba andra, köp en gummitjej!

Skärp dig din skånska tjej, du yrar om två-takt, har ingen aning om scootrar men ska ändå bräka runt.

"varnar mitt inlägg" :huvet

Tänk att jag visste att du inte skulle klara en tillrättavisning:arsele

Får väl kolla upp franskan lite då....! Men även om din franska är krånglig och (vad vet jag) dina vespakunskaper lika så (!?) - hur mycket tid tror du man hade behövt lägga ner för att få det här systemet på plats??

/O. Kunnig
Som jag tidigare skrev..

"Har väldigt dålig koll på Vespa.. Men du kan ju kolla hur det ser ut på hojen eller fråga din lokala handlare"

Lycka till.. :tummenupp

Fundera inte så mycket! Köp en större i stället! Du får bara en procentuell ökning och 2-3% på lite blir inte så mycket mer och med den vikten en vespa har blir skillnaden omärkbar om du inte byter allt! :D :D :D Kolla på Blocket!!:tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman