Vill ordna en större sh-grillfest

Vill du ha en stor sh-grillfest?

• Antal röstningar
    0
Barnkalas....definitionen av helvetet på jorden. (ja, det och IKEA då). Jag har några halvt förträngda minnen av dylika tillställningar. Ett "kalas" befolkat av 4-5 åringar påminner oftast om ett fängelseupplopp (minus gangrapandet)..:gnissla

Och ang pollen: Ja ffs!

Grillfesten borde avhållas på grässlänterna längs Kistarakan, som på 80-talet. :D
De yngre kan fyllvarva och rejsa.
Vi andra kan ligga stenade som uttrar i gräset och jämföra hallisar.

Last edited:
Grillfesten borde avhållas på grässlänterna längs Kistarakan, som på 80-talet. :D

Amen! Broder!

Vi kan parta på en jeepdunk med gammal hederlig blyad rejssoppa att sniffa i oss....Det var tider det, när motorerna fortfarande gick på riktig bensin istället för det här blyfria jävla fostervattnet!

..och så kan man grilla! :)

Klart jag e på om det arrangeras. Jag tillhör dock skaran lamers som inte orkar arrangera.

Barnkalas....definitionen av helvetet på jorden. (ja, det och IKEA då). Jag har några halvt förträngda minnen av dylika tillställningar. Ett "kalas" befolkat av 4-5 åringar påminner oftast om ett fängelseupplopp (minus gangrapandet)..:gnissla

Och ang pollen: Ja ffs!

Nu för tiden läggs barnkalas med fördel ut på entreprenad: bowling, bad, lekpalats, laserdome, exfrun ... you name it. Betydligt dyrare, men vad kostar det inte att laga en platt-tv indränkt i Fanta?

Grillfest :tummenupp

Bästa stället vore ju typ nån bad eller så, där brukar det finnas stor parkering, soptunnor en masse och på rätt ställen även lite större grillar.
Ställen som slår mig är Rösjön (Sollentuna), Flaten (Tyresö), Årsta Havsbad (söder om söder).
Annars om det bara krävs stor parkering kanske man kan prata med någon handlare som har sådan som då också kan vara med som arrangör/sponsor och då även sälja korven/hamburgarna... Ica Maxi, COOP (usch) osv osv finns ju som potentiella partners... eller varför inte Ica Maxi/Biltema i Haninge... då kan Biltema passa på att ställa upp ett tält med sina mc-anpassade varor också.

Med rätt kontakter man kanske kan få dit nåt coverband också.

EDIT: Och självklart röstade jag ja... kommer boka in det så snart det sätts ett datum. :)

Fan.. nu när det haglar tips på badplatser som lämplig plats (+1 Krister) kom jag på en favorit. Gålöbadet. Attans stor parkering. Lite sköna vägar i krokarna.

Bästa stället vore ju typ nån bad eller så, där brukar det finnas stor parkering, soptunnor en masse och på rätt ställen även lite större grillar.
Ställen som slår mig är Rösjön (Sollentuna), Flaten (Tyresö), Årsta Havsbad (söder om söder).
Annars om det bara krävs stor parkering kanske man kan prata med någon handlare som har sådan som då också kan vara med som arrangör/sponsor och då även sälja korven/hamburgarna... Ica Maxi, COOP (usch) osv osv finns ju som potentiella partners... eller varför inte Ica Maxi/Biltema i Haninge... då kan Biltema passa på att ställa upp ett tält med sina mc-anpassade varor också.

Med rätt kontakter man kanske kan få dit nåt coverband också.

EDIT: Och självklart röstade jag ja... kommer boka in det så snart det sätts ett datum. :)

Jag tror på vad du säger om att hålla till vid ett bad! Men vet du hur det är med tillstånd och sånt där? eller ska man köra "ahwt-law" och skita i det:näsblod:rolleyes: nä men seriöst! sjukt bra idé! vilket skulle vara lättast för de som åker kommunalt av de tre baden du nämnde tror du?

Sen när det gäller sponsorer tror jag att det där med Biltema och typ Ica Maxi var också en bra idé! Tror till och med att biltema skulle vara mest
angelägna om att få medverka om man kan få dit mycket folk.

Du verkar ha bra koll och bra idéer! Du får gärna, om du vill, hjälpa till med att planera?:) Två skallar är i alla fall en bra början!

Btw, att fixa ett coverband kan jag nog göra, har bra kontakter där jag säkert kan få fram ett bra sådant! det gäller ju även bara att fixa en scen och PA-anläggning. Men har vi det kan vi även ha en DJ som spelar efter bandet:)

Som sagt, om det finns NÅGON klubb som vill hjälpa till! snälla skriva här eller PM:a mig och säg det!

Bra idé! Dock orkar jag inte hjälpa till :D Blev så sjukt less på att rodda i sånt här sen vi blev totalt körda av Hard Rock. Iofs. riktigt kul när man ser hur mycket folk man kan engagera men när man sen blir totalt blåst av den som allt hänger på så tappar man lusten att försöka igen.
Men gör nå stort utav det så kan det nog bli kul. Konceptet med "bring it & and eat it" tror jag dock borde läggas ner. Det som drar mest folk är nog om man betalar en summa och sen kommer dit och får det man vill ha, mat & öl!

Ha ha fick en skön flashback .
Små doppade papperlappar och en promenad bland höstlöven !:ätapiller:galen:1pajas

Konceptet med "bring it & and eat it" tror jag dock borde läggas ner. Det som drar mest folk är nog om man betalar en summa och sen kommer dit och får det man vill ha, mat & öl!

Kanske drar mest folk, men kräver ju klart mest av den som ska arrangera.. "bring it and eat it" kräver ju bara några halverade ölfat på fötter och lite kol :banana

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti